Windows7 32-bits > 64-bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdevaal

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
74
Voor enkele hobbyisten ben ik een database applicatie aan het maken. Een eerste versie loopt inmiddels op diverse Windows besturings systemen, dus ook zonder problemen onder Windows7 32-bits versie.

Nu krijg ik van een gebruiker te horen dat deze de applicatie niet kan of wil starten op een Windows7 64-bits systeem. Kan dit probleem aan Visual Studio 2008 liggen, of moet ik hiervoor iets wijzigen in de instellingen van Visual Studio 2008, of ligt het probleem bij de gebruiker.

Omdat ik zelf onder Windows7 32-bits versie werk kan ik dit niet uitproberen, en ben ook niet van plan naast een 32-bits versie ook nog eens een 64-bits versie te installeren, als dit uberhaubt al mogelijk zou zijn.

Mvg Willy…
 
Dubbelklik in de solution explorer op My Project, klik op de Compile tab, en klik op Advanced Compile Options. In het dialoog venster dat nu verschijnt zet je Target CPU op AnyCPU.
 
Dubbelklik in de solution explorer op My Project, klik op de Compile tab, en klik op Advanced Compile Options. In het dialoog venster dat nu verschijnt zet je Target CPU op AnyCPU.

Ik heb de tab gevonden, maar zie nergens de opties Target CPU staan :eek:

mvg Willy...
 
Bij mij is die er ook, hij staat standaard op 'Any CPU'... Misschien meer details van de fout die je kreeg?
 
Bij mij is die er ook, hij staat standaard op 'Any CPU'... Misschien meer details van de fout die je kreeg?

Hier mijn afbeelding:

Knipsel-32.JPG


mvg Willy...
 
Gebruik jij toevallig VB.NET 2008 Express Edition? Als dat zo is ben ik bang dat er niks aan te doen is. Ik heb effe gegoogled en het schijnt dat de optie Target CPU alleen beschikbaar is in een volledig Visual Studio product zoals Visual Studio 2008 (wat ik gebruik) en dus niet in Express Editions.

Quote van de MSDN pagina over het Advanced Compiler Settings dialoog venster (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/07bysfz2.aspx):

Visual Basic Express does not support optimization for a specific CPU type. This is supported only in the full Visual Studio product.
 
Hi ga naast het vakje Debug het vakje Any CPU open.
Ga naar configuration manager klik onder Active solution platform op new selecteer X86 en je draait met database
op windows 64 zelf draai ik ook op 64 maar mijn programmas op x86 werk allemaal goed.
Windows 64 zet het dan in Pogram files (X86).

Ps als je toch iet wil kan je de beta 2010 installeren daar mee kan je het wel aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Hi ga naast het vakje Debug het vakje Any CPU open

Nee helaas niet.

Ga naar configuration manager klik onder Active solution platform op new selecteer X86 en je draait met database
op windows 64 zelf draai ik ook op 64 maar mijn programmas op x86 werk allemaal goed.
Windows 64 zet het dan in Pogram files (X86).

Deze opties kon ik zo snel niet vinden.

Ps als je toch iet wil kan je de beta 2010 installeren daar mee kan je het wel aanpassen.

Kan ik dus eens gaan proberen.

mvg. Willy...
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even een vraagje over beta 2010, kan ik mijn oude projecten blijven gebruiken of moet alles opnieuw worden geschreven.

mvg Willy...
 
Je kan alles gebruiken
als je het programma opstart in 2010 maakt hij er een backup van en configureerd het naar 2010.
die je van uit express weer kan opstarten.
voor zekerheid maak ik van mijn progjes altijd een zip voor ik in een ander programma ga werken.
je kan wel van een lager programma naar een hoger maar nooit anders om
dus in 2010 gemaakt kan niet in 2008
 
Je kan alles gebruiken
als je het programma opstart in 2010 maakt hij er een backup van en configureerd het naar 2010.
die je van uit express weer kan opstarten.
voor zekerheid maak ik van mijn progjes altijd een zip voor ik in een ander programma ga werken.
je kan wel van een lager programma naar een hoger maar nooit anders om
dus in 2010 gemaakt kan niet in 2008

Ik ga dadelijk de beta 2010 downloaden en instaleren, laat hier wel even weten hoe het gegaan is.

Toch nog even aan allen dank voor het mee denken.

mvg Willy...
 
Heb de beta geinstalleerd, en ben aan het kijken geweest of er een mogelijkheid is mijn hierboven beschreven probleem op te lossen.

Ik kwam het volgende tegen.

Knipsel-33.JPG



Misschien gaat het hiermee dus toch lukken, zie de opties "Platform"

mvg. Willy...
 
Gaat wel lukken denk ik maar zet hem op x86 dan werkt het op alle 32 en 64 bits
ik weet niet de windows 64 bits waar ik mee werk accepteerd allen database in de x86 mode anders zoekt het in program files waar de gegeven voor een 32 bits programma niet staan.
Die worden door windows 64 bits in program file(x86) gezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan