Windows XP zorgt voor niet werkende router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims2teun

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hallo,

Ik heb een hele tijd lang elke keer mijn router niet werkend nadat ik mijn PC gebruikte met windows XP hierop.

Elke keer als deze PC verbindt met de router werkt het gewoon, als ik daarna een andere PC verbind kan deze geen verbinding maken. Als ik hierna bovenstaande XP pc verbind werkt deze ook niet meer.

Er staat enkel dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het draadloos netwerk. Nadat ik windows 7 (beta build 7000) geinstalleerd had, heb ik nergens meer een probleem meer mee gehad. Nu deze beta verlopen is en ik weer terug moet op Windows XP krijg ik ditzelfde probleem weer.

De router die gebruikt wordt is een Linksys WRT54GC. Windows 7 en Windows XP waren op dezelfde PC geinstalleerd.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik vind het zelf erg vreemd, omdat de router het niet meer doet, door iets wat met XP te maken heeft. Wat dat exact is kan ik helaas niet vinden.

router werkt niet ....is dat draadloos??
welke provider ?

Draadloos inderdaad, de PC die op de router aangesloten is (niet draadloos) heeft altijd internet.

Provider = Ziggo

dus allen het draadloos werkt niet.
Is het een laptop met ingebouwde netwerkkaart of een dongel?
welk merk en type ?

Inderdaad, alleen het draadloos werkt niet.

Als ik de PC met windows XP niet gebruik blijft deze wel gewoon werken met andere apparaten die ook draadloos verbinding maken, maar zodra de XP pc verbinding maakt valt het draadloze ook voor de andere apparaten weg.

De XP PC is een gewone pc (geen laptop) met een ingebouwde netwerkkaart, het merk weet ik niet. Het lijkt me echter sterk dat het hieraan ligt, want als ik windows 7 gebruik op dezelfde PC (met dus dezelfde netwerkkaart) heb ik geen enkel probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan