Wine op Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo,

Ik ben nieuwe met Linux ik heb een programma geinstalleerd met winetricks ging allemaal zonder fouten en allemaal goed.
Icoon staat ook op het buro blad maar als ik het programma wil openen geberut er niks.
Ik heb geen windows installatie meer op de pc ernaast staan omdat ik geen 2 besturingssystemen wil hebben dan kan ook voor problemen zorgen met virussen en dergelijk op de Linux.

Je moet even zoeken naar 'Wine configureren' in de Dash & een daar voor een andere Windowsversie kiezen denk ik om het probleem op te lossen.

Dan ga ik dat proberen

Ik heb gekeken ik heb ingesteld op windows 7 versie maar blijft het zelfde volgens mij gaat het niet zonder een windows installatie ernaast te hebben
Ik heb het probleem gevonden op google ik moet met rechter muis knop klikken en dan openen met wine maar als ik rechtermuis knop klik staat dat er niet alleen openen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik vragen om welk programma dit gaat?
Je hebt weinig tot geen info en dus kunnen we er zo weinig mee.
Daarbij werkt niet alles in Wine. Voordat je dus wat in Wine wilt gaan gebruiken zul je even moeten googlen of dat programma wel in Wine werkt.

In een dualboot met Windows en Ubuntu (Mint) heb je geen problemen met virussen. Wel op de manier wat je nu doet, namelijk in Wine dingen gaan gebruiken. Als je niet zeker weet of een prograama virusvrij is, (want je zal het maar ergens vandan hebben gehaald) dan kan via Wine je pc besmet worden. Windows virussen kunnen gewoon draaien onder Wine.

Wat je wel kan doen is Virutalbox installeren en daar Windows inzetten en dan daar die proggies gebruiken die je nog wilt gebruiken.
Hoe je dat doet? Google het maar eens, an kom je uit op deze websites:
http://www.basiscursusubuntu.nl/2011/07/04/ubuntu-veilig-uitproberen-via-virtualbox/

http://lcardinaals.wordpress.com/2011/06/26/ubuntu-de-perfecte-server-virtualbox-installeren/

Zijn dat er nog een hele boel, dan vraag ik mij af waarom je bent overgegaan zonder dualboot.

Laatst bewerkt:
Ik heb gegoogle en die software die ik nodig heb en de hardware staat niet in wine nu heb ik winetricks geinstalleerd en een programma werkt wel.
Zoal de software van mijn dymo labelprinter turbo330 die heb ik van de website van dymo gehaald.
Het engiste wat ik op cd heb staat is van mijn canon printer.

Maar zo virutalebox hoe moet ik me dat voor stellen dat ik gewoon windows heb met Linux of juist anders om ?
Ik ga me hier eens in verdiepen met jou links te lezen gelukkig in het nederlands ben slecht in engels
Ik wil van windows af omdat het rotzooi is het geeft gewoon alleen maar problemen dan werk dat niet dat start hij gewoo niet op.

Goh, ik dacht toch te lezen in een andere topic dat je windows zo makkelijk vond.:(

waar woon je, want ik ben steunpunt en dus doe ik mensen helpen met hun installaties van Ubuntu of Mint.
Wil je met alle plezier helpen, maar je moet er zelf ook wat voor over hebben.

die printer krijg je gewoon in Mint (had je toch?) aan de gang zonder wine of wat dan ook.

virtualbox is een virtual gedeelte binnen linux waar je windows op kan starten zonder dat je hoeft te booten. En als je klaar bent, dan sluit je het weer. Maar nogmaals, lees je eens in!!

Ik woon in zuid Limburg.

Mijn Printer werkt ja maar ik heb een all in one en de scanner doet het niet kan het apparaat dann niet vollegdige gebruiken.
Windows binnen linux opstarten dat wil ik juist helemaal niet ik wil 100 % van windows en het werkend krijgen op Linux.

Als ik het programma wine wil gebruiken om een paar dingen onder Linux werkend te krijgen dan heb ik dus een windows installatie nodig als het goed begrijp.
Dan zou dus die paar programma's onde Linux zonder problemen kunnen opnenen ?

Maar moet ik dan wel op mijn windows installatie dan wel een virus scanner gaan gebruiken ?
Kan ik hen dan ook zo instellen dat mijn pc bij het opstarten niet steeds vraag welk besturings systeem moet worden opgestart?

Als ik het programma wine wil gebruiken om een paar dingen onder Linux werkend te krijgen dan heb ik dus een windows installatie nodig als het goed begrijp.
Nee, dat begrijp je verkeerd. Het is wel zo dat sommige programma's (Dreamweaver is er geloof ik één van) niet onder Wine geïnstalleerd kunnen worden. In die gevallen moet je het programma eerst op een windows PC installeren en dat hoeft niet je eigen PC te zijn, om vervolgens de geïnstalleerde bestanden op je Linux PC te zetten. Of je windows nodig hebt om iets aan de praat te krijgen hangt dus van het programma af.

@Rene1979,
Ik heb zojuist een paar berichten van je samengevoegd. Als er nog niemand gereageerd heeft na je laatste bericht en je wilt wat toevoegen kun je hiervoor prima de knop bericht aanpassen gebruiken ipv een nieuwe reactie te plaatsen.

Wat ten eerste een belangrijk programma voor mij is van native traktor pro 2
de rest wat ik gebruik zijn goeie alternative voor die ik gezien heb in software beheer

oke bedankt

Ik heb het programma playonelinux geinstalleerd en bij het openen van traktor krijg een error

(Error in Pol_win)
Wine lijkt vastgelopen te zijn

Volgens deze pagina zou dat zo'n beetje moeten werken (daar had je trouwens ok zelf achter kunnen komen door vijf seconden te zoeken).

Ik heb gisteren de hele avond gezocht naar een oplossing deze site had ik niet eerder gezien ik zal daar eens op gaan kijken en of ik iets kan downloaden.
Op die site staan alleen test resultaten maar niet hoe ik het kan downloaden

Laatst bewerkt:
Hoe je wat kunt downloaden? Het enige wat er op dat deel van de site staat zijn inderdaad testresultaten en soms trucs om een stuk software te laten werken (waar nodig). Wine installeren gaat gewoon via het softwarebeheer van Mint.

wine heb ik zo geinstalleerd maar daar werk niks mee heb vanalles geprobeerd ik denk dat linux voor mij geen optie is

Nee, dat zei je eerder ook al. Je wilt gewoon een kant en klare oplossing voor problemen die je 1. niet normaal onder woorden brengt, 2. je geeft geen normale info, 3. wij hebben geen glazen bol en 4. je hebt geen geduld.

niet normaal onder woorden brengt snap ik niet.

Ik wil linux gebruiken met mijn huidige randaparatuur met bij behorde software die ik allemaal vermeld heb met serienummers en type erbij. wat is hier niet duidelik aan ?
Ik ben al vanaf donderdag alles aan het zoeken op google en geen antwoord gevonden ik heb al naar fabrikanten gebeld die ondersteunen linux niet
Als ik er geen software geen drivers zijn dat heeft niks met geduld te maken.

De engiste optie's die er is om mijn software om te laten bouwen voor linux

Laatst bewerkt:
De engiste optie's die er is om mijn software om te laten bouwen voor linux
Nou, meld je aan bij de Ubuntu community.

Luister, als fabrikanten geen drivers voor Linux maken, dan is dat 1. eigenlijk absurd, omdat er steeds meer Linux gebruikers zijn en 2. voor mij onacceptable en daarom gebruik ik die hardware niet.
Soms heb je geen keuze, zoals met een navigatiesysteem. Die maken ook geen drivers voor Linux maar ik wil wel navigatie. Dus wat heb ik gedaan, een virtualbox op mijn pc. Dan kan ik mijn navigatie indien nodig, updaten, maar ik heb geen dualboot op mijn pc. Is niet nodig, ik kan dan in windows dat laten draaien wat even nodig is. Daarna zet ik het weer uit en ben ik er klaar mee.
Met software kan dat ook, als een fabrikant van software geen versie voor Linux gebruikers wil maken, dan houdt het gewoon op. Ook dan ga ik het niet gebruiken, immers ik gebruik Linux en geen Windows.
Je hebt 30.000 als het niet meer is, aan programma's die je graits en wel kunt verkrijgen.
Je hebt mijn lijst misschien wel of niet gezien, daar staan Windows proggies en de bijpassende Linux proggies bij.
Voorbeeld Photoshop versus Gimp. (ik noem maar wat)

Je brengt je vragen niet makkelijk, dat bedoel ik te zeggen. Je roept elke keer dat het niets voor je is, maar ondertussen blijf je wel bezig, maar je vraagstelling is voor mij onduidelijk. Ik weet namelijk niet wat je wilt. Ik kan je geen kant en klare oplossing geven, je mag zelf ook wel iets doen, al zeg je dat je zelf zoekt. Op het Ubuntu forum heb ik je nauwelijks gezien.

En ja, geduld heb je niet. Ik zeg nu al meerdere malen tegen je dat je je beter eerst kunt inlezen. Je kan op mijn website lezen over Mint of Ubuntu. Je kan op de link die ik eerder gaf over virtualbox, dar zelfs een basis cursus Ubuntu doen.
Maar als je niet wilt, dan houdt het op.

Dat had ik allemaal al gevonden en gelezen en VirtualBox uitgebrobeerd maar hij doet hij niet ik heb met verschillende dingen gedaan en geeft alleen maar foutmelding.

Laatst bewerkt:
In de buurt zie ik wel een steunpunt staan. Maar hoe doen ze dan iets installeren zonder drivers en software die niet bestaat voor linux ?
Als ik die drivers en software heb voor linux dan kan ik het zelf doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan