Help !!!!!!!
Gisteren gaf m'n computer (Windows 98 versie 1) tijdens het opstarten een melding over een Trojan Horse. Ik dacht hierop gereageerd te hebben met "negeren" om het daarna verder uit te zoeken. Nu blijkt echter toch het besmette bestand (WININET.DLL) van m'n computer verdwenen. :8-0:
Als ik nu opstart wordt m'n scherm blauw en krijg ik de volgende melding (deze is niet weg te klikken en blijft op de achtergrond staan):
Security warning
A fatal error in IE has occured at 0028:C0011E36 in VXD VMM(01) + 00010E36.
Error was caused by Trojan-Spy.HTML.Smitfraud.c
Daaronder staat dat ik m'n security settings moet checken of de pc moet scannen op spyware/virussen.
Na dit scherm krijg ik bij verschillende opstartbestanden de melding dat het bestand WININET.DLL (error 1157) ontbreekt.
Deze melding krijg ik ook als ik Spybot of AdAware probeer op te starten.
Outlook draait wel gewoon, maar IE kan alleen nog maar lokale files vinden.
Tevens staat ineens het programma Antivirus Gold geïnstalleerd !?
Kortom; ik zit in zak en as.
Ik hoop dat iemand hier deze sukkel kan helpen.
groeten,
Rhye
Oh ja, als Norton op probeert te starten krijg ik deze melding:
Symantec CCApp
Een component van deze functie ontbreekt, of is beschadigd (C
ROGRA 1\NORTON 1\DEFALERT.DLL)
Gisteren gaf m'n computer (Windows 98 versie 1) tijdens het opstarten een melding over een Trojan Horse. Ik dacht hierop gereageerd te hebben met "negeren" om het daarna verder uit te zoeken. Nu blijkt echter toch het besmette bestand (WININET.DLL) van m'n computer verdwenen. :8-0:
Als ik nu opstart wordt m'n scherm blauw en krijg ik de volgende melding (deze is niet weg te klikken en blijft op de achtergrond staan):
Security warning
A fatal error in IE has occured at 0028:C0011E36 in VXD VMM(01) + 00010E36.
Error was caused by Trojan-Spy.HTML.Smitfraud.c
Daaronder staat dat ik m'n security settings moet checken of de pc moet scannen op spyware/virussen.
Na dit scherm krijg ik bij verschillende opstartbestanden de melding dat het bestand WININET.DLL (error 1157) ontbreekt.
Deze melding krijg ik ook als ik Spybot of AdAware probeer op te starten.
Outlook draait wel gewoon, maar IE kan alleen nog maar lokale files vinden.
Tevens staat ineens het programma Antivirus Gold geïnstalleerd !?
Kortom; ik zit in zak en as.
Ik hoop dat iemand hier deze sukkel kan helpen.

groeten,
Rhye
Oh ja, als Norton op probeert te starten krijg ik deze melding:
Symantec CCApp
Een component van deze functie ontbreekt, of is beschadigd (C