windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha, da's een ander verhaal.

Dat moet je in de boot.ini aanpassen.

Ga in de verkenner naar C en klik vervolgens op
Extra, mapopties, weergave.
Srcoll naar beneden en zet in cirkeltje in het rondje voor :

Verborgen mappen en bestanden weergeven.

Verlaat het scherm en op en op C staande boot.ini met Kladblok.

Kopieer de tekst en plaats deze hier.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noexecute=optin
goed ? maar hoe weet ik welke driver ik moet downloaden voor op dien andere partitie te zetten ?

Ik pas, ik weet het echt niet meer, d'r valt niets aan te passen.

Sorry, een kennis of een computerwinkel, dat is wat je het best kan doen.

Die heb je in principe niet nodig. Ik kan je niet verder helpen, ga naar een computerwinkel, óf installeer Windows opnieuw.

Ik geef je dezelfde tip, ga naar een computerwinkel of iemand die er wel echt verstand van heeft.

Wat er moet gebeuren is niet heel moeilijk, hier zal je alleen iemand voor nodig hebben met minimale beheersing van pc/windows kennis.

Zelf zal je er niet snel uit komen op deze manier.

Succes.

Gr.

Ik geef je dezelfde tip, ga naar een computerwinkel of iemand die er wel echt verstand van heeft.

Wat er moet gebeuren is niet heel moeilijk, hier zal je alleen iemand voor nodig hebben met minimale beheersing van pc/windows kennis.

Zelf zal je er niet snel uit komen op deze manier.

Succes.

Gr.

kunnen jullie mij het niet uitleggen ?

Pasja heeft genoeg proberen uit te leggen. Het blijkt echter dat je kennis te kort komt om het met de uitleg op een fourm te kunnen uitvoeren. Ook ik advieseer je even bij kennissen/vrienden met computer ervaring of een computer winkel de pc te laten installeren.

Mischien kom je hiermee verder;
http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html

Schone installatie van Windows uitleg.

Laatst bewerkt:
ik denk dat dat( naar de winkel/kennis gaan) inderdaad het handigste is want in je andere topic zou dit waarschiinlijk ook zijn gebeurd

aan xkillings

Als je een en ander uitgelegd wil hebben, hoewel we een heel eind verder zijn in tijd, dan wil ik dat best doen voor je.
Als jij mij vragen geeft, genummerd beginnend uiteraard met 1 enzovoort dan zal ik proberen al die vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, want ik denk dat jij wel wat meer kennis kunt gebruiken over hoe windows werkt en hoe je dit uitstekende besturingssysteem naar JOUW hand kunt zetten of het nu Vista of XP is.
Ik ben uiteraard niet alwetend, nou ja zo goed als ;), en toevallig kwam ik jouw vragen tegen, maar ik gebruikte windows 98 SE vanaf 1999 tot en met 2001 daarna kwam XP en dat was een 'WOW' ervaring mag ik wel zeggen vergeleken met win 98 of win ME 'weg ermee'. Dat was windows ME het was en is gewoon een K. besturingssysteem het werkt, maar daar is alles mee gezegd gewoon een ideetje van microsoft om een 'millenium editie' te laten uitkomen, maar deze editie is een geintje vergeleken met Vista of XP.
Nu draai ik Vista premium sinds een jaartje en ik zou niet meer terugwillen naar XP, want Vista werkt gewoon een stuk sneller MITS je voldoende computer capaciteit aan boord hebt zoals 3 gig aan RAM, een Dual Core processor bij voorkeur (een P4 op 3 Ghz of gelijkwaardige AMD werkt ook), en een grafische kaart van minimaal 256 MB is ook wel nodig wil je probleemloos van Vista genieten en dat doe ik dan ook alleen heb ik een Nvidia 8800GT met 512 MB daarmee kan ik alle huidige spellen of wat dan ook probleemloos aan in combinatie met een Dual Core genaamd E8200 op 2.66Ghz.
De minimale systeem eisen die microsoft stelt zijn veel te laag voor Vista je hebt echt wel 2 gigs aan RAM nodig, behalve voor basic(1 gig is te doen) daar kun je nog de readyboost optie gebruiken wat geen extra RAM is, maar extra cache voor je harddrive, waardoor je computer sneller wordt, behalve als je al voldoende RAM hebt dan maakt het niet zoveel uit.
Bij win XP pro heb ik in zeven jaar nog nooit een blue screen of death gehad bij Vista ook niet, maar goed wat is een jaartje nietwaar alleen onderhoud je computer gewoon goed dmv defragmenteren op geregelde tijden plus overbodige internet surf troep verwijderen, daarnaast een goed anti virus programma hebben (AVG is gratis en erg goed) en nou ja ik zou kunnen zeggen download en installeer zo min mogelijk, maar dat behoort toch bij de fun, dus laat ik dat maar achterwege, maar als je een klein programmaatje wil wat snel en feilloos werkt dan raad ik je Ccleaner aan te downloaden bij http://www.gratissoftwaresite.nl/ccleaner.html.
Dit programma zou standaard geleverd moeten worden, maar goed gebruik het en je zult zien dat het prima werkt.
Nou ja als er meer is wat je weten wil schiet gewoon een mailtje naar freek123456@gmail.com en vraag wat je wil en ik zal proberen je zo goed mogelijk te helpen okay. Dit geld ook voor anderen uiteraard, die met niet al te moeilijke problemen worstelen, want ik ben geen systeem beheerder, maar bijna tien jaar ervaring met computers helpt toch wel.
Met vriendelijke groet,
Freek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan