windows98 opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

quutje6

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Hallo,

Als ik mijn computer opstart die (draait op windows 98) krijg ik een bericht dat er een bestand mist die ik niet kan vinden. Daardoor kan ik mijn PC niet meer opstarten ...wat moet ik doen om Windows nu opnieuw te installeren???:confused:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Quutje6

Mogelijk beginnen met te schrijven wélk bestand er gemist wordt?

Mogelijk beginnen met te schrijven wélk bestand er gemist wordt?

Ik kan helemaal niets meer doen dan alleen mijn computer opstarten en te zien krijgen dat ik een bestand mis die dan gewoon niet meer op m'n pc staat.
???
Quutje6

Vertelt de computer dan niet wélk bestand gemist wordt?
Je schrijft namelijk:
Hallo,

Als ik mijn computer opstart die (draait op windows 98) krijg ik een bericht dat er een bestand mist die ik niet kan vinden. Daardoor kan ik mijn PC niet meer opstarten

Vertelt de computer dan niet wélk bestand gemist wordt?
Je schrijft namelijk:

De bestanden zijn DISPLAY.SYS
COUNTRY.SYS
Command.com die is het waarvan er ook nog wat gevraagt word waar de pc die kan vinden, maar is er niet een mogelijkheid windows er gewoon opnieuw te installeren???
Quutje6

Die bestanden (.sys) zijn idd. bestanden die '98 gebruikt bij de opstart (config.sys en autoexec.bat)

De config.sys en de autoexec.bat worden als eerste uitgelezen wanneer Windows start.
Als je Windows opnieuw wil installeren is dat natuurlijk ook een optie, alleen is dat een wat rigoreuzer oplossing dan simpelweg die 2 .sys files terug plaatsen.

De command.com is een verzamelbestand waarin allerlei nuttige en handige files inzetten die het mogelijk maken dat Windows "communiceert" met de hardware / bios. Zogenaamde DOS commando's.

Ik denk dat ze beide (alle drie) redelijk makkelijk te vinden zijn op het w w w

Zeg het maar, gaan we even zoeken naar die drie bestanden of wil je '98 opnieuw installeren?

Hoe krijg je het overigens voor elkaar om juist díe bestanden "kwijt te raken" / te wissen?

Hoe plaats ik die bestanden terug in een PC die het niet meer doet???
Quutje6

Hoe plaats ik die bestanden terug in een PC die het niet meer doet???
Quutje6
door te booten met een '98 disk.

download van de bootdisk.com een Windows '98 SE OEM bootdiskette. Start daarmee je syteem op en in ieder geval worden die 3 bestanden weer op je systeem teruggezet. Daarna de diskette eruit en probeer dan nog eens de pc op te starten. Grote kans dat alles weer goed werkt zonder dat je wat anders hoeft te doen.

In de link de bovenste optie kiezen en in het 2e scherm de 10e van boven. Link : Klik

door te booten met een '98 disk.

download van de bootdisk.com een Windows '98 SE OEM bootdiskette. Start daarmee je syteem op en in ieder geval worden die 3 bestanden weer op je systeem teruggezet. Daarna de diskette eruit en probeer dan nog eens de pc op te starten. Grote kans dat alles weer goed werkt zonder dat je wat anders hoeft te doen.

In de link de bovenste optie kiezen en in het 2e scherm de 10e van boven. Link : Klik

Thanks ga t proberen je hoort t wel of het lukt!!!
quutje6

1 ding is daarbij belangrijk:

dat in het bios van je pc het opstarten vanaf diskette als 1e startmogelijkheid staat vermeld. Als dat niet zo is (dat blijkt wel als je wil starten met diskette en het wil niet) dan laat het hier maar even weten.

Je hebt 'm na de download "uitgepakt" naar diskette? (Los van de vraag of je de juiste hebt gedownload? 10e van boven?)

Je moet dus niet de bestanden die je hebt gedownload kopieren naar diskette, maar er op uitpakken.

Je hebt 'm na de download "uitgepakt" naar diskette? (Los van de vraag of je de juiste hebt gedownload? 10e van boven?)

Je moet dus niet de bestanden die je hebt gedownload kopieren naar diskette, maar er op uitpakken.

OKE ga t proberen!!
quutje6

Dubbelklik op de .exe die je hebt gedownload en het gaat vanzelf (PC vraagt om diskette)

Dat betekent dat je niet al mijn berichten goed hebt gelezen / uitgevoerd:
ik schreef namelijk "booten met die diskette en als dat klaar is (en dat is het nu omdat er A: staat) DAN de diskette eruit en de pc opnieuw opstarten". (zie mijn bericht van 10.12 uur)

Dat A: betekent dat de bestanden zijn teruggeplaatst, de computer moet nu weer goed werken.

Hij deed het wel de hele tijd maar toen zij ie opeens:
A:\

Wat betekend dat??
:confused:

quutje6
dát betekent dat de bestanden vanaf de diskette naar je harddisk werden gekopieerd.

Laatst bewerkt:
Laat svp even snel weten of alles weer werkt, ik moet zo namelijk weg. Mocht er meer aan de hand zijn geweest dan schrijf ik even een kort handleidinkje hoe je Windows '98 herinstalleert. Daarna werkt alles gegarandeerd weer ;) :D

Laat svp even snel weten of alles weer werkt, ik moet zo namelijk weg. Mocht er meer aan de hand zijn geweest dan schrijf ik even een kort handleidinkje hoe je Windows '98 herinstalleert. Daarna werkt alles gegarandeerd weer ;) :D

Ga t proberen

Windows 98
Downloaden
[URL="http:/]klik hier gratIIs[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
@mounir1
De link naar gratis software heb ik weggehaald.
microsoft producten moet je kopen.
het aanbieden van warez is bij helpmij niet toegestaan.
dit is het tweede bericht wat ik van jopu aanpas.
je bent bij deze gewaarschuwd, de volgende overtreding is een ban.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan