winhttp.dll niet geschikt voor windows, of bevat een fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooziej

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Goedemiddag allen,

Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kom.
Het is een beetje een langdradig verhaal sorry daarvoor.
De specificaties van mijn laptop zet ik onderaan het verhaal.

Een paar dagen geleden begon mijn windows media player raar te doen, hij sloeg steeds vast zonder reden, en daardoor sloeg heel mijn laptop vast.
Nou dacht ik, dat kan ik wel vinden, dat is makkelijk oplosbaar, maar opeens krijg ik ook andere foutmeldingen, o.a:

Windows defender user interface werkt niet meer
Windows defender command line utility werkt niet meer
Probleemrapporten en oplossingen werkt niet meer
Windows live installer werkt niet meer (hier kom ik zo op terug)
Windows SQM-consolidatie werkt niet meer

En direct bij het opstarten krijg ik de volgende foutmelding:

C:\\Windows\system32\WINHTP.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te instaleren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning.

Daar dacht ik verder ook niet bij na, maar toen ik wilde printen via de gedeelde printer, kon dit opeens ook niet meer, en kreeg ik de foutmelding dat de afhankelijkheidsservice of groep niet kan worden gestart. Deze melding krijg ik trouwens ook te lezen als ik met mijn muis over mijn opeens door een rood kruis gesierde draadloze internet systeem icoontje ga. En toch heb ik een normale internet verbinding.

Maar goed, ik wilde daarna dus mijn winhttp.dll bestand vervangen, maar als ik dit wil doen (gedownload van www.dll-files.com) dan krijg ik de melding: U heeft niet de machtiging om deze bewerking uit te voeren.

Daarop dus gezocht op internet, en toen las ik onder andere dat het te maken heeft met een windows update of iets met windows live messenger.

Ik kan windows live messenger niet deinstalleren via de software optie in configuratie scherm, en als ik het opnieuw wil instaleren, dan krijg ik weer dezelfde melding over het winhttp.dll bestand.

Ik heb ook geprobeerd om cmd sfc /scannow uit te voeren, maar deze slaat na 65% vast, omdat steevast dan de foutmelding SQM-consoliditie werkt niet meer in beeld komt.

Als ik toesta dat dit programma zich afsluit dan slaat weer heel de laptop vast.

Ik heb verder geen idee wat ik hier aan moet doen, ook systeem herstel werkt niet.
Windows live proberen te instaleren om hem te verwijderen, of te herstellen werkt ook niet.

Specificaties van de laptop:

Samsung R509
Windows Vista home editie (legale versie)
Media player 11

Indien meer specificaties nodig, vraag gerust.

Groetjes, Rooz

Laatst bewerkt:
Ik heb het tot 3 keer toe geprobeerd om MBAM uit te laten lopen, maar telkens loopt hij vast, en daarbij ook mijn hele laptop.

Vanmorgen was ad aware ook al vastgelopen, op 1 bestand, en dat scannen duurde meer dan 5 uur :shocked: dat heb ik dus zelf maar stopgezet, want de tijd tikte wel verder, maar de bestanden niet. Ik weet alleen helaas niet meer welk bestand dat was, heb net als het goed is, wel gezien dat MBAM stopte bij softwaremedia ofzo, en daarna werd het beeld wit. Na een half uur de laptop maar weer een 'harde' reboot gedaan. De 3e keer heb ik MBAM in veilige modus gedaan, en daar verdween MBAM opeens tijdens het scannen, sloot zichzelf af ofzo, en toen ververste mijn bureaublad zichzelf zo'n 7 keer tot ie weer vastsloeg.

Wat een ellende, zo kan ik er dus helaas MBAM volledige scan laten doen.

Groetjes, Rooz

-

dus je kan neit scannan naar virusen etc. door die foutmeldingen
is het miss mogelijk je laptop aan een bruikbaare desktop te koppelen om zo de harde schijf te scannen ( let wel op dat je niks binne krijgt )

Want mij lijkt het dat je op de laptop zelf niks voorelkaar gaat krijgen dat alles vast loopt
of dat een virus elk progamma beschadigd dat je wil gebruiken

suc6

Heb het net nog een keer geprobeerd en dit keer lukte het wel,

maar MBAM zegt niets gevonden te hebben, ik heb hem ee volledige scan laten draaien, en niet oppervlakkig.

printscreen: MBAM printscreen

en dit is de tekst in de MBAM log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database versie: 3201
Windows 6.0.6002 Service Pack 2 (Safe Mode)

20-11-2009 17:07:07
mbam-log-2009-11-20 (17-07-07).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|)
Objecten gescand: 215726
Verstreken tijd: 38 minute(s), 57 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Ik heb gister gescand registry mechanic en die geeft wel veel fouten aan, maar die doet er niets tegen, omdat ik hem dan eerst moet kopen.

Daarom heb ik tune up utilities gedownload, en daar mee gescand, die doet dan zo'n opstart scan, en die bekijkt dan de schijven enzo, dr kwam iets in voor van chkdsk dus dat heeft met de schijf te maken toch. Hij vond wel wat fouten, en heeft een aantal dingen vervangen (geeftie aan) maar de foutmeldingen blijven.

Edit:

heb net op een andere site gelezen dat je het zou moeten kunnen verwijderen via de administrator account (niet de gebruikersaccount met administrator rechten) maar dat werkt ook niet, dan krijg ik ook de melding dat ik niet bevoegd ben om de gevraagde bewerking uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Vandaag weer registry mechanic eroverheen gehaald, hij heeft hem nu ook opgeschoond, maar helaas is het probleem niet verholpen :(

oke, goed nieuws :D het probleem is net verholpen :D

Om de een of andere reden kon ik na het scannen met registry mechanic (en door mezelf alle rechten even toe te wijzen van het dll bestand) het bestand opeens verwijderen :D

Heb toen samen met total_recall de winhttp.dll file van een andere vista laptop gekopieerd en heb deze in mijn eigen system32 map gekopieerd. Toen nog aan het register gekoppeld, de laptop herstart, en alle foutmeldingen zijn weg, en mijn rooie kruis door mijn internet verbinding systeem icon is ook verdwenen :D

Bedankt voor de tips jullie :D

Groetjes, Roos

ik heb nu het zelfde probleem

hallo, ik zocht op internet of dit een probleem is wat meerdere mensen hebben (gehad) en toen kwam ik deze blog tegen.
zou u mij uit kunnen leggen hoe u het probleem heeft verholpen?
want ik kan op dit moment echt niks met mijn laptop..

groeten hermine

Welkom xhermine,

Je reageert in een topic ouder dan 3 maanden en dat is niet toegestaan volgens de voorwaarden. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.
Je kan natuurlijk een nieuw topic hiervoor maken met je problemen hierin beschreven met eventueel een link naar dit topic toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan