Windows xp werkt traag op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

chupaman

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Berichten
7
Hoi,

Ik heb een acer laptop een aspire 1693 wlmi. Eerst had ik er windows home erop zitten van acer. Deze heb ik verandert naar windows xp sp2. MAar nu gaat het zeer traag. Ik word helemaal gek. Komt ok niet door firewall ofzo. Het hoort best wel snel te gaan het is een 1,73 ghz en 1024 ddr geheugen.

Weet iemand waarom het op xp vet traag draait

groetjes
 
ik heb net gekeken, maar hoe moet ik sp2 uninstalleen. Moet ik win xp helemaal opnieuw installeren?
 
Waarom deinstalleren, door hoeveel mensen wordt het wel niet gebruikt?, je zou ook kunnen proberen om het op te lossen, door eerst in eventviewer b.v. te kijken wat het probleen zou kunnen zijn.

Tweaks op een rijtje vind je hier.
 
Laatst bewerkt:
SP2 installeren lijkt met het domste wat je kunt doen: ten eerste ben je dan niet meer ten volste beveiligd, beveiliginscentrum heb je dan niet meer. Ten tweede zullen er sommige programma's zijn die neit meer werken omdat ze windows xp SP2 vereisen. Is je systeem wel spyware/virusvrij? Download eerst maar eens avg en ad-aware en laat die maar eens goed scannen(niet vergeten te updaten)
 
volgens mij denkt iedereen dat hij het weet maar alles wat jullie zeggen weet ik al, ik denk dat er iets anders aan de hand is. Het werkt niet stabiel dat is de probleem.
 
Bij mij werkt CCleaner in dit soort gevallen in mn voordeel, vooral de optie "Problemen oplossen"
 
skelle zei:
SP2 installeren lijkt met het domste wat je kunt doen: ten eerste ben je dan niet meer ten volste beveiligd, beveiliginscentrum heb je dan niet meer. Ten tweede zullen er sommige programma's zijn die neit meer werken omdat ze windows xp SP2 vereisen. Is je systeem wel spyware/virusvrij? Download eerst maar eens avg en ad-aware en laat die maar eens goed scannen(niet vergeten te updaten)

Hoe kom je daar nu bij????........................... je bedoelt deinstalleren denk ik??
 
Laatst bewerkt:
Voor de letterneuqers: met "installeren" wordt "Verwijderen" bedoeld
 
Nogmaals: GROOT ONDERHOUD will do the trick!

AdAware erop loslaten,
SpyBot erop loslaten
Antivirus erop loslaten
CCleaner erop loslaten;
Optie 1: Cleaner
Optie 2: Problemen oplossen
Tot slot de-fragmenteren

SP2 lekker laten voor wat het is
 
ok ccleaner helpt voor een deel, maar is nog steeds niet de prestatie dat het aan kan
 
Met Hijackthis alle overbodige flauwekul eruit gooien, en ook bij de visuele effecten bij de instellingen voor prestaties in systeemeigenschappen.
 
HiJackThis? :thumb: ké, maar dan wel eerst een logje op Nucia/Aso in plaats van te gaan doehetzelven

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

En volgens Lange Pier:

Deze comp>rechtsklikken>eigenschappen>tabblad geavanceerd>Prestaties>instellingen>beste prestaties

Verder alle achtergronden en burobladitems weggooien en kiezen voor klassieke weergave.
 
Laatst bewerkt:
Ha, ha, ik gooi altijd alles eruit met Hijackthis, en kies dan zelf wel wat ik op wil laten starten, Nucia zoekt alleen naar spy, adware en andere rommel, die geeft niet aan wat je er eruit kunt gooien om de boel te versnellen.
 
Mooi, maar persoonlijk laat ik die acties over aan de gevorderden
 
petje11 zei:
Hoe kom je daar nu bij????........................... je bedoelt deinstalleren denk ik??

Ik bedoelde inderdaad deinstalleren...zat op dat moment meer met mijn hoofd in de boeken voor examens(mag vanmiddag agter rapport, hopelijk niet opnieuw een c-attest:shocked: )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan