windows XPhome registerbeschadiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

CSmits

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Na een update van quicktime, kreeg ik bij het herstarten een stroomstoring. Na het opnieuw opstarten bleef de de pc steeds herstarten, welke mogelijkheid ook probeerde: veilige modus, laatst werkende instellingen e.d.. De recovery van de cd hielp ook niet; aanmelden bij de C schijf leverde een blauw scherm op met de mededeling, dat Windows voor de veiligheid was afgesloten vanwege een fout in het register. De schijf is gecontroleerd op fouten en alle denkbare virussen en andere ellende. Vanuit een andere (beperkte) XP installatie is de schijf gewoon te lezen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn primaire XP weer tot leven te wekken? Er zit nogal veel werk in om deze naar mijn zin te laten draaien.
Groet Cees.

Je kunt proberen in dos te komen en dan chkdsk uit te voeren.

Kun je kijken of er veel fouten op de HD bevinden.

ook geprobeerd, fouten hersteld; maar windows start niet
C.

Met Active Boot Disk v.4.1.4 kun je evt. 'n herstelpunt terugzetten en nog veel meer natuurlijk.

waar kan ik dit prachtige programma vinden? Zoekmachines leveren alleen discussies op.
C.

WinBuilder

Ik mag je als Help Mij'er deze link niet geven,zie de forum regels.
Ik kan je wel 'n andere link #7 geven die ook werkt!
Heb 'm zelf ook gemaakt en werkt perfect!
Succes.

Laatst bewerkt:
heb de active boot cd's wel gevonden, maar je moest je overal registreren, wat lang duurde en dan was het programma nog maar 10 dagen te gebruiken.
Met de winbuilder PE cd is alles prima gelukt, alleen moet er even worden bijgezegd, dat als het programma in de virtualbox draait je, het zelf moet afsluiten omdat het anders laat kan worden (zelf heb ik het programma 3 maal gedraaid voordat ik hier achter kwam, dacht dat het aan mij beveiligen lag).
Hartelijk dank voor de hints; het draait allemaal weer soepel en geeft weer een opgelucht gevoel: weer een manier om windows terug tot leven te wekken zonder installeren.
C.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan