Wine werkt niet (ubuntu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik heb sins kort linux, en het bevalt me prima:thumb:
Ik zou nog wel graag enkele programma;s van windows willen gebruiken..
Windows Live Messenger bijvoorbeeld, ik heb gehoord dat dat kan met wine, ik heb het volgens deze pagina geinstalleerd, opnieuw opgestart en wlm gedownload.
Als ik nu een rechtermuisklik doe op de installer staat er wel openen met 'wine windows programmalader' :) maar als ik dat doe staat er onderin wel even openen van wlmsetup... maar daarna verdwijnt het weer.. Heb ik dan iets niet goed geïnstalleerd? Kan iemand helpen?

ik heb pidgin net ontdekt ja ;)
is er echt geen mogelijkheid om windows live messenger op ubuntu te krijgen?

Misschien dat het iemand anders lukt maar heb het zelf ook al geprobeert en het lukte me niet. aMSN is wel een kloon van messenger. Bijna krak hetzelfde plus nog een paar extra opties. Ik gebruik dit zelf veel liever dan messenger voor windows. Maar mischien dat iemand anders je kan helpen met windows live messenger aan de praat te krijgen via wine.

Waarom niet een andere benadering zoeken en je windows applicaties virtueel laten draaien ???:)

Wat je nodig hebt is :
Windows licentie (geen OEM)
VMware Player (gratis)
vmx-builder of gelijkaardig.

Je draait dan Windows in een venster op je Linux desktop, bestanden kan je via het virtueel netwerk share'n, een volledige Windows PC binnen Linux:cool:

dan zit ik nog steeds op 'windows' te werken, 'k vind het namelijk nogal een bagger os :o

Jep, maar windoze heeft dan geen rechtstreekse controle op je systeem, het moet altijd via Linux komen. Heb je een hang-up, dan sluit je gewoon het venster en herstart je je virtual machine. (je kan trouwens je virtuele PC ook kopiëren)
Het beste is een Linux alternatief zoeken en gebruiken. Het is effe wennen het is een ander concept. (Bij KDE heb je Kopete die nogal wat aan kan, maar zelf gebruik ik geen chat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan