windows7 32bit 4gig werkend 2 gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

killerbee01

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Berichten
77
windows7 32bit 4gig werkend 2 gig weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat ik 3 of 4 gig werkend krijg.

je ziet wel 4 gig staan en tussen haakjes 2gig werkend.
gegroet w-j
 
Hoi...

ten eerste zal je 32b versie maar 3gb(3.2) werkend krijgen.Voor de volledige 4gb zal je een 64b versie moeten hebben..
Maar heb je toevallig een videokaart/chip die geheugen van je snoept?
 
Hoi...

ten eerste zal je 32b versie maar 3gb(3.2) werkend krijgen.Voor de volledige 4gb zal je een 64b versie moeten hebben..
Maar heb je toevallig een videokaart/chip die geheugen van je snoept?

ATI 4870 512MB die pakt er 512 bij als het goed is.
 
ATI 4870 512MB die pakt er 512 bij als het goed is.

Nee, zodra het een mobile-chip is, of een onboard videokaart is, dan zal het van je interne geheugen gebruik maken. Echter, is jou kaart een gewone kaart met z'n eigen geheugen-voorziening, dus zal het, het interne geheugen met rust laten.
 
Nee, zodra het een mobile-chip is, of een onboard videokaart is, dan zal het van je interne geheugen gebruik maken. Echter, is jou kaart een gewone kaart met z'n eigen geheugen-voorziening, dus zal het, het interne geheugen met rust laten.

Hier pakte m'n oude Asus ATI EAH 4350 ook gewoon extra geheugen van het interne geheugen van de computer erbij, als zijnde videogeheugen, terwijl het kaartje zelf al over 512 Mb beschikte. Dus jouw stelling gaat niet helemaal op ;)
 
Verders ook niet van belang welke stelling juist is.De nuance moet gezocht worden in het woord :zodra".
Daarbij is er nooit een 4870 uitgebracht waarbij je geheugen kon toewijzen.Oftewel hier zit het probleem van de ts niet in.
Ik zou het verders echt niet weten waar het wel zit tenzij dat program aangeeft wat er daadwerkelijk op dat moment gebruikt wordt....etc etc
 
Kijk eens in je BIOS of je de optie 'Memory Remap Feature' kunt vinden. Waarschijnlijk is deze optie 'Enabled'. Met een 32-bit OS raad ik je aan deze optie op 'Disabled' te zetten. Bij mij is deze optie te vinden onder 'Chipset Configuration - Advanced'.
 
Laatst bewerkt:
Verders ook niet van belang welke stelling juist is.De nuance moet gezocht worden in het woord :zodra".
Daarbij is er nooit een 4870 uitgebracht waarbij je geheugen kon toewijzen.Oftewel hier zit het probleem van de ts niet in.
Ik zou het verders echt niet weten waar het wel zit tenzij dat program aangeeft wat er daadwerkelijk op dat moment gebruikt wordt....etc etc

vraag opgelost maar niet rechts onder waar dan wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan