Windows10 geïnstalleerd maar desktop doet zga niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsmary

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Ik heb netjes gewacht, tot ik kon installeren, heb dat gedaan, dacht dat het goed en vlot was gegaan maar ik kan zga niks aanklikken in het besturingsprogramma.
Ik kan op het Windows icoontje links klikken dan staat er van alles maar ik kan klikken wat ik wil er gebeurt totaal niks. ook berichten die links komen kan ik niet weg klikken door op het kruisje te klikken. Niks helpt niet, ook niet rechtsklikken.
Ik dacht toen terug te gaan met herstel naar Windows 8.1. maar ook dit gaat niet, want ook hier kan ik klikken wat ik wil zonder resultaat.

Is er een expert hier die me advies kan geven?

Al vast bedankt

@Elsmary:

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.
Nu had je je vraag bijgezet in een topic van een ander member.
Hetgeen niet wenselijk is op Helpmij.nl;)

Ik wens je alle succes met je vraag.:thumb:

Dank je wel, ik kom hier niet zo vaak en dus mijn excuses.

Je vertelt helemaal niets over je pc/laptop.

Ik speculeer hier dat je een laptop en een probleem met de touchpad hebt.
Indien ja, sluit een externe (USB-)muis aan. Touchpads willen wel eens niet werken met de door de leverancier meegeleverde drivers, dus je kunt zoeken naar een update bij de fabrikant of het overlaten aan de door Windows meegeleverde drivers en (dus) de fabrikant-drivers deïnstalleren (bijv. via appwiz.cpl ).

Tijs.

Sorry alweer foutje mijnerzijds. Ik heb het over desktop custom made dus geen merk desktop.
Het gekke was dat ik vanmorgen mijn desktop opstartte en sommige functies deden het opeens. Toen stonden er 3 updates, die ik installeerde, desktop startte opnieuw op en vervolgens kan ik weer niks aanklikken in het programma zelf.
Ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, maar ik woon in Spanje, en de originele versie van 8 naderhand 8.1 was in het Spaans. Maar het updaten naar 10 heb ik in het Nederlands gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft dan staan dat ik je aanraad een extra/andere USB muis (liefst een zo simpel mogelijke) aan te sluiten en te kijken of het met die muis beter gaat. Indien ja, dan zal de muis die je origineel had mogelijk een driver hebben die niet compatible is met W10, dus dat je die moet proberen te verwijderen en daarna óf nieuwere drivers voor W10 te installeren óf gebruik te maken van de standaard Windows drivers voor die originele muis.

Dus eigenlijk doe je vergelijkbare acties als wat ik eerder voor een touchpad zei. Dat is overigens niet toevallig, omdat een muis en touchpad een vergelijkbare functie hebben. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Blijft dan staan dat ik je aanraad een extra/andere USB muis (liefst een zo simpel mogelijke) aan te sluiten en te kijken of het met die muis beter gaat. Indien ja, dan zal de muis die je origineel had mogelijk een driver hebben die niet compatible is met W10, dus dat je die moet proberen te verwijderen en daarna óf nieuwere drivers voor W10 te installeren óf gebruik te maken van de standaard Windows drivers voor die originele muis.

Dus eigenlijk doe je vergelijkbare acties als wat ik eerder voor een touchpad zei. Dat is overigens niet toevallig, omdat een muis en touchpad een vergelijkbare functie hebben. :D

Tijs.

Tijs, Superbedankt!! Sorry dat het antwoord zo lang uitbleef, alles wat tegen kon zitten zat tegen. 5x verkeerd wachtwoord, stroomuitval, toen de provider die ons enkele uren het internet ontnam en last but not least, mijn toetsenbord dat het af liet weten.
Nu heb ik een andere desktop met Windows7 waarop de Windows10 installatie al minstens 10 keer is mislukt, dus ik kom zeker binnenkort weer met vragen en hoop dat je me dan weer zult kunnen/willen helpen.

Als dit geholpen heeft, graag nog de vraag de status "opgelost" geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan