Windows XP vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Berichten
383
Als ik op de C schijf de windows map open dan zie ik een heleboel mappen met de naam: $NtUinstallKB gevolgt door 6 cijfers en weer een $ teken, staan.:rolleyes:

Kijk ik nu op een andere PC dan staat dat er niet. Kan ik deze gewoon verwijderen?
Of staat de computer dan gelijk op tilt?:eek:
 
Dat zijn backupbestanden van je windows updates. Wanneer je zeker weet dat je je update(s) niet ongedaan wilt maken kun je ze straffeloos verwijderen
 
na een week testen van updates die gedownload zijn gooi ik ook deze mapen weg.
mocht er een update bij zitten die niet lekker werkt voor je systeem dan kan je het,
niet meer ongedaan maaken hou daar rekening mee.
 
Ik kom deze vraag nogal eens tegen, waarbij ik me elke keer afvraag waarom. Met de huidige omvangrijke harde schijven, maakt de ruimte die deze update-mapjes innemen werkelijk absoluut niets uit. Dus: waarom wil je ze eigenlijk kwijt?

Het is wel een "lange" lijst, maar dat is niet evenredig aan de ruimte die ze in beslag nemen.
 
Laatst bewerkt:
ja ok maar dan kan je een beetje het zelfde zegen over de temp mapen ;)
elk beetje meer ruimte is toch mooi mee genomen denk ik dan weer.
 
ja ok maar dan kan je een beetje het zelfde zegen over de temp mapen ;)
elk beetje meer ruimte is toch mooi mee genomen denk ik dan weer.


Ik laat ze altijd gewoon staan. Net als Boeing zegt, met al die Gigabites maakt dat niet veel uit.
 
maar dan kan je een beetje het zelfde zegen over de temp mapen
De temp-mappen raken (als je niets doet) gevuld met steeds meer onnodige mappen en bestanden. Dus dat kun je niet vergelijken.
Maar ik heb een andere reden om hier wat huiverig tegenover te staan. Vaak hoor of zie je dat mensen in de problemen zijn gekomen, omdat ze al te opruimerig waren.
Als je bijvoorbeeld de verborgen mappen en de verborgen systeembestanden zichtbaar hebt gemaakt, moet je daar wel voorzichtig mee omgaan.
Gelukkig zit er wat dat betreft een goede bescherming ingebakken bij XP: sommige bestanden kun je zelfs als beheerder niet weggooien, ze komen net zo hard weer terug.
Dat is ook niet voor niets zo geregeld door Microsoft denk ik. Zij zijn ook bang voor dat onoordeelkundig "opruimen".
En een tweede reden waarom ik vroeg waarom die mappen opgeruimd moesten worden is: gaat daarachter misschien een heel ander probleem met de PC schuil?
 
Laatst bewerkt:
Ik maak met enige regelmaat een Ghost backup van mijn C: schijf en dan is een zo klein mogelijke omvang wat mij betreft wel gewenst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan