Windows98 Updates branden op CD?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fbse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Dag dames & heren,

Aangezien Microsoft gestopt is met directe support en bijwerking van de updates van win98, vraag ik me af of iemand een oplossing weet voor na januari 2004.

Want dan verdwijnen alle windows update mogelijkheden voor windows 98 van het web.
Ik wil dus in de toekomst ook nog gewoon win98 + updates kunnen gebruiken.

En voordat ik de vraag krijg, waarom geen XP? kleine standalone Pentium II 266 zegt genoeg denk ik.

Is het mogelijk om de updates voor win98 NL en/of EN op een cd te branden...en later te installeren... en zo ja heeft iemand al zo'n cd-r?

bvd
Floris

Naar mijn beste weten blijven de updates gewoon downloadbaar, net zoals bij Windows 95 en NT.

Jahoor je kan alle exe bestandjes op een aparte cd branden als data cd, no prob.

Lijkt me stug dat het downloaden van patches word gestopt. (al klinkt het erg MS achtig)

Heren / dames

Ik heb de info over win98 update files die zullen gaan verdwijnen van Microsofts update site zelf.

Waar exact kan ik me helaas niet meer heugen, maar ik weet zeker het gelezen te hebben. Ook de files van win95 zullen gaan verdwijnen van de Microsoft site...Dus neem je maatregelen!!!

@temptation: Jahoor je kan alle exe bestandjes op een aparte cd branden als data cd, no prob.

1 waar vind ik deze
2 Het zijn toch niet alleen exe bestanden?
3 Heb je dat zelf ook gedaan? Maak dan aub een copy voor
me, scheelt me heel wat downloadtijd met een 56k
modempje. (ADSL 512 in bestelling bij Demon nog 3 weken)

Maar

Kunnen we op een van deze links dan die bestanden downloaden en daarna zelf op cd zetten???

En hoe los je het dan op als je Win 98 daarna wil updaten, de pc zelf gaat toch al kijken naar de internet site en toch zeker niet naar een cd???

Of niet soms.

grtjs jjw

Oplossing Windows Update files op CD-Rom voor later

Dag luitjes, Ik heb geloof ik de juiste wijze gevonden om dit probleem voor altijd te tekkelen.

Bron:
Computer Idee nr26: 08/12 tot 22/12/2003 blz 46, rubriek FAQman

Vraag 8: Windows Update één keer downloaden

Kan ik de Windows Update installatiebestanden die ik op de ene pc heb geïnstalleerd ook op een andere pc installeren? Dan hoef ik ze niet nog eens apart te updaten. En dat scheelt veel tijd en geld, want ik heb een 56K6-modem!
E.F. Odink

Antwoord:
Waarschijnlijk zult u deze bestanden nog één keer moeten downloaden en wel op een iets andere manier. Gaat u naar Windows Update en klikt u de hyperlink Windows Update aanpassen aan. Rechts in beeld kunt u instellen dat u in het vervolg de Windows Update-catalogus wilt kunnen zien. U moet namelijk wten dat de Windows Update-catalogus het mogelijk maakt dat u alle update-bestanden afzonderlijk van elkaar kunt downloaden en wegschrijven op de harde schijf. En eenmaal weggeschreven op de harddisk, kunt u ze op diverse pc's gebruiken. Let wel, de verschillende pc's moeten dan wel gebruik maken van dezelfde Windows-versie, want anders werkt het helaas niet.

uitgebreide walkthrough van bovenstaande:

- Ga naar het start menu en klik op Windows Update
Internet Explorer wordt automatisch opgestart en laad de pagina.

- Links op de site ziet U en kolom met daarin de tekst
Windows Update aanpassen
(voor de engelse versie staat er: Personalize Windows Update

- Klik op deze link en rechts op het scherm verschijnt verschijnt een vakje met daarachter de tekst:
De koppeling naar de Windows Update-catalogus weergeven onder Zie ook
(engelse versie: Display the link to the Windows Update Catalog under See Also)

- Plaats uw muiscursor exact op dit vakje en klik erop. Er verschijnt een vinkje in het vakje. Scroll vervolgens naar beneden dmv het slepen van de balk helemaal rechts in het beeldscherm. Hier vind U nog veel meer opties om weg te laten. Uiteraard moet u wel weten wat er bedoeld wordt en niet zomaar alles gaan veranderen!

- Vervolgens klikt u bovenin het scherm op de grijzen button met de tekst
Instellingen opslaan
(engelse versie: Save Settings)

- Linksonder op het scherm in de kolom onder het kopje Zie Ook klikt u op de link Windows Update-catalogus.
(engelse versie: kopje See Also, link Windows Update Catalog)

- Dan klikt u rechts op het scherm op de link Updates zoeken voor Microsoft Windows-besturingssystemen
(engelse versie:link Find updates for Microsoft Windows operating systems)

- Zoek in de verschenen scrollmenu's uw windowsversie en klik erop zodat deze blauw kleurt (pas op welke versie u kiest: 64 bit, SP1, RTM of PRO etc) en selecteer de juiste taal. Deze moeten dus hetzelfde zijn als al reeds geïnstalleerde versie + taal!!!
klik ook op de link Geavanceerde zoekopties om een verfijnde zoekoptie te selecteren.
(engelse versie: link:Advanced search options)

- Druk nu op de knop Zoeken rechtsonder op het scherm
(engelse versie: Search)

- Dan ziet u in een scroll-menu meerdere categorieën.
Hieronder staan de updatefiles met een kleine omschrijving waar ze voor bedoeld zijn. Als u een bestand hebt gevonden wat u wilt downloaden klikt u bij dat bestand op de knop Toevoegen (engels: Add).Als U de lijst heeft doorgewerkt lijkt het me verstandig om van de bestanden die u wilt downloaden de omschrijving te copieeren en te bewaren in een tekstbestand, zodat u ook later weet waar de bestanden voor bedoeld zijn.

- Vervolgens klikt u bijna bovenaan de pagina op de link Ga naar Updateverzameling (engels: Go to Downloadbasket). Er verschijnt nu een veld waar u de locatie van de map op moet geven waar u de bestanden wilt opslaan. De map/directory moet trouwens al wel aangemaakt zijn op de computer anders onstaat er een foutmelding dat deze niet gevonden kan worden.
Ik adviseer om een aparte directory te maken zoiets als Win Update files, zodat u ze later terug kunt vinden.

Als u de locatie goed heeft opgegeven drukt u op de knop Nu downloaden (engels: Download Now) en volgt de instructies van het pop-up screen.

Windows installeerd dan op de door u vooraf aangegeven plaats dan aparte mappen/directories met daarin de geselecteerde files en een readme html file met uitleg wat de file doet. Deze file is alleen online te raadplegen en is vaak in het engels. Daarom is het dus handig om de omschrijving van de file in het eerder genoemde tekstbestand op te slaan zodat u nog weet waar het voor diende.

Het is aan te raden al de bestanden die u gedownload hebt te branden op een goede kwaliteit CD-R zodat u er later weer van op aan kan.

Om een bestand te installeren hoeft u alleen maar op het exe-bestand te dubbel klikken. Raad ik wel aan dat u het programma JV16 Powertools eerst te installeren VOORDAT u 1 van de windows update files installeerd. Zo heeft u tenminste nog een goede mogelijkheid om de installaties bij te houden en mogelijk ongedaan te maken.

OOK als Microsoft Windows Update de bestanden van internet verwijderd heeft aangezien ze geen ondersteuning meer zullen bieden aan verouderde besturingssytemen, zoals Win 95, 98, 98SE, NT, heeft u ze nog steeds in uw bezit dankzij die prachtige CD-R!!!

Wacht niet te lang met dit te doen want het gaat binnenkort gebeuren, misschien zijn in februari 2004 de bestanden niet meer online.
DUS WEES GEWAARSCHUWT!!!!

juno:
Dan is dit bericht ook wel welkom

Microsoft maakt extra patch-cd voor Windows 98 en Millennium

Dat is ook toevallig heheh. Maar ik denk niet dat deze snel op de markt komt. En zeker niet gratis zal zijn!

Microsoft blijft Win 98&ME ondersteunen tot 30 juni 2006

Bron:
http://www.security.nl/article/6400/1

Microsoft blijft Windows 98 en ME ondersteunen

Door Redactie op dinsdag 13 januari 2004 10:51

Aanstaande vrijdag zou Microsoft stoppen met de support op Windows 98 en 98SE. ME zou er in december van dit jaar aan moeten geloven. De softwaregigant kreeg door deze beslissing veel kritiek, aangezien de oudere Windows besturingssystemen nog in veel bedrijven aanwezig zijn. Microsoft heeft laten weten de Windwos 9x serie tot 30 juni 2006 te ondersteunen. Mochten er kritieke security problemen verschijnen, dan zal men deze bekijken en zorgen dat passende maatregelen genomen worden.
(Cnet)

Bron:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;w98

Attention

In accordance with the Microsoft Product Support Lifecycle, no-charge support for Windows 98 ended on July 1, 2003. Paid-only support will continue to be available from Microsoft at $35 per incident until June 30, 2006. Support will also be available from some third party providers.

Microsoft will also continue to offer a variety of self-help resources on the Product Support Services Web site until at least June 30, 2007, one year after phone support for Windows 98 ends on June 30, 2006. These resources include the Microsoft Knowledge Base and Newsgroups.

Laatst bewerkt:
Windows Security Update CD/ SP w98

Service Pack voor Win98(SE)

Inmiddels is de Windows Security Update CD al weer een tijdje beschikbaar.

Handig als je niet een snelle internetverbinding hebt, maar wel alle "security updates" wilt installeren t/m okt 2003. Scheelt heel wat MB's/tijd.
Oftewel als je Windows 98(SE) of ME na een format opnieuw geinstalleerd hebt en je besturings-systeem wilt bijwerken met recente updates.

CD wordt door microsoft gratis opgestuurd. Hiervoor hebben ze wel je klantgegevens nodig ;).

Quote:
Bestel de gratis Microsoft Windows Security Update-cd
De Microsoft Windows Security Update-cd bevat alle essentiële updates van Microsoft die tot en met oktober 2003 zijn uitgegeven. Wij adviseren u om na de installatie van deze cd direct naar Microsoft Windows Update site te gaan om ook alle essentiële updates van na oktober 2003 te downloaden. Daarnaast ontvangt u ook gratis antivirus- en firewallsoftware (van deze laatste software ontvangt u een evaluatieversie).

De cd is van toepassing op Windows XP, ME, 2000, 98 en 98 Tweede editie.

De Windows Security Update-cd wordt kosteloos naar u verzonden. De cd wordt naar verwachting binnen 2-4 weken bezorgd.

Bestel de Windows Security update-cd (Nederlandse of Engelse versie)

Deze cd is uitsluitend bedoeld voor consumenten en kleine bedrijven zonder netwerk. Bedrijven met internetverbinding wordt geadviseerd om hulpmiddelen zoals Software Update Services te gebruiken om snel en efficient service packs uit te rollen!
End Quote:

Bron:
http://www.microsoft.com/netherlands/security/protect/cd.asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan