Windowsinstallatie lukt niet. HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanw88

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Hallo,

Van mijn oude pc was de harde schijf kapot. De schijf gaf een gek tikkend geluid en windows wilde niet meer opstarten (gaf alleen de melding: "verifying dmi pool data..."). Ook kon windows niet meer worden geinstalleerd, zelfs de bios herkende de schijf niet meer.

Daarom heb ik de harde schijf vervangen en windows opnieuw geïnstalleerd. Dit ging vlekkeloos. Totdat ik de pc opnieuw opstart. Dezelfde foutmelding als eerst!

Vervolgens heb ik de schijf geformateerd en geprobeerd windows opnieuw te installeren. In het installatiemenu, loop ik nu (1e keer met deze schijf niet!) tegen het volgende aan. Je kunt in de setup bij het formateren kiezen uit:
ntsc (quick) ---> foutmelding dat er geen toegang tot de harde schijf verkregen wordt.
ntsc ---> blijft bij het formateren steken op 0%

Bij het maken van een partitie:
fat (quick)/fat ---> lijkt goed te gaan alleen bij het instaleren kan hij bepaalde bestanden niet kopiëren.

Daardoor kan mijn pc nog steeds niet opstarten en kan ik windows niet installeren.

Wie weet help?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
hallo,

ja inderdaad ik bedoel ntfs... Het gaat om een ide (pata) harde schijf!

Alvast bedankt!

Is die vervangende schijf nieuw of gebruikt? Ik heb zo'n vermoeden dat de schijf namelijk ook defect is.

De vervangende schijf is niet nieuw, maar praktisch niet gebruikt. Deze maakt ook geen rare geluiden oid.

De 2 problemen die je beschrijft lijken toch een verschillende oorzaak te hebben. Ik vermoed nog steeds dat de vervangende harde schijf ook niet helemaal in orde is.

Download en brand eens Hiren's bootdisk en scan daarmee de harde schijf. Het niet kunnen kopieren van bepaalde bestanden duid op slechte sectoren op de schijf.

Oké, zal ik doen. Ik heb wel al de ultimate boot cd geprobeerd, de meeste programma's vonden niks bijzonders. Ik had zelf dat vermoeden ook al, maar vond het raar omdat ik windows de 1e keer wel goed kon installeren op die schijf. Nadat ik weer die melding kreeg (verifying dmi pool data), heb ik hem geformatteerd en nu kan windows niet meer geïnstalleerd worden.

Kan de harde schijf misschien door de voeding beschadigd zijn?

Dat zou kunnen. Er kan ook nog iets met de IDE controller zijn.

Kijk eens of de BIOS een instelling voor SMART heeft en zet deze optie dan aan.

Hey,
Ik heb even gekeken, maar kan nergens een "smart" instelling vinden.

Heb eerder wel iets geprobeerd met; lba, chs en large. Dit stond op auto en heb dit op lba gezet. Tijdens heb formateren (na de succesvolle installatie en het niet kunnen herstarten) heb ik ook gekozen voor formateren op lba (met 1.1 formatter).

Het is trouwens een phoenix bios, volgens mij een erg oude versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan