Winipcnf bij het afsluiten van WinMe

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Sinds enkele dagen komt er ineens een schermpje op tijdens het afsluiten van Windows Me. Omdat ik hier dan geen tijd voor krijg om er wat mee te kunnen doen heb ik mbv een digitalecamera een foto gemaakt om te zien waar het nu om gaat. (zie ter verduidelijking bijlage)
Wat moet ik hiermee en hoe krijg ik dit weer weg. Kan het zijn dat mijn firewall hier wat mee te maken heeft? (Sygate Personal Firewall Pro)(Virusscanner Norton2004)
De computer is standalone en dus niet in een netwerk opgenomen.

Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

Groet,
deSmid.

Bijlagen

• afsluiten.gif
    afsluiten.gif
    77,7 KB · Weergaven: 90
Dat schermpje vertelt niet veel meer dan de parameters die je achter het commando WINIPCFG kunt invoeren bij Start > Uitvoeren.
Als je bijvoorbeeld alle adapters wilt vrijgeven kun je daar WINIPCFG invoeren, op OK klikken en in het volgende venster op de knop Alle vrijgeven klikken.
Door WINIPCFG /release_all in te voeren worden de adapters direct vrijgegeven.
Hoe je dat schermpje weg kunt krijgen en of het feit dat het verschijnt iets te maken heeft met de programma's die je noemt, zou ik niet weten.
Het kan in ieder geval geen kwaad, dus als het je niet lukt om het weg te krijgen en het alleen maar kort verschijnt tijdens het afsluiten, zou ik me er niet druk om maken.
Voor meer info over WINIPCFG kun je bijvoorbeeld hier eens kijken.

Guus.

Dank je voor de snelle reactie.
Inderdaad is het zo dat ik niet merk dat er iets mis is. Het is alleen zo dat ik graag weet wat er allemaal gebeurt op mijn PC, vooral of er niet iets gestart wordt ivm een virus of zo. Virusscanner is wel update en computer wordt regelmatig ook handmatig gescanned.

Bedankt,
Grt,
deSmid.

Vraag nog niet opgelost. Welke programma's er worden opgestart is via o.a. msconfig te controleren en eventueel uit te schakelen. Waar kan ik vinden welke programma's bij het afsluiten actief zijn en eventueel worden opgestart om af te sluiten. Misschien is WINIPCFG dan toch uit te schakelen.

Groet,
deSmid.

Probleem niet echt opgelost maar om van deze melding af te komen heb ik de extensie van winipcfg.exe veranderd in winipcfg.=exe
Alles werkt nog goed voor zover ik kan overzien, ook internet. Als er zich een probleem voordoet ivm winipcfg moet zonodig de extensie weer moeten worden veranderd in .exe

Grt,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan