Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Galior

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
26
Hallo,

Ik heb een windows xp cd om mijn computer opnieuw te instaleren. maar normaal als je het ik erin zet en de computer opnieuw start gaat tie vanzelf vanaf de cd opstarten. maar als ik em nu erin stop start windows gewoon normaal op zonder enige signaal van de cd. en als het is opgestart zie je wel dat de computer de windows xp cd heeft gevonden. maar hoe moet ik het nu oopnieuw instaleren? want ik weet niet :confused:
 
Ga naar bios en verander de volgorde van booten... meestal staat de harde schijf als "first boot" verander dit in CD rom.....
 
Hallo,

Ik heb een windows xp cd om mijn computer opnieuw te instaleren. maar normaal als je het ik erin zet en de computer opnieuw start gaat tie vanzelf vanaf de cd opstarten. maar als ik em nu erin stop start windows gewoon normaal op zonder enige signaal van de cd. en als het is opgestart zie je wel dat de computer de windows xp cd heeft gevonden. maar hoe moet ik het nu oopnieuw instaleren? want ik weet niet :confused:

En.....is deze versie van XP bootable?

Grtz.
 
Ik heb der niet echt heel veel verstand. de bios? waar kan je dat vinden:eek:
 
Als je net je PC opstart staat er heel kort hoe je in het BIOS komt. Meestal door tijdens het opstarten op DEL of ESC te drukken een aantal keer. Maar het hangt van het type BIOS af.
 
Als jullie daaarmee bedoel de opstartvolgorde heb ikd at nu gedaan ik heb cd rom drive als eerste gedaan maaar het gaat niet. of bedoelen jullie iets anders?
 
Dus CD Rom erin en PC uitgezet en weer opnieuw opgestart?
Wel gesaved in je BIOS?
 
ik heb het wel gesafed ja maar er gebeurt nog steeds niks
 
Ik heb op dit moment geen diskettes kunt u me neit gewoon zeggen wat ik precies moet doen>?
 
Hoi !

Als je ZEKER weet dat je XP-CD bootable is (probeer es op een andere PC), en je boot-volgorde staat goed in het bios, zijn er niet veel mogelijkheden over.

De oplossing met de floppy's is dan de eenvoudigste.

Andere XP-CD gebruiken, kun je misschien lenen.

Andere CD-speler in je PC zetten, of een externe CD-speler gebruiken als je mobo dat ondersteunt.

Meer mogelijkheden zie ik niet !

Greetz,

Harry.
 
Hallo,

Je kan ook de inhoud van de CD kopieren naar een map op de hardeschijf.
Maak gewoon een nieuwe map aan en noem die XP ofzo!

Kopiereen dan de inhoud van de CD naar de map XP.

Download dan http://unattended.msfn.org/files/global/boot.img

Als je nero hebt om te branden moet het zo!

* Kies voor een CDROM (boot)

Klik bij image file op browse en navigeren naar de plaats waar het programma je de boot.img hebt gezet. Deze moet je dan kiezen!
Dan moet je een vinkje zetten voor enable expert settings (for advanced users only!) en stel deze gegevens in:

Kind of boot emulation No Emulation
Load Segment of Sectors (hex) 07C0
Number of loaded sectors 4

Druk dan op New

Nu moet je alle bestanden die je in de map XP hebt gezet op de CD zetten.
*ALLEEN DE INHOUD VAN DE MAP XP NIET DE MAP XP ZELF!

Klik dan op branden en je CD moet het nu gewoon doen!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en het belangrijkste, dat je snap wat ik bedoel!

Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan