Busybear
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2008
Goedemiddag!
Na dagen ploeteren wil ik jullie vragen mij te helpen.
Wij hebben een HP-desktop pc met Windows 7, 64 bits(nieuw) en willen films gaan bewerken die zijn gemaakt met Canon MV730i.
Voorheen ging dat met de oude pc en pinnacle 9 prima dus kochten wij de nieuwste software: Pinnacle Pro 16
Daarna wilden wij de camera aansluiten...oeps..er was in deze pc geen mogelijkheid om de 4-pins kabel van mijn camera naar de pc aan te sluiten, er ontbrak een firewire-kaart.
Gekocht: een 2 poort firewire 400 PCI kaart en erin gezet, makkelijk, en de pc herkent hem.
Voor alle zekerheid Pinnacle opnieuw geïnstalleerd.
Werkt prima totdat.... we beeld vanaf de camera willen importeren naar de software (DV), dan loopt de pc volledig vast.
Van alles geprobeerd (adviezen op google gezocht):
- via apparaatbeheer de aansluiting IEEE 1394 op "old"gezet
- camera instellingen gewijzigd
- pc op fouten gecontroleerd etcetc
Waar zit het probleem? in de PCI-kaart, de kabel? de camera? de computer? wij weten het niet meer....
De computer is 64-bits en in het boekje van de camera staat 12-bits, is dat soms het probleem?
Wie weet raad???
vriendelijke groeten
van een pas-gepensioneerde-die-graag-hobby-en-wil.....
Na dagen ploeteren wil ik jullie vragen mij te helpen.
Wij hebben een HP-desktop pc met Windows 7, 64 bits(nieuw) en willen films gaan bewerken die zijn gemaakt met Canon MV730i.
Voorheen ging dat met de oude pc en pinnacle 9 prima dus kochten wij de nieuwste software: Pinnacle Pro 16
Daarna wilden wij de camera aansluiten...oeps..er was in deze pc geen mogelijkheid om de 4-pins kabel van mijn camera naar de pc aan te sluiten, er ontbrak een firewire-kaart.
Gekocht: een 2 poort firewire 400 PCI kaart en erin gezet, makkelijk, en de pc herkent hem.
Voor alle zekerheid Pinnacle opnieuw geïnstalleerd.
Werkt prima totdat.... we beeld vanaf de camera willen importeren naar de software (DV), dan loopt de pc volledig vast.
Van alles geprobeerd (adviezen op google gezocht):
- via apparaatbeheer de aansluiting IEEE 1394 op "old"gezet
- camera instellingen gewijzigd
- pc op fouten gecontroleerd etcetc
Waar zit het probleem? in de PCI-kaart, de kabel? de camera? de computer? wij weten het niet meer....
De computer is 64-bits en in het boekje van de camera staat 12-bits, is dat soms het probleem?
Wie weet raad???
vriendelijke groeten
van een pas-gepensioneerde-die-graag-hobby-en-wil.....
Laatst bewerkt: