Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadia01

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Hoi,

Ik heb problemen met Windows. Ik wil Windows Xp opnieuw installeren maar ik heb geen cd meer. Hoe kan ik dat doen??? Staat het programma op internet?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Ik zou het niet downloaden van internet, maar mischien kan je de cd van XP even lenen van iemand?

Dat zal dus niet gaan lukken. Er zijn idd. versies te vinden op het W-W-W, maar die zijn illegaal en daarmee ga je nu of binnenkort problemen krijgen v.w.b. de updates.

Waar je naar op zoek moet (buiten jouw "eigen" CD natuurlijk) is bijvoorbeeld een kennis die een zogenaamde corporate XP voor je kan bemachtigen. Dat is een versie die aan bedrijven wordt verstrekt en waarmee bedrijven bijvoorbeeld op 100 machines XP mogen installeren onder 1 "key". Als dat bedrijf maar 87 machines heeft ingericht en je zou die key mogen gebruiken, dan ben jij nummer 88 en vloeit er geen bloed uit.

Kun je niet aan een dergelijke licentie komen, dan heb je een probleempje.

Hoi Michael,

Bedankt voor je antwoord. Maar waarom is dat dan niet goed om het van het internet te downloaden.

Bedankt pasja, ik heb antwoord op mijn vraag.

En als ik de cd wil kopen waar kan ik dat doen en hoeveel kost de xp-cd??

nee helaas, ik ben de cd kwijt. Kan ik de code ergens zien in het systeem???

Oke, want vaak zit de code of op een pc geplakt, of is de code/licentie los.
Hier meer informatie over het CAO.
Je kan er achter komen, via dit tooltje, hiermee kan je productkey en serialnumber vinden.

Oja, en cd van XP kopen kan denk ik wel bij een computerwinkel.

Laatst bewerkt:
ik heb de code achterop de laptop staan wat kan ik daarmee?

Dat is ( heel waarschijnlijk ) de licentie waar je voor betaald.
Dat is het '' bewijs '' dat je het legaal hebt gekocht.

Nu nog aan een cd komen, mischien kan je hem van iemand lenen of van een aardige pc winkel lenen waar je vaak komt.
Downloaden is geen goed idee inderdaad.
Het is zonde om een losse cd te kopen, terwijl je hem alleen maar kwijt bent.

Bedankt michael:thumb:

Ik zal morgen even kijken waar ik een cd kan lenen ;)

P.s dan heb ik nog een vraagje, ik weet niet of die hier hoort..

Wat is het verschil tussen een draadloos wifi verbinding en Lan verbinding

Laatst bewerkt:
Alstu,

En over wifi / lan:

Die vraag hoort eigenlijk hier thuis, maar het grootste verschil is dat Wifi draadloos is en Lan niet.
En als je gewoon een pc hebt verbonden met internet, via een modem dat dat via LAN gaat, en bijvoorbeeld internetten van een PSP / Nintendo DS en dat soort apparaten, vaak wifi gebruikt.

Wifi informatie: klik!
LAN informatie: klik!

Laatst bewerkt:
ok,

de reden dat ik dit vraag is omdat ik een van plan ben om een nieuw laptop te kopen
de mijne vertoont regelmatig kuren.

En ik wil daarmme graag draadloos gaan heb momenteel us robotics draadloos verbinding door middel van een wifi verbinding.

Kan ik dan met deze laptop ook dezelfde kaart gebruiken als die van usrobotics

Dit zijn de gegevens van de waarschijnlook door mij te kopen latop.

FUJITSU/SIEMENS notebook Amilo L1310G.

Stijlvol, licht in gewicht, innovatief qua design en aantrekkelijk van prijs. Dit notebook is uitgerust met een extra groot, kristalhelder TFT-scherm van 15,4 voor een scherp, gedetailleerd beeld en een ATI Radeon Xpress 200 grafische kaart. Met de extra geïntegreerde WLAN zorgt het voor een perfecte balans tussen mobiel entertainment en draadloze performance.

Specificaties: Intel Celeron M370 processor tot 1,7 GHz, intern geheugen van 512 Mb, harde schijf van 80 Gb, interne DVD-rewriter +/-RW double layer, 128 Mb RAM geheugen, 56k modem, 10/100 ethernetkaart, 4-in-1 kaartlezer, 4 USB 2.0-aansluitingen en draadloos LAN/802.11 b/g. Kloksnelheid tot 54 Mbps. Met Windows XP Home. Afm.: ca. B357 x D271 x H39,5 mm.

Ingewikkelde vraag maar ik hoop dat je mij kunt helpen.

Nadia,

jij schreef:
ok,

de reden dat ik dit vraag is omdat ik een van plan ben om een nieuw laptop te kopen
de mijne vertoont regelmatig kuren.

Ik heb ook even de andere berichten van je doorgelezen op de Helpmij en daarom ga ik er niet teveel woorden aan besteden, slechts 2 adviezen:
1. (nog) niet doen. (Voorbeeld: als een auto niet start ga je ook niet naar de garage om een nieuwe te kopen)
2. bied de laptop ter reparatie aan (al was het alleen maar om een diagnose te stellen) en spreek daarbij af dat wanneer het ding "echt" fors kapot is en je bij DIE winkel een nieuwe koopt, de diagnosekosten NIET in rekening worden gebracht. Zeer grote kans dat bij een fatsoenlijke pczaak een dergelijke afspraak te maken is.

Laatst bewerkt:
Pasja,

Ik heb het te lang volgehouden met mijn laptop. Als je mijn vorige berichten leest zie je dat het al vanaf januari dit jaar aan de gang is. (kuren laptop)

Op een gegeven moment word je het gewoon zat vooral als je constant met je laptop moet werken en dan merk je op dat moment dat dat gewoon niet mogelijk is.

Ik heb mijn laptop ter reparatie gegeven maar dat loste niet veel op dus een nieuwe laptop kopen is dan een zeer aantrekkelijke optie voor mij op dit moment snap je?

Oke, dan lijkt het mij het beste om in 1 keer een goede te kopen, als je budget het toelaat tenminste, 1024 MB RAM loopt een stuk lekkerder dan 512 MB RAM.

En ik denk wel dat je die kaart kan blijven gebruiken, maar check dit even na in het Hardware-deel van Helpmij.

Hoi,

Je schrijft dat je geen cd van windhoos hebt, en dat je een laptop hebt.
Kan je aangeven welke merk / type laptop je hebt?
Er is een kans dat je geen windows cd nodig hebt omdat de complete installatie misschien op een verborgen partitie op de harde schijf staat.
Dit kan je zien als je opstart meestal staat er dan iets van f10 recover oid.
Gaarne je informatie

robbie32

Hoi,

Je schrijft dat je geen cd van windhoos hebt, en dat je een laptop hebt.
Kan je aangeven welke merk / type laptop je hebt?
Er is een kans dat je geen windows cd nodig hebt omdat de complete installatie misschien op een verborgen partitie op de harde schijf staat.
Dit kan je zien als je opstart meestal staat er dan iets van f10 recover oid.
Gaarne je informatie

robbie32

We weten niet zeker, of ze Windows opnieuw wil installeren op haar laptop of een andere pc.
Haar laptop vertoont namelijk kuren en ze wil een nieuwe gaan kopen.

Laat ik er dan dit nog over zeggen:

koop een nieuwe en het OS wordt meegeleverd, probleem opgelost. Wacht nog heel even met die nieuwe en Vista wordt standaard meegeleverd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan