windows7 heet welkom maar verder niks

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
mijn vrouw heeft gister haar pc (windows7) normaal afgesloten. vandaag wil ze weer opstarten, maar verder dan het welkomsscherm komt ze niet (welkom met het draaiende cirkeltje) hoe lang ze ook wacht.
start ik op als administrator dan kom ik wel in het startscherm.
ik heb er geen verstand van maar heb geprobeerd (via DEL-toets) de begininsstellingen wederom in te voeren (volgens mij zijn die nooit veranderd), maar ook daarna stopte het opstarten in het welkomsscherm.
hoe los ik dit op?

Heeft ze misschien een raar programma gedownload of iets? Het kan zijn dat dat programma tijdens het opstarten meteen voor problemen zorgt. Het schijnt ook dat er een lek zit in de beveiliging van Internet Explorer en dat ze besmet is.
Probeer eens in veilige modus op te starten, dit doe je doormiddel van een van de F knoppen in te drukken. (afhankelijk van welke computer).

Start op in Veilige Modus en zet een systeemherstelpunt terug toen alles nog ok was.

@Jur, nu dat lek bekend is betekend niet dat alle problemen dezelfe oorzaak hebben. Het lek houd ook wat anders in dan jij denkt heb ik het gevoel

Het lijkt meer op een update die miscchien niet goedgegeaan is en dan zou de oplossing van Zoeff werken, of op F8 drukken tijden het opstarten en dan kiezen voor "Het systeem herstellen" en dan kiezen voor een herstelpunt.

Start op in Veilige Modus en zet een systeemherstelpunt terug toen alles nog ok was.

dit heb ik gedaan, ben 3 dagen teruggegaan (dus 2 dagen voor de van gister, de pc heeft elke dag gewerkt). het probleem blijft bestaan! wat nu??

@Jur, nu dat lek bekend is betekend niet dat alle problemen dezelfe oorzaak hebben. Het lek houd ook wat anders in dan jij denkt heb ik het gevoel

Het lijkt meer op een update die miscchien niet goedgegeaan is en dan zou de oplossing van Zoeff werken, of op F8 drukken tijden het opstarten en dan kiezen voor "Het systeem herstellen" en dan kiezen voor een herstelpunt.

dit bericht kwam pas binnen nadat ik gereageerd had op Zoeff. volgens mij is het een makkelijker weg dan Zoeff aangeeft, maar het resultaat zal niet anders geweest zijn denk ik zo

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja dat zal misschien per persoon verschillen en ik gaf het aan omdat veilige modus ook niet altijd werkt.
Het kan zijn dat je profiel corrupt is, je kan dus nog in de veilige modus komen, daar kun je een nieuw profiel aanmaken, als dat werkt gooi je alles over van je oude naar de nieuwe en gooi je de oude weg, lijkt me de snelste oplossing als dat het probleem is

ik snap waar ik de oplossing moet zoeken, maar heb geen idee hoe dat voor elkaar te krijgen. hoe maak je nieuw profiel aan; geen idee! en dat 'overgooien'? ook geen idee hoe dat werkt. kun je voor wat betreft het aanmaken even met stapjes aangeven hoe ik dat moet doen?

Ik zit even niet achter een windows machine, maar je gaat naar het configuratiescherm, daar staat iets van account of gebruikersaccounts, daar moet iets tussen staan als "nieuw account aanmaken"
Als je dat gedaan hebt en je kan daarop wel inloggen dat zal ik uitleggen wat ik bedoel met overgooien, zou een hele lap tekst voor niets worden als dit niet de oplossing is

ik heb een nieuw account aangemaakt (fluitje van een cent eigenlijk), maar ook daarmee kom ik niet verder dan het welkomsscherm. ik kon wel verder komen als administrator in de veilige modus.

ik heb hersteld naar een datum in augustus, nu lijkt alles weer ok. maar ben toch benieuwd naar wat er mis is gegaan.

Laatst bewerkt:
ik heb logboek geopend, maar daar kan ik echt geen wijs uit.
als ik niet opstart in veilige modus kom ik helemaal niet verder, dan blijft ie al hangen vóór het welkomsscherm

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Open-Event-Viewer

In veilige modus eens kijken welke driver daar verantwoordelijk voor is, in veilige modus worden die niet geladen dus vermoed dat het daar zit.
Mee eens, het kan natuurlijk ook een service of programma zijn, deze kun je zien door eerst de toetscombinatie "Windows + R" te gebruiken en daar "msconfig" in te tikken.
Maak anders maar eens een screenshotje van het tabblad services (met het vinkje microsoft services verbergen aan) en van het tablad opstarten

het is weer mis! ook na herstel blijkt de pc weer te blijven hangen. ik zal morgen kijken of ik erin slaag dat te doen wat itsmesander mij adviseert, weer geen idee hoe het ook alweer ging met screenshot maken en uploaden hier!
jullie horen morgen van mij!

op "print screen" drukken op je toetsenbord, dan naar paint gaan, bewerken>plakken
Afbeelding opslaan en die kun je dan hier uploaden door op het plaatje te klikken boven het tekstvak snel reageren

Wil je onderaan het vinkje "Miscrosoft services verbergen" aanzetten en dan opnieuw een screenshotje maken? En dan ook van het tabblad "Opstarten"?

op msconfig opstarten.jpg

ik krijg een gek scherm met url en zo, kan andere bestandjes niet toevoegen lijkt het

ms config services.jpg

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Open-Event-Viewer
In veilige modus eens kijken welke driver daar verantwoordelijk voor is, in veilige modus worden die niet geladen dus vermoed dat het daar zit.
ik heb logboek geopend, maar daar kan ik echt geen wijs uit.
als ik niet opstart in veilige modus kom ik helemaal niet verder, dan blijft ie al hangen vóór het welkomsscherm
ik heb een nieuw account aangemaakt (fluitje van een cent eigenlijk), maar ook daarmee kom ik niet verder dan het welkomsscherm. ik kon wel verder komen als administrator in de veilige modus.
ik heb hersteld naar een datum in augustus, nu lijkt alles weer ok. maar ben toch benieuwd naar wat er mis is gegaan.

Hehe, daar kom je nu niet meer achter, miss een driver update, gebeurt wel vaker dat die roet in het eten gooien als update op automagisch staat.

ik heb hersteld naar punt dat alles nog vlekkeloos werkte. maar het probleem is gebleven

Laatst aangepast door htil : Gisteren om 10:53 Reden: OPGELOST!!!

Dus die klopt niet meer?, weer hetzelfde euvel nu? is er hardware bijgekomen na die datum van herstelpunt wat je hebt gebruikt?
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Open-Event-Viewer
Dan toch maar eens bij systeem kijken aldaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan