windows98 setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

devrieshg

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Berichten
129
Bij het installeren van norton virus scan kreeg ik de mededeling dat ik eerst ie5.5. of hoger moest installeren. Ik ben toen naar de site van microsoft.com gegaan en heb ie6setup.exe gedownload; daarna heb ik de instelling geinstalleerd.
Na het afsluiten en herstarten van de computer kreeg ik de melding om windows98 setup uit te voeren.
Dit heb ik opgestart maar volgens mij is e.e.a vastgelopen, want hij blijft op op een punt staan en doet verder niets meer.
Ik heb via ctrl-alt-delete de taak beeindigd, maar nu krijg ik het bureablad met start etc niet meer te voorschijn.
Moet ik weer opstarten met veilige modus of is er meer aan de hand?

vriendelijke groet
Henk
 
Doe je 98cd in de computer en installeer 98 er gewoon overheen.
 
ik heb met de cd windows 98 geprobeerd e.e.a. te herstellen; maar ik krijg alleen de melding:
Memory access violation in module kernel 321 at:.....

Ook bij herstarten kreeg ik het scherm
microsoft windows 98 opstartmenu:
1 met cd rom ondersteuning
2 zonder
3 help

uitgegaan van 1, maar dan krijg ik A:>

Ik weet het niet meer wat ik nu moet doen.
 
Je moet na A:> de letter van je CD speler intypen. Dus:
D:\ of E:\ (ik weet niet welke je gebruikt voor de CD).
Dus:
A:>D:\
dan krijg je de volgende:
D:\
en dan typ je: setup. Dus zo=
D:\setup
vervolgens klik op enter
 
ook dat heb ik gedaan en het werkt niet
ik krijg dan de melding: this program require microsoft windows.

kan het zijn dat een virusbestand is geplaatst in de windows system directory KERNEL32.EXE?

kan dit de oorzaak zijn en hoe los ik dit op?
 
een virusscan doen met een geupdate virusscanner.
 
Gewoon weer formateren, dit omdat de setup is onderbroken/nietgoed is gelopen.

Format C: enter, en uithuilen en opnieuw beginnen:confused:

suc6
 
Trouwens, je kunt misschien ook nog even een scanreg /restore doen? ( denk ik?)

start op met de win 98 opstartflop, en tik in na de promt.scanreg /restore.................en pak dan een cabfile van een dag of 2 terug.
 
Hoi Henk!

In jou eerste melding lijkt meer op een conflict dat ontstaan is. Daarna praat je over een mogelijke virus.
Ik zou even wachten met formatteren. Mits je dat niet erg vindt.
Anders probeer eerst het tip van Bas met: scanreg /restore.
Kun je wel in veilige modus opstarten? Kom je dan wel in Windows?
Heb je ook andere beveiliging programma’s op de PC? Firewall of anti spyware?

Groetjes :D
Falco
 
Allen bedankt voor jullie adviezen.
Falco, ik heb veilige modus opgestart en daarna kreeg ik de melding:
Memory access in violation in module kernel 32 at ....
Ook met de opstart diskette en de cd rom win 98 lukt het mij niet de computer weer op te starten.
Wel komt te voorschijn A:\ waarna ik met de opstartdiskette van w98 setup enter heb geprobeerd maar krijg geen respons. Ook niet wanneer ik cd rom Win 98 probeer te installeren.
Ik heb geen beveiligingsprogramma's op de pc; was bezig om een anti virusscan van Norton 2004 te installeren.
Ik zal de tip vab Bas nogeens uitproberen.

groeten Henk
 
Hoi Henk :D

Ik hoop voor jou dat je met de tip van Bas de boel kan herstellen.
Als ik het goed begrijp lukt het ook niet om in veilige modus in Windows te komen.
Helaas is jou foutmelding niet compleet dus dan is het beetje moeilijk om in de database van Microsoft te zoeken.
Ik hoop dat je engels redelijk is. Ik geef je hier een link naar Microsoft dat verschillende foutmeldingen met Kernel voor Windows 98 behandelt. Misschien vind je de juiste foutmelding dat jij krijgt + oplossing hiervoor.
http://support.microsoft.com/common...search&Sz=kbkern32dll&CDID=EN-US-KB&LCID=1033

Groetjes :D
Falco
 
Falco bedankt voor jouw advies.
Ik heb uiteindelijk het advies van Bas opgevolgd en format C uitgevoerd. Dus alles opnieuw installeren.
A hell of a job.
Maar inmiddels werkt het weer.

bedankt allen
groeten henk
 
Graag gedaan Henk! :thumb:

Je hebt gelijk: ‘a hell of a job’.... :( :(
Daarom doe ik het niet graag (formatteren). Je bent daarna bijna 1 dag bezig om alle programma’s op te zetten. Daar komt nog bij dat men alles opnieuw moet updaten (Windows, Office, etc).

Nog een fijne weekend

Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan