Windows98 formatteren/herinstallen. Probleemgeval

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb nog een Windows 98 pentium3 staan die afgedankt was wegens de nodige kuren (continu vastlopen, herkende bij toerbeurt de drives niet meer, kon dus ook vrijwel niets meer extern opslaan) Wil hem toch zo mogelijk weer herinstalleren om tenminste als tekstverwerker te gebruiken. Hoeft niet meer op internet te kunnen wat mij betreft. (Kunnen we altijd nog zien). Huidige probleemstand: hij herkent de diskettedrive en de cdrom- drive nog wel maar geeft óf aan dat de apparaten niet klaar zijn óf hij loopt vast als ik de CDinhoud die hij nog wél weergeeft wil openen. De brander herkent hij helemaal niet meer. Bij opstarten geeft hij ook aan dat de "floppydisk fails". Ik kan hem dus waarschijnlijk ook niet meer opstarten met een diskette of installatie CD. (Hij start nog wel gewoon op zonder haperen). De paar programma's die er nog opstaan (word en photoshop bv) lopen om de haverklap vast.
Waar moet ik beginnen? (of helemaal maar niet meer aan beginnen?)
Ik heb alle originele Windows98 CD's nog en een opstartdiskette.

Laatst bewerkt:
Hai there,
Kan mischien met windows 98 opstart diskette de harde schijf fdisken en formatteren.
mischien dat ie dan weer een redelijk beestje is.

Zou hij de opstartdiskette dan wél herkennen en lezen? Of loop ik het risico dat hij wel begint aan formatteren maar dat ik er dan verder niets meer mee kan omdat hij de installatieCD ook niet leest? Of leest hij die dan waarschijnlijk juist wél weer ?
Of moet ik gewoon maar op hoop van zegen het format commando geven? (Kan dat ook zónder diskette en zo ja, hoe?) En hoe krijg ik hem dan weer aan de praat als hij de diskette of Cd nog steeds niet wil lezen?
(dat hij de drives niet leest of helemaal niet herkent zit niet in de bekabeling, die is al gecontroleerd. Kan ik zelf nog achterhalen of het in de software, het moederbord of in de voeding zit als ik er ook geen testprogrammaatjes meer op los kan laten? (ook geen internet)

Laatst bewerkt:
Je kunt misschien is de bios resetten, door het batterijtje op het moederbord er even uit te halen, dan kan het misschien zijn dat de pc de drives terug ziet. En anders de bekabeling vervangen .

Mischien zitten het kabeltje van de floppy driver verkeerd / niet goed.?
Verloren heb je niet het kan alleen maar beter worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan