Windows7 start niet! [BSOD]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senquell

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
139
Hallo,

Gister is mijn voeding kapot gegaan.
Heb de dag daarna een nieuwe gekocht, geinstalleerd maar de computer startte niet op.
Alternate gebeld, uitgelegd wat er gebeurt is en hij vertelde mij dat de oude voeding een andere deel van computer kan heeft beschadigt.
Wist gelijk dat het mijn moederbord was.

Dus vandaag weer een nieuwe moederbord , ik start de PC op.
Nou doet het goed, bios laad tot aan de windows plash screen.
Kan kiezen tussen Windows repair en Normaal starten.
Koos eerst voor Normaal starten, krijg normaal Windows 7 splash screen te zien.
Daarna echt een millieseconden een BSOD. Kan totaal de foutmelding niet lezen.
Heb daarna voor Windows repair gekozen, ben 2 uur gaan wachten en hij vind geen fouten of errors die hij kan oplossen.

Kan ook Safe mode niet inkomen, blijf maar op f8 drukken maar er komt geen optie te voorschijn.

Kan iemand mij verder helpen?
 
als je een windows cd hebt, stop die er dan in en zorg dat hij vanaf je cd/dvd speler opstart (meestal gebeurt dat standaard, maar dan moet je wel op een toets drukken als ze er om vragen) en dan op F6 (?) drukken met de tekst ''systeemherstel'' en dan laten gaann.
 
Hoi,

Kan me zo voorstellen als het nieuwe moederbord een ander merk en of een ander type is dat windows7 daar moeilijk over gaat doen.
 
als je een windows cd hebt, stop die er dan in en zorg dat hij vanaf je cd/dvd speler opstart (meestal gebeurt dat standaard, maar dan moet je wel op een toets drukken als ze er om vragen) en dan op F6 (?) drukken met de tekst ''systeemherstel'' en dan laten gaann.

Hmm jammer genoeg heb ik geen Windows 7 CD.. en raar genoeg gaat de DVD tray ook niet open.
Ik heb wel een Windows XP CD maar ja, tray gaat niet open!
 
Oei. Als de tray niet open gaat... Moet je het via een groot USB sickje doen..
 
Ben nog is de windows 7 repair gaan doen en kon geen errors vinden, maar kan wel in CMD.
Maar nu staat er X:\windows\system 32 terwijl het eerst de letter C had, kan dit kloppen dat het zomaar verandert is?
En wat is de command om te formatten in CMD?
 
gewoon: simpel: Format = om een schijf te fromateren!

En... omdat er een X staat,, is gewoon een fout...
 
gewoon: simpel: Format = om een schijf te fromateren!

En... omdat er een X staat,, is gewoon een fout...

Als ik format intik komt er dit te staan: "Required parameter missing -"

En als ik Format C intikt: "invalid drive specification"
Zelfde met Format X

Weird man =/
 
Laatst bewerkt:
Ja. Je moet dan windows 7 op je USB zetten. En via de bios de USB openen!
 
Pfff... Windows 7 op USB gezet.
Opgestart via de BIOS. maar krijg gewoon niks te zien verder dan Start windows normaal of windows repair ..

Wil de windows7 image wel branden op mijn laptop maar mijn CD tray gaat niet open die van de PC.. wat kan ik nou doen word er helemaal gek van!!
 
Laatst bewerkt:
Ohhh... wat een rotzooi. Wil dat ding ook al niet open... Heb je geen 2e HDD bij de hand?
 
je kan heeel makkelijk je cd tray open maken. gebruik een paperclip, vouw uit, en steek in het gaatje wat in de voorkant zit. duw niet te voorzichtig, want anders gebeurt er niks.
 
Bedankt iedereen voor het zo snel mogelijk helpen.
Het is me eindelijk gelukt, tray kan weer open.
Heb Windows 7 gebrand en nu een verse installatie!

Opslot!
 
mooi. succes verder!
btw: je kan heel makkelijk installaties op usb branden met unetbootin. maar je moet wel eerst dan je usb formatteren met hp usb disk storage format tool (oid)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan