Heb een nieuwe PC gekocht (kast, moederbord, HDD etc) in elkaar gezet en wil nu Windows 7 installeren.
Na veel moeite heb ik kunnen vinden hoe ik de 2 HDD's als RAID1 kan instellen. Asrock handleiding was nogal onduidelijk.
Bij installeren van (originele) Windows7 komt al vrij snel de opmerking:
Een vereist stuurprogramma van een cd/dvd-station ontbreekt...
Vreemd, want hij leest de DVD wel en begint toch met installeren?
Inmiddels heb ik in de BIOS aangegeven dat PC eerst boot van DVD pas daarna van RAID en daarna USB.
Als ik de DVD van het moederbord in de DVD stop, dan wordt deze niet gelezen. Heb ook al geprobeerd de dir's SATA2 en SATA3 die op de DVD staan op een stick te plaatsen. Vervolgens stick in PC en aangegeven dat hij ze daar moet vinden, dat werkt niet.
Heb ik iets in de BIOS niet goed staan, waardoor de DVD opeens niet meer wordt herkend?
Kan ik per SATA poort opgeven of deze SATA is of RAID?
Wie helpt Big Mama verder?
Na veel moeite heb ik kunnen vinden hoe ik de 2 HDD's als RAID1 kan instellen. Asrock handleiding was nogal onduidelijk.
Bij installeren van (originele) Windows7 komt al vrij snel de opmerking:
Een vereist stuurprogramma van een cd/dvd-station ontbreekt...
Vreemd, want hij leest de DVD wel en begint toch met installeren?
Inmiddels heb ik in de BIOS aangegeven dat PC eerst boot van DVD pas daarna van RAID en daarna USB.
Als ik de DVD van het moederbord in de DVD stop, dan wordt deze niet gelezen. Heb ook al geprobeerd de dir's SATA2 en SATA3 die op de DVD staan op een stick te plaatsen. Vervolgens stick in PC en aangegeven dat hij ze daar moet vinden, dat werkt niet.
Heb ik iets in de BIOS niet goed staan, waardoor de DVD opeens niet meer wordt herkend?
Kan ik per SATA poort opgeven of deze SATA is of RAID?
Wie helpt Big Mama verder?