Windows7 64bit games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
beste leden.
ik heb windows 7 ultimate 64 bit .
Wat mij opviel is dat ik sommige games niet kan opstarten.
BV: Flight simulator X. Er wordt gezegd: `the MSXML4 SP2 component is not installed`
Ik heb de bestand via microsoft.com geinstalleerd maar nog steeds krijg ik deze melding.
Kunnen jullie me helpen misschien?

Gewoon even 32-bit er op zetten. Of de game opnieuw instaleren. Met 64-bit had ik nergens last van, maar toch maar overgestapt.

Gewoon even 32-bit er op zetten. Of de game opnieuw instaleren. Met 64-bit had ik nergens last van, maar toch maar overgestapt.

Dat zou ik niet doen, aangezien je 64 bits hebt heb je 4GB RAM of meer, als je een 32 bits OS erop zet gebruikt die max. 3 gb RAM...

Ik denk dat je in JOUW pc moet kijken, ik heb ook 64 bit windows 7 én flight simulator x deluxe (ik weet niet of jij deluxe hebt maar het verschilt weinig.) en ik kan gewoon vanachter mijn bureau vliegen:P...
Probeer uit te vinden of er iets is mis gegaan tijdens de FSX instalatie, je hebt toch wel een legale versie?

Gr. R. Gamer

Dat zou ik niet doen, aangezien je 64 bits hebt heb je 4GB RAM of meer, als je een 32 bits OS erop zet gebruikt die max. 3 gb RAM...

Ik denk dat je in JOUW pc moet kijken, ik heb ook 64 bit windows 7 én flight simulator x deluxe (ik weet niet of jij deluxe hebt maar het verschilt weinig.) en ik kan gewoon vanachter mijn bureau vliegen:P...
Probeer uit te vinden of er iets is mis gegaan tijdens de FSX instalatie, je hebt toch wel een legale versie?

Gr. R. Gamer

Dat is niet helemaal waar, 64-bit draait ook op 2 gb ram systemen. Het probleem is gewoon dat er niet altijd drivers te vinden zijn en dat is jammer.

Probeer dit eens:

1. Ga naar de map van flight simulator
2. Klik met de rechtermuisknop de het .exe bestand (FS.exe of zoiets??)
3. selecteer compatibiliteitsproblemen.
4. Klik door de wizard heen en selecteer de optie: Problemen met programma oplossen
5. vink de bovenste optie aan in het volgende scherm (het programma werkte wel onder oudere versies van windows)
6. Selecteer de windows versie waar flight simulator wel werkte. Ik beveel over het algemeen XP SP3 aan.
7. Draai flight simulator als test nu, gaat alles gaat: laat de wizard alles opslaan.

redmar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan