Windows XP Vs Windows Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,
Ik wil een oude pc ombouwen tot kleine webserver die .NET moet supporten om server programmatjes van C# te testen.
maar ik ben redelijk beperkt in RAM (512mb) en ik vroeg me af of ik Windows Xp of windows server 2003 moet pakken.
Een later versie van Win server is zeker te belastend. Maar met 2003 weet ik het niet zo goed. Volgens microsoft zijn de min specs
64mb ram verbruik (maar uit ervaring weet ik dat je nooit onder de 110mb zit)
maar bij windows server weet ik het niet echt. Mischien moet ik ook rekening houden dat als ik windows xp gebruik nog WAMP of XAMPP of een andere
server software nodig heb en bij windows server niet. Maar ik wil uiteindelijk zo veel mogelijk Ram (en cpu) over hebben.

Heeft iemand ervaring met Windows Server 2003 Of lager?

Gr,
Maxim

Windows Advanced & Server 2000, Server 2003 Standard, Server 2003 .NET...

Server 2003, alle versies, hebben minimaal 384 MB RAM nodig, verdere specs kan je gewoon bij Microsoft Technet ophalen.

Zelf heb ik tot 2 jaar geleden 6 jaar dag & nacht behalve bij stroomuitval Server 2003 gedraaid als huisserver op een Compaq DeskPro met Intel PIII 600 MHz.

Als het echt om webapplicaties gaat, is Server 2003 .NET de beste keuze, omdat die al een aantal dingen standaard daarvoor kant & klaar heeft ingesteld. Verder zit in iedere Server 2003 versie bijna altijd wel een Wizard voor alles wat je nog meer wil instellen. In Server 2008 heb je overal een Wizard voor.

Plus dat je met een (ondersteunde) Server-versie altijd Microsoft mag bellen, volledige ondersteuning als de server langer dan een dag uitvalt...

Hallo,
Hartelijk bedankt. Nu ik weet dat ik de functies kan uitschakelen heb ik windows Server 2003 .NET besteld
moest er wel even achter zoeken omdat het niet meer officieel door microsoft verkocht word. maar heb nog een versie kunnen vinden
bij alternate :)

Gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan