WindowsXP update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith1

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hallo Allemaal

Ik heb op de PC een xp home geinstalleerd
Alles netjes geregisteerd en geactiveerd.
Als eerste ging ik natuurlijk de essentiele updates en service packs ophalen. Maar dat lukt niet helemaal. Ik heb het een aantal maal geprobeerd
Een aantal heeft hij wel geinstalleerd, maar als ik weer op Windows update klik en Windows scant de pc voor nieuwe updates dan staan er nog steeds 9 essentiele updates en servicepacks vermeld. Als ik ze dan weer download krijg ik na een tijdje dat ze geinstalleerd zijn. Er wordt dan een lijst met geinstalleerde updates gegeven, maar er wordt niet gevraagd om de pc opnieuw te starten. Ik heb de pc dus maar zelf opnieuw opgestart. Maar daarna blijkt dat ze nog steeds niet geinstalleerd zijn.
De essentiele updates en service packs blijven op 9 staan en de Windows Xp op 12 Ik zie ze bij de software lijst ook niet vermeld staan
Wie weet wat er mis is gegaan. Bij het installeren van XP home is er eigenlijk niets mis gegaan.

Groetjes Edith

Als je windows update moet windows ook opgeven dat de update's gelukt zijn, maar ik denk dat je deze melding ook wel gezien hebt.

Laatst bewerkt:
Gebruik jij een firewall of antivirus?
Zet beide even uit en ga dan direct naar de Windows update site en probeer opnieuw.

Welke updates en service packs kan hij niet pakken?

Groetjes
Falco

Laatst bewerkt:
Firewall en virusscan. hoef je daarvoor niet uit te zetten, dat is alleen ???? naam mag ik niet noemen.

Verwijder de inhoud eens van:catroot2.

*Windows\System32\catroot2 (Niet dus catroot)!
*Services voor cryptografie staat deze aan? (automaat).
*Deze is te vinden in Systeembeheer > Services.
*Sluit pc af en start hierna weer op.
*Probeer de Windows Updates opnieuw te installeren.

Succes.

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel.
Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. de pc stond op 24 maart ipv 24 febr ingesteld.
Mijn vriend heeft vanmorgen het een en ander weten op te daten, Hoe .......? ik zou het niet weten! Maar nog steeds als ik window update aanklik staan er 9 essentiele updates en nog een paar windows updates. Ja ik heb wel een rapport gezien waarop stond dat de updates geslaagd zijn maar heb ze nergens in mijn pc terug kunnen vinden.

We hadden vanavond wel opeens het probleem dat er geen pagina's meer geopend konden worden en opeens kregen we een zwart beeld en schakelde de pc uit en starte weer opnieuw op? Dus misschien nog niet echt alles kunnen downloaden van Microsoft?

Groetjes Edith

Ik ga even de lijst van updates halen die er nog steeds staan

Essentiële updates en Service Packs
Essentiële updates zijn al geselecteerd voor installatie
Bekijk onderstaande lijst met essentiële updates. Items die u toch niet wilt installeren, kunt u verwijderen.

Updates weergeven en installeren Totaal aantal geselecteerde items: (9)

KB828028: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Downloadgrootte: 314 kB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in Microsoft Windows waardoor een kwaadwillende gebruiker een Microsoft Windows-computer kan beschadigen en volledig beheer over de computer kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB828035: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows XP
Downloadgrootte: 360 kB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft® Windows® XP op afstand kan beschadigen en volledig beheer over de computer kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB825119: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows XP
Downloadgrootte: 301 kB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft® Windows® op afstand kan beschadigen en volledig beheer over de computer kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB828026: Essentiële update voor de scriptopdrachten van Windows Media Player
Downloadgrootte: 2,8 MB
Deze update bevat een wijziging voor de functie van Windows Media Player waarmee URL's vanuit andere zones kunnen worden gestart in de zone van de lokale computer. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen.\\ Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB826939: Updatepakket 1 voor Microsoft Windows XP
Downloadgrootte: 284 kB
Deze update bestaat uit één handig pakket met eerder uitgegeven essentiële en beveiligingsupdates voor Windows XP. Als u dit onderdeel installeert, bereikt u hetzelfde resultaat als wanneer u de afzonderlijke updates installeert. Als u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB824105: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
Downloadgrootte: 228 kB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in Microsoft Windows waardoor een kwaadwillende gebruiker via een netwerk gegevens in het geheugen van uw computer kan bekijken. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB823182: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
Downloadgrootte: 428 kB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft Windows op afstand kan beschadigen en volledig beheer over deze computer kan krijgen. Dergelijke gebruikers kunnen bijvoorbeeld code uitvoeren op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB824141: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
Downloadgrootte: 2,1 MB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft Windows kan beschadigen en beheer over deze computer kan krijgen. De kwaadwillende gebruiker moet zich op de computer kunnen aanmelden om schadelijke bewerkingen uit te voeren. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB824146: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Downloadgrootte: 1,5 MB
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft® Windows® op afstand kan beschadigen en volledig beheer over deze computer kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Dit zijn de gewone updates die nog in de lijst staan

KB829558: Update voor Jet 4.0 Service Pack 8
Downloadgrootte: 2,8 MB
Microsoft Jet 4.0 Service Pack 8 (SP8) biedt de meest recente updates voor de database-engine van Jet 4.0 in Windows XP en wordt besproken in artikel KB829558 van de Microsoft Knowledge Base (KB). Download nu de meest recente updates voor Jet 4.0. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

KB822603: Aanbevolen update voor Windows XP SP1
Downloadgrootte: 344 kB
Met deze update verhelpt u het probleem "Availability of the Windows XP SP1 USB 1.1 and 2.0 Update" (Engels) in Windows XP. Deze update wordt besproken in artikel 822603 in de Microsoft Knowledge Base (KB). Download deze update nu om de update voor Windows XP SP1 USB 1.1 en 2.0 te installeren. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u wellicht de computer opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Aanbevolen update: foutregistratie van Windows (Windows XP)
Downloadgrootte: 349 kB
Met deze update kunnen gebruikers reacties op Windows-foutenrapporten automatisch weergeven. Als voor een fout relevante informatie beschikbaar is, bijvoorbeeld aanvullende gegevens, herstelprogramma's of oplossingen, kan de reactie meteen worden weergegeven nadat het foutenrapport is verzonden. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

820291: Aanbevolen update (Windows XP)
Downloadgrootte: 763 kB
Deze update voegt een nieuw pictogram toe voor de functie “Set Program Access and Defaults” in de tweede kolom van het menu Start. Er wordt ook een knop Help en Help-inhoud toegevoegd. Nadat u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

817778: Aanbevolen update voor Windows XP SP1
Downloadgrootte: 1,2 MB
Het Advanced Networking Pack voor Windows XP bevat een aantal platformtechnologieën die zijn ontworpen voor het gebruik en de toepassing van geavanceerde netwerkoplossingen. Het bevat een bijgewerkte IPv6-stack die NAT-traversal ondersteunt voor IPv6-toepassingen, een IPv6-firewall en een peer-to-peer platform voor het schrijven van gedistribueerde oplossingen. Nadat u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Aanbevolen update voor 814995
Downloadgrootte: 1002 kB
Met deze update verhelpt u het probleem "Some Application Compatibility Fixes Stop Working After You Install the 328310 Update" (Engels) in Windows XP. Deze update wordt besproken in artikel 814995 in de Microsoft Knowledge Base (KB). Download deze update nu om de oplossingen voor compatibiliteit tussen toepassingen bij te werken. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Aanbevolen update voor 322011
Downloadgrootte: 420 kB
Met deze update verhelpt u het probleem "Preview is Unavailable in Fax Console with Windows XP SP1" (Engels) in Windows XP. Deze update wordt besproken in artikel Q322011 in de Microsoft Knowledge Base (KB). Download deze update nu zodat u de functie Voorbeeld in Faxconsole kunt gebruiken in Windows XP. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Microsoft Windows Journal Viewer (Windows XP)
Downloadgrootte: 7,0 MB
Met deze toepassing kunnen gebruikers die niet beschikken over een computer met Windows XP Tablet PC Edition, bestanden bekijken die zijn gemaakt in Microsoft Windows Journal op een Tablet PC. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Aanbevolen update voor 327979
Downloadgrootte: 865 kB
Met deze update verhelpt u het probleem "Game Stops Responding (Hangs) or Quits Unexpectedly When Introductory Video Clip Is Played" (Engels) in Windows XP. Deze update wordt besproken in artikel 327979 in de Microsoft Knowledge Base (KB). Download deze update nu zodat de computer niet vastloopt wanneer u een videoclip afspeelt. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Succes.

Deze kanik niet vinden?

Geplaatst door Edith1

Succes.

Deze kanik niet vinden?

Doe dit eens als je niet Catroot2 kan vinden:

*Start > Uitvoeren > c:\windows\system32\Catroot2
*Klik dan op OK.
*Catroot2.

Als je Services voor cryptografie bedoelt:

Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Services.
Staat opstarttype voor "Services voor cryptografie" op automaat? anders dit effe doen.

Laatst bewerkt:
Als je graag wilt weten wat er op je pc staat geinstalleerd, download en installeer AIDA32:

http://www.aida32.hu/aida32-download.php

Als je dit programma hebt geopent staat iets naar onder toe Software. Klik op dat kruisje voor software en vervolgens staat daar Windows Update. Klik hier op en rechts verschijnt al je Windows updates :)

Thanks luitjes voor jullie hulp
Ik heb gisteravond tot vannacht half 3 alles uitzitten proberen maar niets lukte. Ja het enige wat ik kreeg was steeds meer wormen in de pc. En Norton die ook niet goed geinstalleerd werd ik kon Norton niet eens openen
Vanmorgen dus maar alles geformateerd. En xp opnieuw geinstalleerd
Wat ik nu als eerste heb gedaan na de installatie eerst Norton erop gezet en een live update gedaan. Daarna heb ik pas Windows geregistreerd en geactiveerd. En nu doet alles het prima. Ik heb nu alles kunnen updaten en installeren. Ik denk dus dat het om een conflict met Norton 2003 gaat?
Pff ik ben blij dat alles nu weer loopt zo als het lopen moet. Hopen dat het zo blijft

Dank aan jullie allen voor jullie geduld en uitleg

Groetjes Edith

Hoop voor je dat het zo blijft. Een goede virusscanner is onmisbaar mits deze Up to date is. Dit voorkomt een hoop ellende. Succes :)

PS:Heb je de Windows Updates nu wel kunnen downloaden?

Laatst bewerkt:
Ja ik heb nu alles kunnen downloaden zonder problemen te hebben gehad.
Norton 2003 doet het nu ook weer prima
En vanmiddag zonder problemen de router kunnen plaatsen

Groetjes Edith

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan