windows ziet 2 windows xp besturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swiffer

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
17
hallo,
ik had problemen met m'n pc dus ik heb windows xp proffesional opnieuw geinstalleerd. alleen geeft de pc nu aldoor de standaard bootmanager en vraagt welk besturingssysteem hij moet kiezen (win xp pro of win xp pro). de tweede uit dit rijtje doet het niet. ik weet niet hoe ik deze uit de lijst moet gooien. Ik heb maar een partitie dus hij zit niet op een andere partitie.
Weet iemand hoe ik dit eruit gooi?

bvd:confused:
 
2x XP

Hoe heb je dit opgelost ?????:)

Ik heb er ook last van:evil:
 
Wat je kan doen is windows CD er weer erin zetten...

en in plaats van te installeren.. kies je HERSTELLEN.

Hij gaat heel wat dingen laden totdat je een zwart scherm ziet waarbij je moet kiezen welke windows je wilt herstellen.

Daarna gaat hij de administrator wachtwoord vragen... meestal is er geen wachtwoord dus druk je op enter.

Dan tik je in Fixboot c: ( als windows op C staat )
 
bedankt voor de snelle raectie maar ik zal ff vertellen wat er is gebeurd.

(configuratie pc: XP home inkl alle update's, bios Winfast, 2 HD t.w. 120 en 160 Gb)

Gisteravond de pc op een normale manier uitgezet.
met weer aanzetten vandaag was ie erg langzaam met de Boot
komt er een zwart scherm met witte txt en daar staat een dual boot met allebei XP Home en de vraag welke ik wil opstarten, ik geef op de bovenste Enter en ik krijg een kale window's te zien.
ik kijk met verkenner in mijn computer en zie daar maar 1 HD staan en op die staat geen window's.
Opnieuw opgestart en op Del gedrukt om ff te kijken in de BIOS of de C schijf word herkent, deze was er niet in de BIOS. Pc uitgezet en de kabels nageken (stekkertjes ff los en weer vast) en weer opgestart. Ja hoor daar was ie weer in de BIOS, verder opstarten en moet ik weer kiezen uit een dual boot, 2e van boven gekozen en daar was mijn oude XP weer. Opnieuw opgestart en weer in de dualboot voor de eerste gekozen en daar was de kale XP weer.

Dus ik weet niet of het raadzaam is om met de CD op te starten en kiezen voor herstellen straks ben ik mijn oude XP kwijt.

Of is er nog een andere mogenlijkheid ?:(


Ik zie net dat er op mijn 2e HD ook een Window's staat en die is gemaakt op 13 Sept want toen wilde de pc helemaal niks meer. Ik heb toen geprobeert om te Formateren maar dat wilde toen niet. er is dus toen wat fout gegaan. Dus de kans is groot dat hij er nu 2 ziet (dualboot) met opstarten omdat vandaag mijn C HD het niet deed.

Oke Heeft er iemand een oplossing?


Gevonden !!!! en opgelost.
Het verhaal hierboven gebeurd voordat Window's XP Home opstart, dus moet het in de BIOS zitten.
Oke, opnieuw opgestart met DEL en gevonden waar het zit in de BIOS. (Winfast)
Het volgende gedaan:

Advanced Bios Features
Hard Disk Boot Priority druk nu op enter (het staat er namelijk al)

Daar staan mijn 2 HD's, met als 1e boot de D HD ( met kale XP) en als 2e boot de C HD ( met oude XP ).
Deze omgezet en Bios met F10:save

Achteraf ben ik wel blij dat op de 2e HD (per ongeluk) een kale XP staat, anders ga je al gauw denken dat je HD stuk is.

Dit is misschien wel een leuk idee voor diegene die een 2e OS willen zoals Linux. Koop gewoon een 2e HD.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan