Windows XP / Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
452
Hallo, ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik probeer het toch. Op het ogenblik heb ik een PC met als besturings systeem Windows XP Professional. Daar mijn PC redelijk op leeftijd komt en voorturend crashed, krijg ik volgende week een nieuwe. Echter deze draait op Windows Vista Basic. Is het mogelijk om alles wat ik nu op mijn PC heb staan over te brengen naar mijn nieuwe PC? Anders moet ik stuk voor stuk alles opnieuw downloaden en installeren. Niet dat ik daar te lui voor ben, maar als er een shortcut is dan wilde ik dat graag weten. Alvast heel hartelijk bedankt. Ed.:thumb:
 
Nee, programma's overzetten gaat in principe niet lukken. Je zal alles opnieuw moeten installeren (een enkel progje daargelaten) Daarnaast zullen mogelijk ook programma's niet eens onder Vista willen werken, tenzij je de Vistadrivers / updates daarvoor binnehaalt.

Tot slot: brieven, fot's etc. etc. kun je dus gewoon op een RW'tje branden en later in Vista weer naar hdd terugkopieren.
 
XP / Vista

Wow, hier schrik ik even van. Allereerst heel erg bedankt voor de hulp. Maar ik schrik een beetje van het feit dat sommige programma's niet eens onder Vista willen werken. Wat voor programma's zijn dat? Ik zit namelijk met 2 websites die ik moet onderhouden en ik zit op Yahoo met een site en messenger. Houd dat in dat deze ook niet werken? Als dat zo is dan zeg ik de hele boel af! Mijn browser is van Firefox en die wil ik natuurlijk ook weer terug. En ik moet dan dus gaan updaten? Is dat gratis of wil onze Bill Gates daar ook nog geld voor hebben. Is het geen optie om heel Vista te verwijderen en XP er op te zetten? Nu werkt alles namelijk en ik zou het heel vervelend vinden als ik sommige programma's niet kan draaien. Ik hoop dat je hier ook een antwoord op hebt? Alvast heel erg bedankt. (vervelend die Vista):eek:
 
Vista verwijderen hoeft niet als je XP weer wil installeren. Louter de XP CD in de drive en opstarten vanaf CD, biedt de mogelijkheid schijf(partities) te verwijderen cq. te formatteren. Belangrijker is de vraag of de licentie van XP wel wil. Als het namelijk een OEM is van een andere pc, dan krijg je die op de Vista pc niet geregistreerd. Je zal op zijn minst een corporatelicensie versie of een Retailversie moeten hebben.

Wat de progjes betreft, type de naam van het progje in Google en vraag het Google.
Bijvoorbeeld: Pacman en Vista. Je krijgt dan genoeg hits om in te schatten of het progje onder Vista zal gaan lopen.

Voor mijn printer(s), scanner en handheld GPS heb ik inmiddels op deze manier uitgevonden dat alle fabrikanten drivers hebben ontwikkeld voor Vista, dan wel dat de software zonder update draait onder Vista.
Nero6 bijvoorbeeld, draait NIET onder Vista, je zal moeten upgraden naar 7.
 
Laatst bewerkt:
Windows Vista

Heel erg bedankt voor de snelle reactie en de heldere uitleg. Ik heb nog een vraag, is er ergens bekend waar ik de eventuele updates kan downloaden? Als ik mij niet vergis staat er ergens in dit forum een link?
Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite... m.v.g, Ed.:confused:
 
Als je op de Windows Start klikt en vervolgens op Alle programma's, staat Windows update in het linkerrijte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan