Windows zeven, opnieuw op je laptop zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyce7

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Hoi!

Ik heb een vraagje.
Ik wil graag windows zeven opnieuw op mijn laptop zetten.
Aangezien hij heel erg traag is.
Vroeger heb ik wel eens gezien dat mijn vader dat zonder CD deed en als de laptop opstarte dat hij op twee knopjes tegelijk inhield, en hij dan dingen aanklikte en hij windows opnieuw erop ging zetten.
Alleen kan ik het mijn vader niet vragen wegens omstandigheden.
Weet iemand dat toevallig hier?
Ik heb namelijk geen CD
Misschien handig om te weten dat ik de volgende laptop heb
Acer Aspire 7250.

Graag hoor ik het van jullie
Groet
joyce

Het kan inderdaad zonder CD als je een OEM systeem(winkelpc) hebt, of dit slim is daar zijn de meningen over verdeeld.
Meestal installeert zo'n kant en klare optie ook een scala aan bloatware waar je vervolgens de eerste 2 jaar mee bezig bent om deze te verwijderen :D

Ik persoonlijk vind het slimmer om gewoon even een DVD te downloaden(en ja, dat MAG met torrents... aangezien je de legale activatiesleutel hebt).
Tip! gebruik een USB stick om windows sneller te installeren, de gedownloade file op een usb zetten kan met de Microsoft windows 7 dvd/usb creator tool
Je kan ze ook met directe link op de volgende website vinden: http://forums.mydigitallife.info/th...1-and-SP1-Media-Refresh-Direct-Download-Links

Vervolgens zal je de drivers moeten downloaden en installeren(windows 7 zal er veel al zelf installeren)en die kan je van de acer website afhalen: http://support.acer.com/product/default.aspx?modelId=3741

Daarna is het zo simpel als je favoriete programma's opnieuw installeren (en wat opschoonprogramma's : Ccleaner - Smart Defrag - Avast Antivirus - MBAM - SAS)

Laatst bewerkt:
Hmmm. Ik heb ook een Aspire (ander type) en met de hoeveelheid bloatware viel het wel mee. Dat was vrij simpel te verwijderen.
Het is dus niet alleen mogelijk maar ook best te doen om vanaf de herstelpartitie een verse systeem installatie op je laptop te zetten!

Ik mis wel het volgende -belangrijke- item (of eigenlijk 2):
- Als je een windows 7 versie downloadt, zorg er dan voor dat je absoluut de zelfde versie hebt als die er op staat (32/64bit, taal, versie enz).
Als het niet exact de zelfde versie is loop je grote kans dat je bestaande sleutel niet te gebruiken is.
- enne... ik heb bovenstaande exercitie ook eens gedaan na het inbouwen van een SSD. Ik heb geen dvd speler in mijn laptop dus ik moest wel van usb installeren. Helaas werkt de Microsoft usb creator tool niet altijd! In diverse fora vind je daar opmerkingen over. Ik heb het met een ander tooltje moeten oplossen.
Heb je een dvd speler dan zou je die kunnen gebruiken..
ps als het nog mogelijk is zorg dan dat je het wel (weer) kan vragen!

Laatst bewerkt:
@Solaris, de tool werkt heel vaak niet met gepiratede versies van windows haha :P

Deze opmerking klopt niet overigens:

Als je een windows 7 versie downloadt, zorg er dan voor dat je absoluut de zelfde versie hebt als die er op staat (32/64bit, taal, versie enz).
Als het niet exact de zelfde versie is loop je grote kans dat je bestaande sleutel niet te gebruiken is.

Je mag wisselen tussen taal en aantal bit, versie echter niet

Als je nu dus nederlandse 32 bit home prem hebt, mag je ook engels 64 bit home prem installeren.

Wat jy bedoeld (die 2 knopjes) is eigenlyk een soort van flashing mode en die reset dus de meeste deeltjes en je registery settings.
Ik zal dit niet doen want het gaat je niet veel helpen. Als je echt snelheid mist prop je er wat werkgeheugen (RAM) bij.

Of een win 7 CD branden (torrents kan ook). (windows 8 is beter, stabieler en lichter/sneller)

Greetz
iCreative

Nee, simpelweg meer RAM er bij gooien maakt je pc niet zo super veel sneller.
Je kunt dan wel meer dingen tegelijk, beter, uitvoeren. Maar echt sneller, nee :)

Er zit in die laptop 4gb ram, en dat is meer als genoeg

Om de TS een antwoord te geven op zijn vraag. Bij Acer is deze toetsencombinatie Alt - F10. Tenzij de herstelpartitie verwijdert is, zou dit moeten werken.
Het is wel degelijk zo, als je de bestanden niet behoud, dat de hardeschijf volledig word leeg gemaakt, en er een image van Acer word teruggeplaatst.

@Solaris, de tool werkt heel vaak niet met gepiratede versies van windows haha :P

Eh, niet alleen met niet helemaal legale versies hoor ook de legale willen niet altijd! :)
Ik heb een oem versie naar ssd willen zetten, dat heeft de nodige moeite gekost!

En wat je andere opmerking betreft, ook daar is het mijn ervaring dat als er iets niet precies gelijk is je al niet verder kunt.
Met het installeren van een originele dvd kun je in bepaalde gevallen kennelijk kiezen welke taal of versie je wil maar dat kan lang niet altijd in alle gevallen.
Heeft iemand een oem-versie (en dat zijn de meeste A merk pc's denk ik) dan lukt dit vaak al niet meer.

Laatst bewerkt:
Die tool werkt 100% gegarandeerd met alle "echte" cd's van MSDN, ik heb ze echt allemaal al een keer gehad ;)
Een cd die gecustomised is door een OEM fabrikant is geen MSDN ISO meer en de tool kan dan inderdaad aangeven dat het geen goede DVD is.
Echter zijn de download links die ik geef naar specifieke MSDN versies van de ISO, die dus altijd zullen werken.

Als de TS nog steeds problemen heeft een werkende MSDN versie te vinden wil ik hem wel even eraf halen en dan uploaden(msdn -> mij -> TS), dan kan er zeker niks meer verkeerd gaan met de dvd utility.

Maar goed, hier een alternatief die ik gebruikt heb bij versies eerder als vista(toch prefereer ik die van microsoft): http://wintoflash.com/home/en/

Het enige (echte) verschil tussen een OEM en een retail versie is dat je een OEM versie maar 1 malig mag installeren, als je een OEM cd vaker gebruikt moet je bellen met microsoft (en wie kent dat niet ;)?)
Het andere verschil is dat als je een probleem ondervind met een OEM cd je geen hulp kan krijgen van microsoft, je zal daarvoor naar de fabrikant van je pc moeten.

PS: een OEM cd kan je gewoon kopen, en deze is goedkoper dan "Home Premium" en is precies hetzelfde :D

De taal en de bit van een versie maakt niks uit, je koopt de key voor de VERSIE (home premium/pro/ultimate/business), voor referentie zie:

http://pcsupport.about.com/od/osproductkeys/qt/windows-product-keys-faq.htm
http://answers.microsoft.com/en-us/...15?msgId=7055b873-2e0d-4287-a15f-b51016cd258e

als je 4GB ram hebt is het genoeg dus dan klopt er iets niet.
Heb je een 32 bit of 64?
Als je HDD vol zit kan dit ook erg traag zijn.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan