windows xp wlan doet t niet,op asus laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunder1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Hallo,
Ik heb hier een asus a4000 ( a4b00l ) te liggen,die helaas opnieuw geinstaleerd moest worden.
Alles goed en wel,maar kon ik de driver cd nergens meer vinden:(

Na twee dagen zoeken en downloaden van de asus site e.d. heb ik alle drivers erop gekregen.
Maar als ik draadloos internet aanzet kan deze geen verbinding maken,hij ziet mijn netwerk en van de buren wel perfect.
Het lukt niet met de verbindingswizzard van xp,en ook niet met de utility van asus die bij de driver zat..hij blijft gewoon maar proberen verbinding te maken.
Heb de drie divers van de asus site allemaal geprobeerd,en het resultaat blijft het zelfde.

Zie ik nou iets in windows over het hoofd? heb al van alles geprobeerd,en t halve internet afgelezen:shocked:

hoi,

messchien moet je windows 7 installeren:D
Het ziet directe draadloze modems.
daarom is windows 7 ook zo handig om te gebruike.

Als je wilt reageren op deze tip graag:)

Gr Patryk vd meulen

Let even op dat je het beste de utility van Asus kunt gebruiken om een verbindingsprofiel op te stellen én dat je dan de Windows Zero Configuration moet afzetten.

Je moet (om het na te kunnen kijken) éérst die Asus utility afsluiten. Vraag je daarna de Eigenschappen op van de draadloze verbinding (in Netwerkverbindingen: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl), dan heb je een tabblad Draadloze netwerken waar je de optie "Draadloos netwerk automatisch configureren" moet uitzetten.
Zie hieronder hoe het moet staan (ik gebruik een Zyxel draadloze netwerkkaart met utility):
attachment.php

Daarna weer jouw utility opstarten, en een verbindingsprofiel maken die overeenkomt met de instellingen van jouw draadloze netwerk (netwerknaam (SSID), encryptiesoort (WEP, WPA-PSK, WPA2-PSK; indien WPA2-PSK: Aangeven of TKIP of AES encryptietype moet worden gebruikt), encryptiesleutel).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• draadloos_geen_zero_configuration.JPG
    draadloos_geen_zero_configuration.JPG
    40,6 KB · Weergaven: 169
Ik denk dat TS eerst eens moet beginnen met alle drivers te installeren na die nieuwe Windows installatie

[...]Het lukt niet met de verbindingswizzard van xp,en ook niet met de utility van asus die bij de driver zat..[...]

@mrmusic: Zie citaat: Het lijkt mij dat er wel degelijk een Asus driver is geïnstalleerd voor de draadloze netwerkkaart? Of bedoel je andere driver(s)?

Tijs.

@mrmusic: Zie citaat: Het lijkt mij dat er wel degelijk een Asus driver is geïnstalleerd voor de draadloze netwerkkaart? Of bedoel je andere driver(s)?

Tijs.

Je hebt gewoon gelijk, niet goed gelezen:confused:

Ik heb hetzelfe probleem gehad waar bleek dat net adaptor van asus A4000 ondersteunt alleen maar wep en geen wpa2

Welkom op Helpmij.nl.:)

Oude topics mogen met rust gelaten worden. Deze is van 2009, dus al heel lang niet actueel meer. Daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic, graag even een eigen topic aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan