Winfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
894
Hoi,

Ik vraag me af of iemand al enige ervaring heeft opgedaan met het nieuwe fat systeem WINFS.

Ik heb het via de site van microsoft gedownload (Is volgens mij een beta versie), en zou dit toch wel eens willen proberen, maar ben er wat huiverig voor.

De info die beschikbaar is, gaat mijn kennis toch wat te boven.:eek:
 
Waarom nou? Waarom problemen opzoeken?


WinFS is een toekomstig bestandssysteem dat wordt ontwikkeld door Microsoft voor gebruik in het Windows-besturingssysteem. De naam zou eigenlijk betekenen 'Windows Future Storage', maar betekent nu 'Windows File System'. Het is een uitbreiding op NTFS.

Microsoft kondigde WinFS oorspronkelijk aan als onderdeel van Windows Longhorn (toen de codenaam voor Windows Vista). In augustus 2004 werd echter duidelijk dat Microsoft Longhorn in 2006 alleen kon uitbrengen als WinFS nog in betafase zou verkeren, met een volledige update op een latere tijdstip. Momenteel lijkt het er op dat Microsoft er pas in 2008 mee gereed is.[1] Op 29 augustus 2005 verscheen er tot ieders verrassing echter een Bèta 1-versie van WinFS.

Het systeem is een combinatie van Microsoft SQL Server 2005, codenaam destijds Yukon, en het onderliggende NTFS-bestandssysteem. Het gunt de mogelijkheid om data zowel op een traditionele bestand-gebaseerd API's en een nieuwe object-gebaseerde benadering waarbij gezocht kan worden aan de hand van metadata.


Gewoon niets doen dus!!!

... en als je dan perse niet kan wachten, maak dan een dualbootsysteem en ga op de secundaire boot lekker aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Deze info, en nog meer heb ik ook doorgenomen, maar ik ben gewoon iemand die graag wat uit probeer. Ik heb genoeg images, maar ik was gewoon benieuwd of iemand er al mee had gewerkt, en wat ik ervan kan verwachten.

Het is dus pure interesse, maar geen halszaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan