Windows10 schakeld mijn webcan steeds aan !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hindrik

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Hallo,
Ik gebruik sinds kort Windows10 en kan er al aardig mee overweg. Alleen als ik de computer opstart wordt de webcam door W10 ingeschakeld. De webcam uitschakelen via configuratiescherm in apparaatbeheer helpt niet want daar werkt W10 overheen !!
De web cam is een extern apparaatje (Philips SPC900N) via een USB2.0 aan het systeem verbonden.
Ik heb overal gezocht in de W10 functie "Instellingen/Privacy,Locate,Camera " "Apps mogen mijn camera gebruiken staat": UIT. Meerdere ,mogelijkheden zijn mij onbekend.

Wie kan mij helpen ?

Hindrik

Als de webcam dan actief is, staat er dan geen icon van de software/camera in de taakbalk/taskbar) Meestal als je daarop klikt kun je instellingen doen, maar ook kiezen voor > Exit. Het is waarschijnlijk dat de webcam in > Opstarten staat daar kun je hem dan uitschakelen.

Beste Senso,
Inderdaad staat in de taakbalk een icon van de wbcam (Vlounce) , en inderdaad kun je daar de webcam uitschakelen, maar dat is niet de normale weg. In W7 stond de webcam standaard uit, en als je hem nodig had schakelde je hem in via de genoemde icon.
Om elke keer als ik de computer opstart deze icon aan te spreken om de webcam uit te schakelen gaat me te ver, en hoeft volgens mij ook niet, als W10 maar van mijn webcam afblijft ...!!!

Hindrik

Staat die ook niet onder Opstarten? Dan met CCleaner uitschakelen > Gereedschap > Opstarten item selecteren en uitschakelen of via msconfig typ msconfig in zoekvak en Tabblad Opstarten en daar uitschakelen. Ik heb geen W10 dus ik weet niet of dat daar voorhanden is.

Senso,
Msconfig/Opstarten is de functie die ik regelmatig bij houdt, daar zit hij dus niet in. In CCleaner/Gereedschap komt hij wel voor maar als hem daar verwijder dan ben ik hem definitief kwijt of niet?
In W7 stond hij standaard UIT, en kon ik hem AAN krijgen via de icon in de taakbalk. Dus het is niet de bedoeling dat ik hem total delete !!!
Zoals ik eerder al aangaf kan ik hem via Apparaat beheer UIT zetten, maar bij de volgende Opstart procedure is hij weer aan ! W10 wil blijkbaar dat ik werk met de webcam AAN.
En dat.... is iets wat ik niet wil !!

Zijn de drivers van die camera via Windows 10 setup/updates meegekomen?

Ik bedoel, of W10 zelf de drivers heeft geinstalleerd, of dat je zelf handmatig de drivers hebt geinstalleerd.

Als W10 dit heeft gedaan, dan kan je eens proberen om die driver te uninstallen, en daarna de drivers van de fabrikant van de camera te installeren.

Meegekomen hardwaredrivers in W10 missen vaak opties, die originele drivers wel hebben.

Beste Mavaros,

Ik heb de webcam softwarematig verwijderd, en getracht deze opnieuw te installeren via de aanwezige Instatalie CD, maar dat lukt van geen meter. De installatie procedure blijft halverwege hangen.
Omdat het een webcam van 2006 is heb ik Philps ge-maild met de vraag van de onvolkomen installatie op W10. Zodra ik daar antwoord op heb en ik de webcam aansluitend wederom kan installeren, pas dan kan ik beoordelen of de uitschakeling via opstarten goed of niet goed gaat. Vandaar enige vertraging omtrent mijn vraag. Kan even duren !!

groetjes Hindrik

Hallo, daar be ik weer,
Ik heb Philips gevraagd om mij te helpen, zij gaven mij een link voor het opnieuw downloaden en installeren van de webcam onder Windows 7, maar het werkt ook op Windows 10 blijkt !!
Omdat de webcam van 2006 is, is deze softwarematig sterk verouderd en ook word er geen nieuwe software voor gemaakt, daarom werktte hij niet op Windows 10. Wel hadden ze nog een
installatielink voor Windows 7 en die blijkt ook te werken op Windows 10.
Mochten er nog mensen zijn die hier ook mee worden geconfronteerd in de toekomst hier is de link :

http://www.philips.nl/c-p/SPC900NC_00/webcam-met-pixel-plus/ondersteuning

Dus probleem opgelost, een ieder bedankt voor de reactie's

Hindrik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan