WINFILE mapjes verschijnen zonder reden

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
misschien heeft iemand hier ervaring mee. ik heb iets op mijn computer zitten dat veel lijkt op spyware (of iets dergelijks) of een virus misschien. tot nu toe heeft het nog geen schade toegebracht aan mijn pc maar ik weet niet wat het is en het breid zich uit.

dit is het probleem:

het begon ermee dat er op ieder station (ik heb er 4, vier partities dus) een map kwam te staan die WINFILE heette en schijnbaar een toepassing was, al kon ik het niet openen. sindsdien komen er steeds meer bij. en niet alleen op harde schijf stations ook diskettes, usb sticks alleen de cd-rom niet.

als ik bijvoorbeeld een map heb die programma's heet, dan komt er in die map een verborgen map te staan die ook programma's heet. en zo gaat het met steeds meer
mappen.

ik heb al gecontroleerd met adaware (nieuwste update etc.) maar die kon niks vinden. ben nog van plan om virus scan te doen en nog meer spyware programmas te proberen, denk alleen niet dat het wat zal uithalen, dus ik hoop dat iemand anders dit probleem al heeft gehad en weet hoe het opgelost moet worden

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want al zal het misschien blijken dat dit niks kwaadaardigs is dan nog is het voor mij een doorn in het oog.

Bijlagen

• winfile 2.jpg
    winfile 2.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 27
als er zomaar mappen bijkomen zonder dat jij een nieuw programma hebt geinstaleerd is dat nooit een goed teken. ik denk dat je het beste al je belangrijke informatie kan gaan back-upen en dan windows er nieuw opzetten, bespaart je een hoop werk.

oja ik denk dat ik iets belangrijks ben vergeten te vertellen, als ik probeer dat bestandje te verwijderen dan komt het na 2 seconden gewoon weer terug.

en momenteel ben ik bezig met het scannen met housecall kijken of dat iets oplevert

bedankt was eigenlijk niks aan :thumb:
housecall heeft het opgelost alles is weg :D

Weet je nog welk virus het was ?
Kon er met Google niets over vinden.

Geplaatst door bork
ik denk dat je het beste al je belangrijke informatie kan gaan back-upen en dan windows er nieuw opzetten, bespaart je een hoop werk.

Dit was toch minder werk. ;)

volgens housecall was het een worm: WUKILL.B
daar is genoeg over te vinden op google

virus is meer dan een jaar oud, wat voor virusscanner gebruik je ? :8-0:

Ja maar, gebruik je geen virusscanner op je PC ?

neh, heb hem nog nooit nodig gehad. nog nooit problemen gehad tot nu toe. en de problemen die ik heb gehad waren meestal spyware etc die ik zelf wel kon oplossen

en daarbij wil ik dan liever een gratis virusscanner zoals die op internet

uhu da klopt :) maar ik heb wel zonealarm erop en mijn router heeft een ingebouwde firewall. al is dat natuurlijk geen 100% veiligheid, maar ja wat wel?

Maar hopen dat alle mensen in je adresboek wel een goede virusscanner hebben, want daar ben je ook een gevaar voor.

Nou tot snel maar weer dan. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan