windows7 loopt vast bij gebruik Pinnacle (nieuwe firewire 400 PCI-kaart) met Canon DV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Busybear

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Goedemiddag!
Na dagen ploeteren wil ik jullie vragen mij te helpen.
Wij hebben een HP-desktop pc met Windows 7, 64 bits(nieuw) en willen films gaan bewerken die zijn gemaakt met Canon MV730i.
Voorheen ging dat met de oude pc en pinnacle 9 prima dus kochten wij de nieuwste software: Pinnacle Pro 16
Daarna wilden wij de camera aansluiten...oeps..er was in deze pc geen mogelijkheid om de 4-pins kabel van mijn camera naar de pc aan te sluiten, er ontbrak een firewire-kaart.
Gekocht: een 2 poort firewire 400 PCI kaart en erin gezet, makkelijk, en de pc herkent hem.
Voor alle zekerheid Pinnacle opnieuw geïnstalleerd.
Werkt prima totdat.... we beeld vanaf de camera willen importeren naar de software (DV), dan loopt de pc volledig vast.
Van alles geprobeerd (adviezen op google gezocht):
- via apparaatbeheer de aansluiting IEEE 1394 op "old"gezet
- camera instellingen gewijzigd
- pc op fouten gecontroleerd etcetc

Waar zit het probleem? in de PCI-kaart, de kabel? de camera? de computer? wij weten het niet meer....
De computer is 64-bits en in het boekje van de camera staat 12-bits, is dat soms het probleem?
Wie weet raad???

vriendelijke groeten
van een pas-gepensioneerde-die-graag-hobby-en-wil.....

Laatst bewerkt:
Nog eens aandacht voor dit probleem gevraagd! wie helpt mij verder?
Nog steeds loopt de pc vast zodra we een video willen opnemen vanaf de camcorder Canon MV730i.
We hebben de aangesloten pci-card vervangen, de fire-wire-kabel vervangen, de aansluiting via apparaatbeheer gecontroleerd, het register laten controleren door System Machanics Pro, Windows op fouten gecontroleerd etc.etc.

"Radeloos"

is je videokaart up-to-date ? dus niet door win7 laten installeren maar zoek de nieuwste drivers bij de videokaart

eh.. wij zijn niet zo'n "helden" met de computer... waar vind ik de gegevens van de videokaart en hoe kan ik die updaten aub??

Ik neem aan dat de HP pc nieuw is gezien je het hebt over, dat je voorheen een oude pc gebruikte.
Als de nieuwe pc geleverd is met win7 zijn hierop meestal de standaard drivers geinstalleerd, met videobewerking heb je echter iets meer nodig dan standaard en is het dus gewenst de driver te installeren van de fabrikant van je videokaart.
Wat je moet doen is dus even achterhalen welke kaart er in je pc zit (naam en type staan meestal op deze kaart)
Heb je geen extra videokaart maar een onboardvideo (de monitor stekker zit dan op het moederbord) moet de HP driver geinstalleerd worden.

Welk type desktop van HP heb je ?

Ik heb de HP Pavilion 6-serie 2400 NL (nieuw dus) en ik heb er wel ingekeken maar weet echt niet wat nu de videokaart is.....
sorry, ben niet blond...maar toch...

tja wordt moelijk , kan van alles in zitten, mischien een paar foto's van de binnenkant / achterkant

zie foto .. dat is je videokaart , als je daar nu nog het merk en type van kunt vinden (meestal staat het er wel op)
videokaart.jpg

Dank je wel ik ga op zoek en laat je weten wat het resultaat is.

Inmiddels de videokaart gevonden en ge-updated.
We hebben echter nog steeds problemen dus we denken dat we de verkeerde pcl-card erin hebben.
Weet jij heel toevallig wélke pcl-card compatible is met windows 7 64-bits en geschikt voor HP Pavilio pg 2400 NL ??
we zijn al tijden aan het zoeken op de site van HP en dergelijke maar komen er niet uit...

je bedoelt de firewire /IEEE 1394 (PCi) kaart ?
Elke pci kaart die onder win7 64bit draait zou moeten werken.
Heb verder geen idee welk moederbord er in die HP zit met welke sleuven

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je antwoorden, je bent erg hulpvaardig geweest.
Wij hebben nu een andere pci-kaart besteld en nu maar duimen dat alles wel werkt! Ik laat het je direct weten.

Goedemiddag!
Na dagen ploeteren wil ik jullie vragen mij te helpen.
Wij hebben een HP-desktop pc met Windows 7, 64 bits(nieuw) en willen films gaan bewerken die zijn gemaakt met Canon MV730i.
Voorheen ging dat met de oude pc en pinnacle 9 prima dus kochten wij de nieuwste software: Pinnacle Pro 16
Daarna wilden wij de camera aansluiten...oeps..er was in deze pc geen mogelijkheid om de 4-pins kabel van mijn camera naar de pc aan te sluiten, er ontbrak een firewire-kaart.
Gekocht: een 2 poort firewire 400 PCI kaart en erin gezet, makkelijk, en de pc herkent hem.
Voor alle zekerheid Pinnacle opnieuw geïnstalleerd.
Werkt prima totdat.... we beeld vanaf de camera willen importeren naar de software (DV), dan loopt de pc volledig vast.
Van alles geprobeerd (adviezen op google gezocht):
- via apparaatbeheer de aansluiting IEEE 1394 op "old"gezet
- camera instellingen gewijzigd
- pc op fouten gecontroleerd etcetc

Waar zit het probleem? in de PCI-kaart, de kabel? de camera? de computer? wij weten het niet meer....
De computer is 64-bits en in het boekje van de camera staat 12-bits, is dat soms het probleem?
Wie weet raad???

vriendelijke groeten
van een pas-gepensioneerde-die-graag-hobby-en-wil.....

De enige echte oplossing is om de firewirekaart driver te veranderen in een klassieke driver , dan werkt het wel

@filmbewerking: welkom op Helpmij.nl:thumb:

En met deze toevoeging van je voorzie ik dit topic nu van een slotje.
Zoals je gelezen hebt in onze huisregels, waar je zojuist bij je aanmelding mee akkoord gegaan bent, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan