Windows10 Verkenner crashed steeds, muis hikt om de ±12 seconden, filmpjes ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Na de upgrade van Windows10/1511 naar 1607 (jubileum-update) heb ik problemen met mijn muis, die om de ±12 seconden hikt.
Er zijn ook problemen met een crashende verkenner, bijvoorbeeld als ik files in verschillende vensters aan het vergelijken ben.
De verkenner "piept" er zomaar tussenuit, en worden alle verkenner vensters gesloten.
Even is dan ook mijn desktop en de taakbalk leeg, wat zich na enkele seconden weer automatisch hersteld.

Ik ben geen top windows techneut, dus graag een mogelijke oplossing/aanpak een beetje in begrijpelijke taal. :)
Hoe pak ik dit aan?

In de bijlage staat een "uitdraai" Gegenereerd met Speccy v1.29.714 (op elders gelezen advies van lange pier) met alle gegevens van mijn Asus laptop.
Die heb ik enigzins moeten inkorten omdat max 100kb upload wel erg weinig is :-(

bvbd Bert

Bijlagen

De oplossing heb ik niet direct voor je, maar wat mij wel opvalt is dat je Norman virusscanner en firewall uitgeschakeld staan, daar waar je wel de Windows firewall 'aan' hebt staan................ ?

Doe even de volgende controle :

controleren op beschadigde systeembestanden:

Druk Windows Logo Key + X en kies voor Opdrachtprompt (Administrator).
Typ de opdracht SFC /SCANNOW en druk op Enter.

Worden er ja of nee integriteitsfouten gevonden?

Let op : tussen de C van SFC en de / typ je één spatie.

Laatst bewerkt:
Tijdens het inkorten van het geuploade xxxxx-pc.txt bestand heb ik dat ook gezien, dat er e.e.a. uitstaat.
Ik heb eerst MBA gedraaid en daar achteraan Windows Defender. Ze vonden beide nogal wat rotzooi. :mad:
Nu ga ik eerst opnieuw opstarten en jouw raad opvolgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een keer MBA laten scannen met de allernieuwste signatures, geen rommel meer gevonden
toen weer opnieuw opgestart (voor de zekerheid)
sfc /scannow gedraaid, is voltooid: Windows resource Protection did not find any integrity violations.
De muis hikt nog steeds, is er nog een mogelijke volgende stap?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan