Windowssexurity.com Emsisoftware plus Scanresultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Is dit :
Windowssecurity.com Emsisoftware
Een goede - betrouwbare - online trojan en virusscanner ?

Ik zie bij een volledige scan, de volgende 3 resultaten :

1. Trace.Registry.Qhosts!A2 (detail 1 trace - medium risk)

2. Trojan.VB2!IK (detail 1 file - high risk)

3. Virus.Obfustat!IK (detail 1 file - high risk)

Geen idee wat ik hiermee in huis heb ? En wat kan ik er aan doen ?

Laatst bewerkt:
dat zijn gevaarlijke bestanden, ik zou ze verwijderen.
en ja windows security is wel een goed programma, is van microsoft zelf

Het scanresultaat dat je laat zien is van een hele oude versie van Emsisoft.

Ga gewoon naar de Nederlandse website van Emsisoft en download de Emsisoft Emergency Kit. Dit is een scanner die niets op je systeem installeert, alleen bestanden uitpakt in een map en daarna kun je je systeem scannen. Je kunt de bestanden ook uitpakken op een USB stick en dan je systeem scannen.

Laatst bewerkt:
Yari02,

Ik weet niet zeker of dat dezelfde is. Pas wanneer er weer detecties zijn met !IK in de naam dan wordt ook met die online scanner een verouderde scan engine gebruikt.

!IK is een detectie d.m.v. Ikarus virusdefinities. Emsisoft Anti-Malware en Emsisoft Emergency Kit scanner gebruiken al geruime tijd een andere dubbele scan engine, namelijk die van Emsisoft + Bitdefender.
Men heeft Ikarus vervangen door Bitdefender omdat Ikarus iets te vaak een valse melding gaf, te langzaam was en te grote updates nodig had wanneer men bijvoorbeeld 2 dagen geen update had uitgevoerd.

In plaats van de online scanner raad ik de Emergency Kit aan. Die kun je gewoon op je systeem laten staan en updaten wanneer je weer eens wilt scannen. De Emergency Kit kun je gratis gebruiken.

Ik kreeg via http://www.emsisoft.com/en/software/ax/
geen !IK-meldingen meer.
Bedankt voor de Info !

Ik heb nu de Emergency kit gerund, met als diagnose(resultaat) :
trace.Registry.Qhosts(A)

Is 1 registersleutel en gemiddeld risico.
Waar komt dit vandaan en wat kan-moet ik er mee. Verwijderen ? ?

Heb eerst herstelpunt aangemaakt en vervolgens trace.Registry.Qhosts(A) verwijderd.
Is nu al enige dagen geleden (nu 4 Nov.) en geen problemen 'what so ever' ondervonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan