WindowsXP crasht als ik geheugen in usb doe

Status
Niet open voor verdere reacties.

emerica

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Hallo.

Ik heb soms problemen met mijn flash/hdd geheugen wanneer ik ze in mijn pc plug. Ik had eerst een mp3-speler met een flashgeheugen, 256 mb. Na een tijdje vlekkeloos gebruik van het ding te hebben gemaakt, en hem ook zonder problemen in de pc kon doen, gaf hij ineens een blauw scherm wanneer ik mijn flashgeheugen met de pc verbond. Daarna [ik weet niet meer hoe ik het gefixed heb] deed hij het wél weer. Nu heb ik hetzelfde probleem met mijn iPod [een hdd-geheugenschijf]. Zodra ik mijn iPod in de pc druk, krijg ik een blauw scherm. De iPod loopt ook vast. Daarvoor deed hij het gewoon goed. De foutmelding die ik krijg met het blauw scherm is: ErrorCode 0x00000035 (NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS)

Ik ben ten einde raad. Ik wist ook niet precies waar ik dit moest posten, want het kan een probleem met de usb zijn, of met winxp. Niet met de geheugenschijf, want ik kreeg de fout 2 keer met een verschillende geheugenschijven, en daarvoor functioneerden ze beiden wel goed. Plus nog dat ik bijhet flashgeheugen het probleem verholpen heb, ik weet alleen niet hoe.

Weet iemand wat er is ?

Danku :)

Dit vind ik via google:

0x00000035: NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS
(Click to consult the online MSDN article.)
In theory, this is a driver or other software issue, which encounters a stack problem. In practice, it has historically pointed to a driver problem and also occurs when RAM itself is flawed.

Kijk eens bij apparaatbeheer, of hier uitroeptekens staan.

-Start
-Configuratiescherm
-Systeem
-Hardware
-App.beheer

Er staat ook dat het aan je geheugen kan liggen.
Dit kan je testen met MEMTEST86 (www.memtest86.com)
Zet dit bestand op een CD'tje, boot je PC vanaf CD, en laat memtest een poosje draaien.
Als dit programma fouten vindt, dan weet je het :)

Simon

En probeer je drivers voor je USB omgeving eens te updaten.

@ Simon: Maar bij mijn eerste deed ie het wel goed, toen weer heel ff niet, en daarna wel weer. Plus nog dat ik het zelf heb gemaakt, en ik heb niets met het geheugen gedaan. Dus dat sluit ik gewoon uit.

@Ella: Heb ik al gedaan, geen effect.

@Freak: heb ik ook al ;)

Simon <---> Freakiej :D

Het geheugen kan gewoon kapot gaan. Hier hoef je niets geks voor uit te halen!
Komt best wel vaker voor dat het geheugen van mensen kapot is.

Heb je al bij app.bheer gekeken?

Maar bij mijn eerste deed ie het wel goed, toen weer heel ff niet, en daarna wel weer.
Uitleg graag :D Ik vat hem niet!

zelfde

Heb ongeveer eenzelfde probleem.

Ik heb 2 identieke machines ne op de één had ik het bovenstaande probleem en op de ander niet. Ik heb toen een image gemaakt van de werkende PC en die op de niet werkende PC geinstalleerd, waarna mijn USB stick correct werd herkend.

Er is echte rnog een probleem. als vrienden langskomen en hun USB-stick willen gebruiken werkt deze wel in de PC die het eerder al deed, maar geeft ie nog steeds een blauw scherm op de ander.

Als je die ander vervolgens opnieuw opstart met de USB stick er nog in herkend de PC de USB stick overigens wel, maar alleen tijdens die opstart-sessie.

PC's zijn allebei: Dell Optiplex GX280

Is dat alleen op de front-end van de GX280 soms? Want daar zijn meer problemen mee ;)
Zou kunnen zijn namelijk dat de electronica van het frontpaneel stuk is, schijnt te kunnen ontstaan door bepaalde usb-sticks, aldus Dell. Je zou eigenlijk de frontpanels moeten wisselen, maar zal wel niet gaan door het slotje ;)
Zou hem anders even aanmelden bij Servicedesk als storing.

Bedankt voor de hulp, maar ik ben er nog steeds niet achter wat het probleem is. Ik heb mn ram ondertussen ook al gecheckt, geen effect. Op de andere pc doet hij het wel perfect met mijn repen ram.

Om ff dat vage uit te leggen freak:

Met mijn eerste mp3-speler had ik hetzelfde probleem. Dat had ik toen opgelost, maar ik weet niet meer hoe ik het gefixed heb toen. Het was in ieder geval niet iets met de hardware, dat weet ik nog. Nu heb ik hetzelfde probleem. Waarom zou het nu dan wél iets met het geheugen zijn.. :)

Ty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan