Windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

FASHIONISTE

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Goedemorgen ik heb een vraag?
Als ik mijn computer opstart gaat hij niet verder dan welkom en start dan weer op nieuw op! Iedere keer weer!
Wie weet wat ik hier aan doen moet?
Ik weet hier helemaal niks vanaf?
Met vr. Groet marion

Dat gebeurt zelden zómaar. Wat is er recentelijk aan de computer veranderd? (Hardwarematig of softwarematig)

Zet 'm uit en zet 'm weer aan. Druk vanaf het begin op de F8 toets en doe dit 2x per seconde totdat de pc in de veilige modus opstart.
Kies uit dat scherm de optie om de pc te starten met de "laatst bekende en goed werkende......" (of woorden van dergelijke strekking)

Het kan ook liggen aan je geheugen. Mischien is er wel eentje stuk.

hallo pasja nou als ik dat doe wat je zei, f8 e.d. dan slaat hij toch weer af!

Het is belangrijk om te weten wat er precies gebeurt?

Je zet 'm aan en begint dan herhaaldelijk op de F8 te drukken. Wat krijg je achtereenvolgens te zien en wanneer precies slaat de pc af?

En kijk naar mijn eerste bericht, eerste regel, hoe zit 't daar mee?

mijn man is nu even aan het proberen, hij slaat in ieder geval direkt af na het woord welkom en start dan weer opnieuw op!

Ik vraag mij af óf je wel in de veilige modus start. wordt er zeker 2x per seconde op de F8 toets gedrukt vanaf het moment dat de power aan gaat tótdat de veilige modus is opgestart?

Na het backup programma Lacie te hebben geinstalleerd en hiermee foto`s op de computer te hebben gezet begon de volgende dag het probleem.

Dan móet het ding eigenlijk wel in de F8 modus willen starten. Het probleem is dan zoals ik het nu inschat niet zo gek groot. Maar ja, zonder in de F8 te komen..............

Met f8 alles geprobeerd met de laatst goed werkende enz maar het probleem blijft

Laatst bewerkt:
Als je zeker weet dat de veilige modus niet te benaderen is, dan in de bios de CD / DVD als eerste optie zetten en dit lijstje afwerken.

Veilige mode is wel te bereiken nu nadat ik de stroom een tijdje heb onderbroken

OK, ik zie dat je je bericht van 11.25 uur hebt gewijzigd en dat de hersteloptie in de F8 ook niet heeft gewerkt. Dan rest weinig anders dan het lijstje af te werken dat ik mijn vorige bericht plaatste.

Ténzij je via de veilige modus wél in Windows kunt komen, dan zijn er nog andere mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je hulp zover, ook nadat ik systeemherstel op vorige controlepunten heb geprobeerd lukt het nog niet.
Morgen probeer ik het nog wel
Groetjes Marion

Ik heb dit wel eens opgelost ( pas nog door een artikel uit de T&T ) maar daar heb je wel een Windows CD voor nodig. Heb je die in je bezit of kan je er aankomen?

Dan als volgt.
Plaats de schijf van Windows om op te starten van de herstelconsole en typ CD C:\WINDOWS\SYSTEM32
Hiermee blader je naar de map System32 in Windows. Typ nu: COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE en typ vervolgens EXIT.
Als het goed is start Windows nu opnieuw op en gaat hij wel verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan