Windows8 laptop niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
op mijn vista laptop zie ik de asus minilaptop met win8 wel maar krijg de melding dat die "niet toegankelijk is voor de gebruikersaccount waar u mee aangemeld bent" is.
ik heb de asus gedeeld in het thuisnetwerk. wat moet ik nog meer doen?

Wat heb je gedeeld van op die minilaptop? Gewoon een apart gemaakt map (bijv. C:\Muziek , C:\Films etc.) of specifieke mappen die van een gebruiker zijn?
Als we even een voorbeeld nemen, maak even een map C:\Muziek, kopieer in die map een of meerdere bestanden/mappen, deel daarna de map C:\Muziek op de manier die je eerder hebt gebruikt.
Geef daarna ook de groep Gasten (Guests in de ENG versie) rechten.
Dus probeer het volgende:
Open de hoofdmap van C:
Rechtsklik op de map Muziek en kies Eigenschappen
In het tabblad Delen: Voeg ook de lokale groep Gasten toe als rechthebbend. Geef die voldoende rechten (bijv. Volledige toegang / Full control). Evt. moet je hiervoor klikken op Geavanceerd Delen om dit voor elkaar te krijgen.
In het tabblad Machtigingen: Voeg ook de lokale groep Gasten toe als rechthebbend. Geef die voldoende lees-/schrijfrechten.
Klik zo vaak op OK als nodig. Kijk daarna op de Vista computer of je er wél in kunt zonder een gebruikersnaam en wachtwoord in te hoeven geven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dat lukt allemaal niet.Ik heb geen groep "gasten"
wat kan ik nog doen?

@wilri: Probeer eens Guests in plaats van Gasten. Indien dat wel gaat dan heb je mijn vorige posting niet goed gelezen en heb je een (origineel) Engelse versie van Windows op die minipc (al dan niet met een taalpakket om het Nederlands te maken).

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb het advies van Lange Pier gevolgd maar geen succes. Ik zie de minilaptop wel op de vista pc, ik kan echter geen testpagina afdrukken.
wat kan ik nog proberen?
misschien wil Lange Pier op afstand helpen?

Zal het delen zijn van de printer in het netwerk en dan bij de ander die printer zoeken?

heb ik ook geprobeerd. het probleem zit in het niet kunnen sharen van de thuisgroep.
ingesteld op beide computers maar ze vinden elkaar niet.
op windows8 ingesteld met wachtwoord maar in vista niet te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan