Windows98 opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Al geruime tijd als ik m'n computer aanzet krijg ik steevast een beschermingsfout in Win98.

Wat 't precies is wordt niet omschreven, alleen dat er een beschermingsfout is opgetreden, en Windows opnieuw opgestart moet worden.
Ik kom dan in de beschermde modus en na opnieuw opstarten ben ik weer in windows.( 256 kleuren 600x480) Terwijl normaal 32bit 1024x768

Ik heb er geen idee van wat er de oorzaak van is.
Misschien Helpmij.nl?

:rolleyes:

reactie

Ja steeds minder mensen werkem met W.98. Ik zelf nog wel. Ik zou het niet direkt weten wat er aan de hand is

Hallo

Is het effektief win 98 of het recentere en stabielere win 98 s.e. ????

Heb je al .....

De voeding gecontroleerd , ventilator zuiver , en is het geheel ", de computer" ook stofvrij.....

Geheugen getest d.m.v."memtest" , harde schijf getest d.m.v. diag software fabrikant???

Maar ...

Lijkt mij toch eerder een of ander konflikt met een "corrupte" driver te zijn hoor ......

Peter

bedankt voor Uw antwoord.:)

't Betreft hier Windows98-SE / AMD Duron XP 1300Mhz/
764MB SDRAM / Winfast Titanium 200 Video/ SB Life.
McAfee Gardian v 3.00.1038.0 Firewall
McAfee Virusscan v6.02.1019

Ik heb getracht de virusscanner en de firewall te updaten. Dit lukte echter niet, omdat er daarna een
hele poos overdracht van virusdefinitie's ontstond.
Dit eindigde dan in 't uiteindelijke : er is een te lange onderbreking geweest met de server.:confused:

Wel heb ik pasgeleden een programma voor m'n camera
geïnstalleerd. Imagemaker. Deze heeft een bepaalde
driver nodig. Er komt dan een programma van WASPI.
't Zou kunnen zijn dat dit de oorzaak is. Want dit programma is voor winxp bedoeld.

Verder doet de computer 't goed. Alleen na een uurtje
krijg ik de melding dat er te weinig geheugen beschikbaar is om 't programma uit te voeren.
Dat vind ik wel vreemd, want ik heb er 512Mb sdram geheugen bijgezet. 't Programma GoodMem geeft dan ook aan dat er nog steeds 600mb over is.(?)

Fatale fout op 0B op 034F:00001D26
daarna:
kan geen service vectors installeren

M'n firewall fw.vxd kwijt. opnieuw geïnstalleerd.
resolutie telkens op 16kleur 640 x 480.

Zou 't nog zinnig zijn om te traceren waar de fout zich bevindt,
of kan ik beter Win98 opnieuw installeren?
:confused:

Schijf opnieuw geformatteerd.
Windows 98 opnieuw geïnstalleerd.
Alle updates gedownload, virus scanner en firewall geïnstalleerd.

De eerste foutmelding die ik krijg als ik m'n computer aanzet:

- Fout tijdens initializeren van CONFIGMG -
:(

Waar kan ik die foutmelding ondervangen?

Bedankt voor je antwoord Gezina.
:)
Ik heb 't artikel doorgelezen, en zou deze werkwijze wel willen betrachten ware 't niet dat de foutmelding telkens over een andere foutmelding blijft haperen.
't Betreft telkens een beschermingsfout van Windows.
De ene keer is configmn , dan is 't een vxd.
Ik begin er gewoon aan te worden om windows maar in de veilige modus op te starten, en daarna opnieuw. 't Kost wel even tijd maar goed.
Toch heb ik 't idee dat er iets in ýt opstartbestand is gewijzigd, anders zou ie 't de tweede keer niet gewoon wel goed doen.
:(
Maar hoe kom ik bij m'n opstartbestanden om te kijken waar die beschermingsfout zit?

Al gevonden. Er staat een raar bestand in m'n c-root.
Een soort ~ bestand. Geen naam, binaire tekst.
Ik weet niet of dit in 't opstartbestand moet staan of waar 't vandaan komt.
;)

Misschien dat een Hijack This Log iets geks laat zien. Lees eerst deze mededeling waarom je een Log op een ander forum moet plaatsen: *klik* Vermeld daar ook je probleem bij, of geef deze link bij je vraag aldaar.

Wat dat ~ bestand betreft: "Mappen en bestanden met een tilde (~) betekenen dat er een map/bestand is dat begint met de 6 letters voor de tilde, houdt rekening ermee dat er spaties in kunnen staan. Als er meer dan één is, post dan wat gevonden is. Verwijder niet!" (bron ASO-forum) (Alhoewel ik dat tilde-teken bij mij ook wel eens zag op mijn bureaublad als ik aan rommelen was geweest in OE toen ik nog Windows 98 draaide)

Heb je inmiddels:
't Zou kunnen zijn dat dit de oorzaak is. Want dit programma is voor winxp bedoeld.
er niet meer opstaan? Kan ook een boosdoener zijn. Ik zou het voor de rest niet meer weten, sorry.

Tip, even deze vraag op onopgelost zetten, anders kijkt er niemand meer naar!

Laatst bewerkt:
Ik heb 't tilde -bestand niet weggegooid. 't staat in een temperary bestand.
Ik had echter 't idee dat als ik m'n schijf formatteer en er win98 opnieuw op heb gezet, die waspi driver niet zo belangrijk was.
Wel belangrijk is dat ik geen Hijack log kan maken want die antispyware offensief pagina
is niet meer beschikbaar, sinds 5 november.:confused:

Ik dacht dat ik door alle updates en een firewall toch genoeg voorzorg had genomen.

Wel belangrijk is dat ik geen Hijack log kan maken want die antispyware offensief pagina is niet meer beschikbaar, sinds 5 november.
Huh? http://www.antispywareoffensief.nl/forum/ Is gewoon bereikbaar hoor.
Ik heb 't tilde -bestand niet weggegooid. 't staat in een temperary bestand.
Dit snap ik even niet, tijdelijke (internet)-bestanden moet je altijd verwijderen. In IE/Extra/Internet-opties en mep op de knop Bestanden verwijderen. Voor de zekerheid meld ik ook maar even dat de map Temp ook geleegd mag worden. Bestanden die daarin niet verwijderd mogen worden blijven gewoon staan middels een melding van Windows.

Is dat programma er inmiddels af? Misschien moet je ook andere software gebruiken ipv Imagemaker, want sindsdien is je probleem begonnen.

bedankt voor je antwoord.:)

Vreemd, want ik kreeg server niet beschiikbaar. Er staat toch zoiets als: sinds 5 nov behandeld 't antispyware offensief geen hijacks meer.

-Wat dat ~ bestand betreft: Verwijder niet!"-
't Is geen temperary bestand, 't stond in de c_root. Ik heb 't maar teruggezet.

De camera, of 't programma Imagemaker liever, werkt alleen onder WinXP. Dit staat nu
niet op de computer.
't Probleem is ontstaan, nadat ik winXp programma's op m'n win98 toepassing had geplaatst.

Ik heb de computer opnieuw geformatteerd, dus ik begrijp niet waarom een "verse" Win98
deze vreemde beschermingsfout geeft. M'n vermoeden is dat 't iets van Internet zelf is. Of
iets tussen m'n modum en de computer.
Firewall heeft wel een "syn-scan port" waarschuwing gegeven, evenals een "New Tear attack". Daarom heb ik besloten Win98 opnieuw te installeren.

Ik zal alsnog een Hijack-log plaatsen.

Vreemd, want ik kreeg server niet beschiikbaar. Er staat toch zoiets als: sinds 5 nov behandeld 't antispyware offensief geen hijacks meer.
Ik denk dat je in de war bent met ons forum. Voorheen behandelde Helpmij ook Hijack This logs, lees dit waarom dat nu verplaatst is naar het ASO-forum. Sukses. :)

Na nogmaals de C:\schijf geformatteerd te hebben, en Win98 geïnstalleerd te hebben...
verscheen de foutmelding opnieuw: kan geen msconfig.cfg vinden.

't Blijkt dat er twee netwerk kaarten vermeld staan in netwerkomgeving, en ik heb er natuurlijk maar één nodig.:rolleyes:

De computer start nu weer gewoon goed op.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan