windows7 melding niet legitiem en pc start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

carel63

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hallo
sinds kort last van de melding dat ik geen legitieme W7 heb
zomaar ineens, maar de pc start ogenschijnlijk normaal op , maar zodra ik een snelkoppeling aanklik bijft hij hangen, zandloper, en als ik op het buroblad klik komt er een witte waas over het beeld
dan maar opnieuw opstarten in de veilige modus werkt het een en ander wel natuurlijk
uiteindelijk als ik de pc een uur of 3 a 4 met rust laat doetie het ogenschijnlijk weer, maar uitzetten durf ik niet meer
heb al op malware gescand, geen resultaat....
of zou ik ergens toch geinfecteerd zijn met iets wat ik niet weet

iemand een idee?

groet Carel

Laatst bewerkt:
Hallo Carel, probeer eerst eens systeemherstel als dat nog kan en krijg je nog een specifieke foutmelding of code. Heb je laatst nog iets bijzonders gedaan met je systeem.

Laatst bewerkt:
Hoi
heb ik al gedaan
en hij gaf aan dat dat niet kon
de foutrcode weet ik niet meer
ik zit nu op een laptop
ik heb de pc weer in de normale modus staan en laat hem aan staan tot morgen ochtend
en alstie weer opgestart is moet ik hem dus met rust laten
voorgande keren werkte alles weer na lange tijd, maar vandaag wilde ik een malwarescanner instaleren en moest de pc opnieuw opgestart en nu is het weer bal

ik weet dus niet of ik geinfecteert ben door malware of dat dit een W7 probleem is
als uitendelijk na zoveel uur alles weer draait is er niks aan de hand totdat je opnieuw opstart

Probeer nog even te redden wat er te redden valt zover, maak als het kan direct bacupjes van je belangrijke dingetjes als je die nog niet hebt. :rolleyes::(

ben al alles op een externe HD aan het zetten, in de veilige modus
en heb al via de telefoon geprobeerd bij MS te activeren lukt niet....

Heb je een originele windows 7.?? Anders een nieuwe installatie doen als dat zo is. Waarom lukt MS activeren niet.

nee geen orginele cd was al voor geinstalleerd
activeren lukt niet omdat ze vragen om een code die ik invoer maar niet herkent wordt
hoe voer je letters in op een normale telefoon is het probleem dan...?
in de veilge modus kan ik niet activeren en als de pc normaal opstart kom ik daar niet eens
vanacht de pc aangelaten vanochtend weer de ''niet legitieme W7'' melding en kan niks meer, ondanks dat de computer normaal er uit ziet met het buroblad...
totdat ik iets aanklik

Laatst bewerkt:
mhh, waar gekocht garantie e.d. zal toch een probleem zijn.

gekocht bij 4launch 2 jaar geleden
het vervelende is ook dat ik een malwarescanner niet kan instaleren in de veilige modus...

Laatst bewerkt:
heb ik gedaan en de tool van Microsoft laten lopen, maar de uitkomst snap ik niet zo
zie wel mij productkey staan
ik heb nu de pc weer normaal, maar laat hem maar even staan een tijdje en dan kijken wat het wordt..
pc pruttelt ook niet echt bij het opstarten, maar het buroblad lijkt normaal

Laatst bewerkt:
Ok, twee dingen:

Ga naar Start, Computer, RechterMuisKlik & dan Eigenschappen.

Schuif in Systeem naar beneden & rechtsonder zie je of je Windows authentiek is of niet. Daarbij staat een koppeling waarmee je opnieuw je Produkt IDentificatie kan invoeren.

Alvorens dat te doen, ga eerst even naar deze URL om je Windows te laten valideren:

http://www.microsoft.com/genuine/validate/default.aspx?displaylang=nl

Dit lukt & dan is het verder in orde, of het lukt niet & word je doorgestuurd naar een pagina met een verklaring waarom het is mislukt.

Tot slot de telefonische activatie: Volgens mij moet je dan alleen een flink aantal cijfers invoeren, nooit letters. Mocht dat veranderd zijn, wat ik me niet kan voorstellen, dan krijg je door 2x op bv. 2 te drukken de letter a.

zover kom ik niet eens, de pc zit min of meer vast
althans het buroblad lijkt normaal, ga je over een picto zie je een blokje met tekst
zodra je een pictogram aanklikt blijft deze ingedrukt staan en verder niks,
via start verder kan wel maar dan blijft het vast zitten
in de veilige modus met netwerkmogelijkheden kan ik wel beperkt wat doen
maar niet valideren

zit weer aan de pc, maar zo dra ik iets wil aanklikken, de zandloper blijft hangen en er kan niks meer
wordt hier heel moedeloos van....
zelfs ctrl alt del werkt niet dus maar weer in de veilige modus..

Ik zit er aan te denken dan maar W7 opnieuw instaleren, ik weet het niet meer....

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb inmiddels een W7 gedownload maar heb wel een licenciecode
als ik herstart moet ik dan bij Boot kiezen voor de dvdspeler met de cd?

maar wel na dat alle bestanden en mappen verplaatst naar een externe HD zijn

ja dat is zeker beter. Backupen als het kan altijd een backup maken ik doe dat ook iedere twee weken.

zal wel moeten heb veel ruw videomateriaal wat bewaard moet en muziek enz..

voor je een volledig nieuwe setup uitvoert,kan je proberen om in veilige modus msconfig uit te voeren en dan alle opstartprogramma's uit te schakelen.
Dan rebooten naar je "normale" desktop,de dvd inleggen,en proberen setup.exe vanuit windows uit te voeren en de optie "upgrade" kiezen.
Op die manier worden alle corrupte of missende systeembestanden overschreven en blijft voor de rest alles behouden........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan