Windows7 Het welkomstscherm overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpaulski

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Goede middag,

In windows 7 wil ik het welkomstscherm overslaan en direct inloggen zonder password. Nu weet ik dat je via netplwiz de gebruikersaccounts kan beheren, ook zou je hier een vinkje kunnen zetten bij de regel "gebruikers moeten een gebruikersneem en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken".
Dit laatste is mijn probleem denk ik, want deze regel met het betreffende vinkje heb ik niet in het scherm staan.

Is er een manier om toch direct in te loggen zonder password te hoeven invoeren?

MvG Paulski

Laatst bewerkt:
Als je één account hebt, ga je simpelweg naar Start \ Configuratiescherm \Alle Configuratiescherm-onderdelen \ Gebruikersaccounts \ Uw wachtwoord verwijderen . Voer dan je huidige wachtwoord in en je logt helemaal automatisch in.

Heb je meerdere accounts, zoals een Gast account, dan kun je er niet omheen dat je even je accountnaam aan moet klikken, maar het wachtwoord kan hier ook gewoon uit.

Hopelijk heb je er wat aan,
Venga.

Venga,

Helaas, de computer zit in een domein en er zitten 2 accounts op. Maar bij een reboot moet hij altijd opstarten in het zelfde gebruikersaccount. De andere gebruiker is een domein administrator.
De weg die jij aangeeft zit er trouwens niet in, waarschijnlijk omdat de computer in een domein hangt.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

MvG Paul

Nu weet ik dat je via netplwiz de gebruikersaccounts kan beheren, ook zou je hier een vinkje kunnen zetten bij de regel "gebruikers moeten een gebruikersneem en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken".
Dit laatste is mijn probleem denk ik, want deze regel met het betreffende vinkje heb ik niet in het scherm staan.
Als je in een domein hangt zul je toch de beheerder/administrator van het domein moeten vragen en die doet dat hoogstwaarschijnlijk niet. :rolleyes:
Die optie is er niet voor niets uitgehaald.

De weg die jij aangeeft zit er trouwens niet in, waarschijnlijk omdat de computer in een domein hangt.
Dat van het domein had je ook wel in je beginpost mogen aangeven want zo zet je de helpers op het verkeerde been.

Laatst bewerkt:
Mik,

Er moet toch een manier zijn om het voor elkaar te krijgen. De administrator heeft gezegd dat hij het zal toestaan als ik het zelf ging uitzoeken. De Computer waar het op moet gebeuren staat toch achter slot en grendel en hoeft alleen maar een presentatie af te spelen. 1x keer in de week wil ik dat deze reboot en de laatste update installeert.

MvG Paulski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan