windows XP verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik heb een nieuwe pc gekocht en heb er windows XP en windows server 2003 op gezet, nu wou ik de windows XP er terug af hebben, omdat ik dit niet vond heb ik gewoon de schijf gewist waar windows XP opstond, nu staat windows XP natuurlijk wel nog bij het opstarten erbij....hoe kan ik dit wegdoen?

Je zal de Boot.ini moeten aanpassen.
Deze staat in C:\
Let op, Boot.ini is een verborgen bestand.
Openen met Kladblok en kopieer en plak de inhoud eens in je volgende bericht.

Waarom je xp en 2003 server op 1 pc zet is mij volledig onduidelijk, maar goed...

Wat je moet doen is je boot.ini aanpassen, meer info hierover vind je Hier, hier en hier

wel....mijn c: schijf is leeg :confused: want daar stond de XP op die verwijdert is, voor de rest als ik de zoeker gebruik van windows vind hij geen boot.ini

als ik mijn harde schijf nu eens terug formateer, dus windows server 2003 er ook af en dan ineens goed installeren????

maar hoe kan ik ervoor zorgen dat alles eraf is, want via de setup van windows kan ik de partitie's waar windows heeft opgestaan niet formateren of overschrijven.

Opnieuw installen lost al je problemen op, je kan tijdens setup de partitie waar je windows op stond verwijderen en opnieuw aanmaken, vervolgens kan je die na de herinstallatie in windows weer formateren.

Maar makkelijker is waarschijnlijk om je boot.ini te veranderen, vooral een stuk sneller.

Boot.ini is een verborgen bestand, dus je moet bij het zoeken wel aangeven dat hij ook in verborgen bestanden moet zoeken.

ik heb een lap top gekocht maar alles staat ingesteld in et italiaans! weet iemand hoe ik et over kan zetten in het nederlands? want als ik windows download blijft ie aan geven dat ie het niet kan lezen omdat alles in et italiaans staat. wie kan mij helpen met mijn probleem?

Hallo,

Je stelt je vraag nu in een bestaand topic en ook nog eens uit 2004.
Ik sluit deze en vraag je een eigen vraag te maken en niet in een bestaand topic je vraag te stellen.

Dank je wel,

T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan