Windows98 op andere hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Hallo,

Ik heb een harde schijf waar windows98 op staat. Alleen begint de schijf kuren te vertonen en wil ik deze vervangen voor een nieuwe, ik zit alleen met een probleem die oude schijf staan belangrijke instellingen op. Dus mijn vraag is, is het mogelijk om die oude schijf met windows 98 over te zetten op een nieuwe schijf maar dus dezelfde windows instellingen en dergelijke dus in principe een 1 op 1 kopie.

Groeten Dave
 
Dat kan bijvoorbeeld met Norton Ghost.
Ik dacht dat je met Partition Magic ook de schijf kon kopieren/
 
En als je een 1 op 1 kopie maakt en jou nieuwe harddisk is groter dan die je nu gebruikt dan zul je de resterende ruimte niet zien. 1 op 1 via ghost.
Maar hang gewoon je oude harddisk als slave aan de nieuwe harddisk.
Op de nieuwe harddisk zet je dan ook opnieuw windows98 en dan haal je van je oude harddisk alleen de bestanden af die belangrijk zijn.
Dan begin je in iedergeval weer met een schoon systeem.

Mag ik vragen waarom jij denkt dat jou harddisk kapot gaat, waar kun je dat zien....
 
Dat mag je vragen, nou de hdd heeft defecte clusters. EN tijdens het gebruik van de pc maakt de hdd een enorme herrie, hoe zal ik t noemen?? gesis en steeds als ik iets wil opslaan krijg ik een blauw scherm, fout bij het schrijven naar station c en dan herstart de pc. lijkt me op zijn eind zo.
 
Al eens een schijf opruiming gedaan en een defragmentatie, wil nog wel eens helpen.
Maar gesis en eventueel getik duiden op een naderende "dood"

Ik weet niet of je een brander hebt maar anders zou je daar jou belangrijke bestanden ook nog naar toe kunnen branden.
 
Ik zou even een test programmaatje downloaden bij de fabrikant van het merk van je H.disk.
 
Geplaatst door puppie
En als je een 1 op 1 kopie maakt en jou nieuwe harddisk is groter dan die je nu gebruikt dan zul je de resterende ruimte niet zien. 1 op 1 via ghost.
Maar hang gewoon je oude harddisk als slave aan de nieuwe harddisk.
Op de nieuwe harddisk zet je dan ook opnieuw windows98 en dan haal je van je oude harddisk alleen de bestanden af die belangrijk zijn.
Dan begin je in iedergeval weer met een schoon systeem.

Mag ik vragen waarom jij denkt dat jou harddisk kapot gaat, waar kun je dat zien....

Volgens mij lukt dat zowizo niet als je nieuwe schijf groter is. Dan krijg je gelijk een foutmelding dat de grootte en aantal clusters enzo niet overeen komen en kun je niet verdergaan.
 
Ik heb de oplossing waarmee het echt super is gelukt en met een grotere hdd misschien ook iets voor jullie!!

Gebruik Maxblast 3. Zet je oude hdd op primary ide en de andere nieuwe hdd op secondary ide. Start dan maxblast. Vervolgens zal maxblast de nieuwe ongeformatteerde hdd herkennen en vragen wat je ermee wil doen. Dan kies je natuurlijk een boot hdd. Dan gaat maxblast alle files van de oude hdd overzetten inclusief bootsector naar de nieuwe hdd en zal je ook adviseren de hdd's om te wisselen om die andere schijf als eerste te laten booten. EN het werkt perfect!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan