windows10 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo, ik heb aL 3 keer geprobeerd de w10 update te downloaden en te installeren, maar steeds krijg ik een foutmelding, zie

update3fout.JPG

update win2.JPGupdatewio (Small).JPG

wat te doen om die beveiligings update 22H2 te kunnen installeren , zie de 2de prinscreen ?

Het gaat om update KB5034441. Die kan niet geïnstalleerd worden omdat er te weinig vrije ruimte op de herstelpartitie is. Er moet minstens 250 MB vrije ruimte op de herstelpartitie zijn. En als dat niet zo is, dan krijg je foutmelding 0x80070643, die jij ook laat zien.

Veel mensen hebben hetzelfde probleem als jij. Microsoft werkt momenteel aan een fix. Wanneer die uitkomt is nog niet bekend.
Zie: https://tweakers.net/nieuws/217608/...patch-waarvan-installatie-veelal-mislukt.html

Als ik jou was zou ik zelf geen actie ondernemen, maar wachten totdat Microsoft met die fix komt.

Bij 1 systeem was het geen probleem bij ons (voldoende ruimte) met 2 systemen wel en dus die ene naar de andere gekloond en weg probleem... ze gaan bij ons de kringloop in.
PS: Wat ik niet 100% zeker weet is of dat systeem mogelijk langer aangestaan heeft of dat omdat de schijf groter was bij het klonen er een auto resize van de herstelpartitie is geweest. Was even met iets anders bezig, niet de verse kloon daarop bekeken, toen had ik dat probleem nog niet bij de andere systemen.
Wacht iig toch een paar dagen.

ik heb helaas geen herstelpartitie n.m.m. alleen:

pcdell.JPG

is die herstelpartitie alleen nodig voor die update, want normaal heb ik nooit problemen gehad met updates ?

De herstelpartitie is nodig om Windows te kunnen repareren bij problemen. De herstelpartitie zie je meestal niet in de Verkenner, omdat hij doorgaans geen schijfletter heeft (en die hoort hij ook niet te hebben). Partities zonder schijfletter zijn nooit zichtbaar in de Verkenner.

Als je een herstelpartitie hebt, dan kun je die wel zien in Schijfbeheer: klik met de rechter muisknop op de knop Start en kies dan Schijfbeheer.
Hieronder een afbeelding van Schijfbeheer op mijn Windows 10 pc:

65b50ca7c4ac3-Schijfbeheer.png

Zoals je ziet, heb ik twee herstelpartities. Waarom dat zo is, doet er nu niet toe. Er is altijd maar 1 herstelpartitie actief; dat is de herstelpartitie die direct rechts aan de C partitie grenst.
In Schijfbeheer kun je echter niet zien hoeveel ruimte er nog vrij is op de herstelpartitie. Altijd zal er staan dat er nog 100% ruimte beschikbaar is, en dat klopt echt niet.

Met andere programma's, zoals MiniTool Partition Wizard kun je wel zien hoeveel ruimte er nog vrij (ongebruikt / unused) is op die herstelpartitie:

65b50da087751-2024-01-11_12_51_35-MiniTool_Partition_Wizard_Free_11.6.png

En je kunt met dat programma ook de inhoud van die herstelpartitie bekijken:

65b50e947ab25-2024-01-11_13_28_11-2024-01-11_12_42_26-Partition_Explorer.png_-_Windows_Photo_Viewer.png

Bij mij werd update KB5034441 met succes geïnstalleerd op 10 januari. De nieuwe winre.wim werd toen 577,6 MB groot, maar hij zal niet op alle computers even groot zijn.

Wat moet jij met die wijsheid? Helemaal niets. Ik zou gewoon afwachten totdat Microsoft met de fix komt. Dat kan best langer duren dan een paar dagen, want Microsoft is er al een paar weken mee bezig. Misschien dat die fix komt op de eerstvolgende Patch Tuesday. Dat is op dinsdag 13 februari, na 19.00 uur.

Je kunt zolang die steeds mislukkende update verbergen. Klik voor meer informatie daarover op de volgende link: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=24348

• Leuk
Waarderingen: Aar
Bitter is het geduld, maar haar vrucht is zoet.
Saädi
Perzisch dichter 1200-1292

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan