De engiste optie's die er is om mijn software om te laten bouwen voor linux
Nou, meld je aan bij de Ubuntu community.
Luister, als fabrikanten geen drivers voor Linux maken, dan is dat 1. eigenlijk absurd, omdat er steeds meer Linux gebruikers zijn en 2. voor mij onacceptable en daarom gebruik ik die hardware niet.
Soms heb je geen keuze, zoals met een navigatiesysteem. Die maken ook geen drivers voor Linux maar ik wil wel navigatie. Dus wat heb ik gedaan, een virtualbox op mijn pc. Dan kan ik mijn navigatie indien nodig, updaten, maar ik heb geen dualboot op mijn pc. Is niet nodig, ik kan dan in windows dat laten draaien wat even nodig is. Daarna zet ik het weer uit en ben ik er klaar mee.
Met software kan dat ook, als een fabrikant van software geen versie voor Linux gebruikers wil maken, dan houdt het gewoon op. Ook dan ga ik het niet gebruiken, immers ik gebruik Linux en geen Windows.
Je hebt 30.000 als het niet meer is, aan programma's die je graits en wel kunt verkrijgen.
Je hebt mijn lijst misschien wel of niet gezien, daar staan Windows proggies en de bijpassende Linux proggies bij.
Voorbeeld Photoshop versus Gimp. (ik noem maar wat)
Je brengt je vragen niet makkelijk, dat bedoel ik te zeggen. Je roept elke keer dat het niets voor je is, maar ondertussen blijf je wel bezig, maar je vraagstelling is voor mij onduidelijk. Ik weet namelijk niet wat je wilt. Ik kan je geen kant en klare oplossing geven, je mag zelf ook wel iets doen, al zeg je dat je zelf zoekt. Op het Ubuntu forum heb ik je nauwelijks gezien.
En ja, geduld heb je niet. Ik zeg nu al meerdere malen tegen je dat je je beter eerst kunt inlezen. Je kan op mijn website lezen over Mint of Ubuntu. Je kan op de link die ik eerder gaf over virtualbox, dar zelfs een basis cursus Ubuntu doen.
Maar als je niet wilt, dan houdt het op.