Windows Xp Wil Niet Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Altair

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Vanmiddag heb ik mijn pc geformateerd (stond eerst Vista op, dat beviel niet) en vervolgens windows XP Pro erop gezet. Daarna heb ik wat programma's geinstalleerd zoals msn, ccleaner, google earth, MS office, etc. Tot nu toe geen enkel probleem.... Vervolgens ging ik Deamon tools lite installeren en die vroeg tijdens het installatieproces of ik de pc opnieuw wilde opstarten. Dat deed ik (middels een reset), maar daarna wil XP op geen enkele manier meer opstarten. Je ziet de BIOS z'n riedeltje aflopen, vervolgens lijkt het erop dat het XP logo in beeld komt doordat de het zwarte scherm iets lichter wordt (kortom je verwacht zoals gewoonlijk het XP logo op dat moment), maar er gebeurt helemaal niets, geen logo niets! Lang wachten helpt ook niet.

Wanneer ik op F8 (of F2, F5) druk om in de veilige modus proberen te komen lukt dat ook niet. Bij F8 krijg ik alleen een menu te zien waaruit je de 1e boot device kan selecteren (zo'n blauw schermpje). Ook die verschillende boot devices heb ik al geprobeerd (HDD, ASUS DVD, DVD RW, diskette), helpt ook niets.

De windows XP schijf erin stoppen haalt ook niets uit. Na dat gevraagd wordt om op een toets te drukken, verschijnt de zin "hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" en daarna gebeurt er helemaal niets meer.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Wat kan ik proberen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :thumb:

Ja, ik kan wel in de bios komen. Zou er misschien een hardware onderdeel kapot kunnen zijn? Moederbord ofzo?

Nee,denk ik niet meteen aan,heeft wat met die software te maken denk ik,kom je echt niet in de veilige modus?Blijven trommelen onder 't opstarten op F8. Kan wel eens 'n andere toets zijn dan F8 komt niet vaak voor maar er zijn pc's waarbij 'n andere toets wordt gebruikt,heb je geen moederbordboekje? Download anders de handleiding bij je moederbordfabrikant.

Het werkt weer! Ik heb met Boot and Nuke (programma dat op de boot cd staat, dankje voor de tip) de harde schijven geformateerd. Het gevolg was dat ik daarna een melding kreeg "geen besturingssysteem gevonden". Daarna de XP cd erin gestopt (deze keer werd XP setup wel herkend) en weer geinstalleerd en nu werkt het gelukkig weer! Geen idee waar de fout zat......

Heel erg bedankt voor de tip! :thumb:

Daemon tools ? Scan eens met een virusscanner. Misschien besmet.
Als het een pro versie is, is de kans groot.

Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat Deamon gewoon een betrouwbaar programma is, wat is jouw mening hierover? Ik heb de Lite versie nu weer geinstalleerd trouwens (had het nodig om iets te mounten), geen problemen deze keer...

OK. Dan blijft de vraag wat het probleem veroorzaakt heeft !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan