windows7 heet welkom maar verder niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen hardware erbij. ineens was het afgelopen!
 
Staat de update op auto en zijn er weer updates geïnstalleerd na die systeemherstel?
 
Is er een prijs mee te winnen indien het wordt opgelost?:cool:

Iets in die logboeken gevonden?
Wordt lastig adviezen geven als het zo algemeen blijft, wij kunnen nergens in zoeken.

Kan mij ook indenken dat het grafische deel problemen geeft, als de driver daarvan wordt geladen werkt de volledige modus niet, na het herstelpunt werkt de driver ervoor, die werkte ooit immers, helaas is in een laptop daar weinig aan te doen, maar eerst het volgende uitproberen.

Nog maar een suggestie, van iemand gepikt.
Vanuit de veilige modus kunt u ook eens een bestandscontrole uitvoeren en een harde schijftest op de volgende manier:
- ga naar Start / Alle Programma's / Bureau-accessoires
- met de rechtermuisknop klikken op "Opdrachtprompt" en kies "Als administrator uitvoeren".
- klik op Doorgaan in de beveiligingswaarschuwing. Er opent nu een zwart scherm.
- tik hierin "sfc /scannow" (zonder aanhalingstekens) en druk op enter
- Dit zal uitgevoerd worden in de opdrachtprompt zelf en kan enkele minuten duren.
- tik hierna het volgende: "chkdsk /f/r" (zonder aanhalingstekens) en druk op ENTER, bevestig daarna met "J" dat het uitgevoerd mag worden bij de volgende herstart.
- start de computer opnieuw op. Er zal een melding verschijnen dat de harde schijf gecontroleerd word op fouten.

Je kunt ook in msconfig alles wat niet van windows is bij opstarten uitvinken en proberen en later die ook van windows zelf, tis wel een lange weg via deze manier, iedere keer dingen uitvinken en aan vinken tot de boosdoener is gevonden.+

Ook is nog mogelijk een backup of image te maken en Windows of herstellen of opnieuw te installeren.

Mocht niets willen en dit alles was geen test voor ons, een bezoek aan de plaatselijke pc shop behoort dan tot de mogelijkheden.
 
dag pier, je maakt het almaar ingewikkelder. ik wacht even op je collega op wiens advies hier wat plaatjes heb gepost
 
@hitl
Je plaatst 5 berichten achter elkaar in 5 minuten tijd, gebruik daarvoor de knop "bericht aanpassen" a.u.b.
Ben hier alleen maar bezig om berichten samen te voegen!
 
dag pier, je maakt het almaar ingewikkelder. ik wacht even op je collega op wiens advies hier wat plaatjes heb gepost
Hmm onder het tabblad "Opstarten"staan wel 2 dingen die ik niet helemaal kan plaatsen
Wil je onder het tabblad opstarten alles uitschakelen behalve Avast?
En wil je onder het tabblad "Services" Kan ook alles uit behalve Avast (verder ben ik wel even nieuwsgierig wat er onder "Intel Matrix Storage..." staat, wil je daar ook een screenshot van maken?)

Als je dat allemaal uitgezet hebt, kun je eens proberen opnieuw op te starten om te kijken wat hij dan doet..


@Lange Pier: Als het grafische deel problemen zou geven dan zou dit ook voor het welkomstscherm al zo zijn, de driver word namelijk voor die tijd gestart. En als je alles uitzet onder msconfig, en het werkt dan, dan ben je een heel stuk verder, dus vandaar dat ik alles in een keer uit zou zetten, behalve de virusscanner, de kans dat die het probleem veroorzaakt is namelijk erg klein. Een image maken van windows zou hetzelfde probleem weer geven en opnieuw installeren zou ik alleen doen als er verder geen opties zijn.
@Lange Pier & @hitl: De tip (die suggestie die je "gepikt" hebt zou inderdaad ook kunnen werken)
 
Laatst bewerkt:
@hitl
Je plaatst 5 berichten achter elkaar in 5 minuten tijd, gebruik daarvoor de knop "bericht aanpassen" a.u.b.
Ben hier alleen maar bezig om berichten samen te voegen!

was niet mijn bedoeling, ben me nergens van bewust. sorry!
 
@Lange Pier: Als het grafische deel problemen zou geven dan zou dit ook voor het welkomstscherm al zo zijn, de driver word namelijk voor die tijd gestart. En als je alles uitzet onder msconfig, en het werkt dan, dan ben je een heel stuk verder, dus vandaar dat ik alles in een keer uit zou zetten, behalve de virusscanner, de kans dat die het probleem veroorzaakt is namelijk erg klein. Een image maken van windows zou hetzelfde probleem weer geven en opnieuw installeren zou ik alleen doen als er verder geen opties zijn.
De GPU draait dan op zijn vesa/vga deel, pas in windows wordt de gpu door de drivers aangeproken, deze verwijderen in veilige modus en rebooten naar volledige modus worden de standaard divers van windows geladen, als dan hetzelfde gebeurt is het hoogstwaarschijnlijk toch de gpu die problemen geeft.

Overigens loont het toch de moeite die logboeken even na te pluizen, weet niet wat het probleem is om dat niet te doen, wordt nu alleen maar gissen.
 
Hmm onder het tabblad "Opstarten"staan wel 2 dingen die ik niet helemaal kan plaatsen
Wil je onder het tabblad opstarten alles uitschakelen behalve Avast?
En wil je onder het tabblad "Services" Kan ook alles uit behalve Avast (verder ben ik wel even nieuwsgierig wat er onder "Intel Matrix Storage..." staat, wil je daar ook een screenshot van maken?)

Als je dat allemaal uitgezet hebt, kun je eens proberen opnieuw op te starten om te kijken wat hij dan doet..


@Lange Pier: Als het grafische deel problemen zou geven dan zou dit ook voor het welkomstscherm al zo zijn, de driver word namelijk voor die tijd gestart. En als je alles uitzet onder msconfig, en het werkt dan, dan ben je een heel stuk verder, dus vandaar dat ik alles in een keer uit zou zetten, behalve de virusscanner, de kans dat die het probleem veroorzaakt is namelijk erg klein. Een image maken van windows zou hetzelfde probleem weer geven en opnieuw installeren zou ik alleen doen als er verder geen opties zijn.
@Lange Pier & @hitl: De tip (die suggestie die je "gepikt" hebt zou inderdaad ook kunnen werken)


ik heb grote moeite nu om bij het opstarten het scherm te krijgen waarin je kunt kiezen voor opstarten in veilige modus. als ik zo nl niet opstart, kom ik ook niet verder als administrator (dus blijf ik dan in welkomscherm).
ik schakelde altijd hard uit en dan lukte dat wel. maar die optie (hard uitschakelen) leidde ook niet meer tot iets.
ik drukte toen maar op Alt-Ctrl-Del. zag geen opties waar ik iets mee kon en drukte op annuleren. dan blijk ik wel gewoon in startscherm (met bureaublad) te komen. ik ga direct nog wel even die screenshots maken, maar heb je hier wat aan?

De GPU draait dan op zijn vesa/vga deel, pas in windows wordt de gpu door de drivers aangeproken, deze verwijderen in veilige modus en rebooten naar volledige modus worden de standaard divers van windows geladen, als dan hetzelfde gebeurt is het hoogstwaarschijnlijk toch de gpu die problemen geeft.

Overigens loont het toch de moeite die logboeken even na te pluizen, weet niet wat het probleem is om dat niet te doen, wordt nu alleen maar gissen.

hier snap ik dus echt niksvan! sorry! geen idee waar dit over gaat.....



hoe maak ik een screenshot van intel matrix storage?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ htil

Zoals mijn collega mod aangeeft gebruik de volgende keer de knop bericht aanpassen als je info wilt toevoegen als er nog niemand gereageerd heeft op je laatste bericht.
 
ik heb hersteld naar punt dat alles nog vlekkeloos werkte. maar het probleem is gebleven

het probleem is er nog! nog steeds blijft eea in welkomsscherm hangen. als ik Alt-Ctrl-Del indruk en daarna, zonder ook maar iets te doen, op annuleren druk, gaat alles weer vlekkeloos. dat moet toch op te lossen zijn....
 
als je me uitlegt hoe ik de logboeken kan raadplegen en afdrukken, zal ik sturen wat ik zichtbaar kan maken.
geen idee of ik een windows7 dvd heb; zat erop bij aanschaf volgens mij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die schijf heb ik gemaakt, maar de pc van mjin vrouw start er niet mee op, de pc volgens de normale opstartprocedure. rest moet ik nog doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan