Wininstall LE - package software

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. :o

Ik gebruik Wininstall LE 2003 om packages te maken en deze te verspreiden over een kleine 20 pc's.

Op bepaalde gebruikers is de C: niet toegankelijk (door vorige systeembeheerder, gezien deze gebruikers niets te zoeken hebben op de C:). Het programma installeerd zich echter wel op de C:.

Nu zou je normaal gesproken permissions kunnen instellen in Wininstall LE 2003 zodat je wel toegang hebt tot de map. Maar echter als ik dat doe is de lijst met Domains leeg. (deze heb ik nodig om permissies te geven aan domain users)

Nu vraag ik mij af hoe ik deze erin krijg. Ik ben met het domein verbonden.
Had al geprobeerd te zoeken maar er is niet echt veel informatie vrij over dit programma (zover ik kan vinden)

Alvast bedankt:thumb:

Kun je dan niet beter die C: schijf 'unhiden' in group policy? Blijkbaar wil je dat toch eigenlijk niet ingesteld hebben (de andere pc's hebben het niet)...
Ik vermoed dat het in de lokale policy staat, dus op de betroffen pc's: Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc
Ga naar Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Windows Verkenner
Kijk wat er staat bij
"De opgegeven stations verbergen in Deze computer"
en
"Toegang tot stations via Deze computer verhinderen"
Zet die op "Niet geconfigureerd"

Staat het daar niet, check dan de policies op het domein of daar ergens die zelfde instelling(en) staan in een policy.

Succes,

Tijs.

Nee, het is juist de bedoeling dat de C: niet toegankelijk is. het gaat hier namelijk over account van leerlingen (kinderen). gezien kinderen altijd wel de neiging hebben om dingen te veranderen, verwijderen of dusmatig aan te passen dat het niet meer werkt hebben wij de C: geblokkeerd.

dusver is het altijd gelukt om met permissions het zodanig in te stellen dat de programma's geopend konden worden zonder dat de leerlingen ook maar enige toegang hadden bij de C:

Maar nu kunnen we opeens geen domains meer selecteren bij de permissies in wininstall LE2003.

het probleem zit zich namelijk in het feit dat het programma een bestand niet kan openen wat die wel nodig heeft en geeft hierbij dus foutmeldingen als de package uitgerold word zonder die permissies.

toch bedankt voor je snelle reactie, mocht het echt niet lukken is het altijd een optie om de programma map toegankelijk te maken op de C: zelf

Ik kan je verder niet helpen met je rechten-verhaal ("Maar nu kunnen we opeens geen domains meer selecteren bij de permissies in wininstall LE2003.").

Hopelijk kan iemand anders je daarmee helpen.

Tijs.

niemand die een idee heeft?

of een manier om hem op een netwerk locatie te installeren? had ik geprobeerd echter mis ik dan bepaalde ocx bestanden die in system32 folder staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan