Windows XP wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akasha89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Berichten
3
Ok, pc deed al een tijdje raar (blijven opnieuw opstarten enzo), maar gisteren kon ik hem echt niet meer op gang krijgen. Ik kreeg de foutmelding dat windows niet kon worden gestart omdat er een bestand beschadigd is, maar iedere keer dat ik het opnieuw probeerde was dit een ander bestand. :confused:

Dus heb ik via de Recovery CD-Rom Windows XP opnieuw geïnstalleerd op de D: schijf. Dan werkte alles perfect op 1 ding na: pc was ervan overtuigd dat ik geen geluidskaart had. :8-0:

Nou goed, dat kon ik misschien wel opgelost hebben door een driver te installeren, maar toen ik dat vanochtend wou doen bleek dat de 'nieuwe' windows XP het ook al laat afweten, met dezelfde (altijd verschillende) foutmelding.

Iemand enig idee wat ik er nu mee kan aanvangen? Ik heb een Google search gedaan en het enige wat ik kon vinden was hoe je problemen met \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM kon oplossen. Ik krijg dus echter iedere keer een ander bestand dat beschadigd zou zijn, maar nooit een map. Meestal zijn het dll bestanden.

Ik begin te vrezen dat m'n harde schijf kapot is, maar toch zou ik graag weten of er misschien nog iemand een oplossing weet. Tenslotte zal het wel even duren voor ik met m'n zakgeld een harde schijf bijeengeraapt krijg. :8-0:

Alvast bedankt voor je reactie.

EDIT: de pc die hier vermeld wordt, heb ik ook (ivm systeemspecificaties) Heb wel een stukje van 256 RAM erbij gestopt (nu dus 512)
 
Laatst bewerkt:
Je zou de schijf even kunnen testen met een programma wat te downloaden is op de site van de fabrikant van je harddisk.
Het geheugen dat je er bij hebt gezet heeft die daar altijd goed opgedraaid anders doe tevens even een geheugen test.
 
Extra geheugen heeft altijd probleemloos gedraaid, ik heb het al meer dan een half jaar. Ik kan wel op zoek gaan naar zo'n programma, maar weet je zeker dat ik het kan draaien zonder dat ik er windows voor hoef te starten?
 
Ja kun je opstarten vanaf diskette kijk HIER maar even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan