Windows xp verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TEW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TEW

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Dag,
Ik heb een aantal windows versies door elkaar gehaald.
Ik wilde XP weer installeren op een oude pc en deed dit. Ik kreeg de melding dat ik de code moest invoeren. Dit deed ik ( dacht ik). Ik kreeg de melding dat dit niet de juiste code was, maar dat ik 30 dagen de tijd heb om de juiste code in te voeren. Ik heb ook windows vista en windows 7.
( op de laptop waarop ik nu werk windows 8). Alles legaal. Ik vrees dat ik windowsversies en hoesjes met codes door elkaar heb opgeborgen.
Twee vragen
1. Hoe kan ik aan de dvd en het hoesje zien wat bij wat hoort
2. Hoe kan ik XP geheel verwijderen ( hoe formatteren?) en daarna windows 7 installeren.

oke, je hebt windows XP geinstalleerd, maar je weet niet hoe je Vista moet installeren???
Zelfde manier...cd erin raggen, pc opstarten, ff de 'ANY' key indrukken en daar gaat ie, gwn next next next, kom je vanzelf de optie tegen dat je kan formateren :) als het systeem gaat installeren bende tever :p
Hoe kan je het aan de cd/hoes zien? Staat met koeieletters Windows XP of Windows Vista op. Daarnaast zou op de sticker van de licentiecode ook staan wat voor versie het is.

Ik heb de versies vista en W7 bij slim gekocht. Je krijgt een hoesje met productcode maar niet wat office is of wat xp is of wat vista is of wat w7 is enz.

Als ik vista of w7 erin rag, zoals jij het noemt, vervolgens de pc opstart krijg ik gewoon mijn standaard xp scherm te zien. wat bedoel je met "any"key indrukken?
ik kom steeds weer terug in het standaardscherm van xp.

DVD device als eerste zetten in de bios lijkt mij handig of via de BBS opstarten.

Ik kan de pc opstarten en ik krijg het opstartscherm van vista of w7, afhankelijk welke cd ik erin doe.
Ik krijg echter steeds de melding dat de productcode niet kan worden gevalideerd, terwijl het legale cd's zijn gekocht bij slim en in het verleden al gebruikt.

Ik krijg nu nog de melding bij mijn oude XP, die nu dus nog is geinstalleerd dat ik 30 dagen de tijd heb om te activeren.
Dit heb ik in het verleden al geprobeerd en kreeg na 30 dagen alleen het startscherm.
Ik heb gewoon weer xp geinstalleerd emn krijg dus weer de melding van 30 dagen , nu nog 16 dagen

Vista installeren lukt dus niet omdat er wordt beweerd dat de productcode niet kan worden gevalideerd. Raar!!
Ik installeer nu w7.
1 informatie verzamelen gelukt
2. windows bestanden kopieren 75%.
3
4
5
moeten nog . met name 5 is spannend. Installatie voltooien. daar zal het wel vast lopen.

3. onderdelen installeren gelukt.
4. updates installeren gelukt
5. installatie voltooien
Ik heb nu niet meer gekozen voor windows automatisch activeren als de pc online is.
Het is gelukt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan